Gå til innhold

Hvor jævlige kan guild's bli? (Historie)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Synergy

Mot sommeren 2006, starter de to spillerne Grimlor og Parsifal et guild som ble kalt "Synergy". Ca. en uke senere dreper vi Nefarian på første forsøk, uten en eneste død spiller. Guildet får rett og slett en utrolig god start på raidingen og etter bare noen dager begynner vi på AQ40. Etter vi har klart førsteboss i AQ40 disbander guildet siden lederen, Parsifal, er lei av å spille. Jeg personlig starter en liten guild med en kamerat og brødrene mine. Etter mye om og men, flytter jeg til Anachronos.

Senere er jeg innom serveren for å hilse på gamle kamerater. (Dette er ca. 4-5mnd. etter disband.) Da får jeg øye på Parsifal, som er i guildet "Synergy". Ved sidenav han står en av mine beste kamerater; Delcim. Etter litt prating får de meg til å flytte tilbake til serveren, til tross for at jeg har fått mange nye venner på Anachronos.

Får være med i guildet, Synergy, og får samme kveld være med til Karazhan.

Senere drar vi ut på nye eventyr. Guildet overvurderer medlemmene sine, og vi wiper dag ut og dag inn på Void Reaver, noe som gjør lederne passe heite i pappen. Dagen etter, litt ute på ettermiddagen, quitter begge lederne og ingen skjønner noe. Det viser seg da at de har merget med et guild som er på Karazhan-nivå; Epic. Fikk noen vite noe om dette i forkant? Nei. Var det noen som spurte om medlemmene ville dette? Nei.

Synergy--->"Energy"

Ble etter to (!) dager invitert til guildet Energy. Alle er egentlig mest spente på hva som kommer til å skje med raid osv. Det sies at vi skal (siden vi nå er over 100 unike spillere) lage to 25-mann grupper, og bli et av de bedre guildene på serveren.

Tenkte epic, og at dette kom til å bli bra, så jeg ble i guildet. En uke senere, har vi raidet nesten hver dag, både Gruul, Magtheridon og Void Reaver. Hvem har fått være med i raidene? De samme 25 folkene i hvert raid. Syntes dette var stygt gjort, og urettferdig. Ble i guildet en uke til og det fungerte på akkurat samme måte.

Senere prater jeg med en "av høyere rang" i guildet, og får vite at de plukker ut de beste spillerne, med best gear, for å lage en super-raid gruppe. Altså, vil de kvitte seg med unødig bagasje etterhvert. Har enda kontakter i guildet som klager på raidingen og ruleringen.

Dette må da være ett av de mer utspekulerte, jævligste guildene som har vært laget? Hvordan går det ann å behandle medlemmene sine på denne måten?

Eller er det bare meg...? :ermm:

Endret av Syncronautus
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Slemme slemme guild ledere.

Edit: Nei, det er helt klart ikke noe gode guilder du har vert med i med tanke på moralen.

Hvorfor invita de deg i det hele tatt, når de viste du ikke fikk være med. :hrm:

Endret av QBab
Skrevet (endret)

Days of our lives og alle andre såpeserier kan ta seg en bolle. Jeez. Bra det ordna seg til slutt da.

Endret av Zenzen
Skrevet
Nå forøvrig, storkoser jeg meg fullstendig, svensker og nordmenn samlet, over ventrilo =  :love: . Vi er rundt 10 nordmenn, 2-3 dansker og resten svensker i samme guild, og jeg elsker det. Det som er deiligst er at officerene/GM av dette guildet er ex-members fra min gamle raidgruppe, Anything. Og 15-20 members i guildet er også derfra.

Min historie.  :blush:

9198162[/snapback]

Er i en slik guild selv, 'Dubium'. Herlig! :D

Nå har guilden bestemt seg for å merge til ny realm og slå oss sammen med noen andre. Lurer på hvordan det blir. Har ikke lyst til å oppleve noe av det samme som deg.

Skrevet (endret)

"The Universe tend's to unfold itself as it should...."

Negeren i fengsel, i filmen Harold & Kumar goes to white castle.

Glad det ordnet seg for deg tilslutt:) lykke til i den nye guilden! :thumbup:

Endret av værdama
Skrevet

Vel...det er jo kjent at man har hardcore guild, som har strenge krav og forventer resultater og oppmøte, også har man friendly (social) guilds, som stiller få krav til spillerne, med påfølgende treg progresjon.

Det hele er egentlig ganske logisk:)

Skrevet (endret)
Synergy

Mot sommeren 2006, starter de to spillerne Grimlor og Parsifal et guild som ble kalt "Synergy". Ca. en uke senere dreper vi Nefarian på første forsøk, uten en eneste død spiller. Guildet får rett og slett en utrolig god start på raidingen og etter bare noen dager begynner vi på AQ40. Etter vi har klart førsteboss i AQ40 disbander guildet siden lederen, Parsifal, er lei av å spille. Jeg personlig starter en liten guild med en kamerat og brødrene mine. Etter mye om og men, flytter jeg til Anachronos.

Senere er jeg innom serveren for å hilse på gamle kamerater. (Dette er ca. 4-5mnd. etter disband.) Da får jeg øye på Parsifal, som er i guildet "Synergy". Ved sidenav han står en av mine beste kamerater; Delcim. Etter litt prating får de meg til å flytte tilbake til serveren, til tross for at jeg har fått mange nye venner på Anachronos.

Får være med i guildet, Synergy, og får samme kveld være med til Karazhan.

Senere drar vi ut på nye eventyr. Guildet overvurderer medlemmene sine, og vi wiper dag ut og dag inn på Void Reaver, noe som gjør lederne passe heite i pappen. Dagen etter, litt ute på ettermiddagen, quitter begge lederne og ingen skjønner noe. Det viser seg da at de har merget med et guild som er på Karazhan-nivå; Epic. Fikk noen vite noe om dette i forkant? Nei. Var det noen som spurte om medlemmene ville dette? Nei.

Synergy--->"Energy"

Ble etter to (!) dager invitert til guildet Energy. Alle er egentlig mest spente på hva som kommer til å skje med raid osv. Det sies at vi skal (siden vi nå er over 100  unike spillere) lage to 25-mann grupper, og bli et av de bedre guildene på serveren.

Tenkte epic, og at dette kom til å bli bra, så jeg ble i guildet. En uke senere, har vi raidet nesten hver dag, både Gruul, Magtheridon og Void Reaver. Hvem har fått være med i raidene? De samme 25 folkene i hvert raid. Syntes dette var stygt gjort, og urettferdig. Ble i guildet en uke til og det fungerte på akkurat samme måte.

Senere prater jeg med en "av høyere rang" i guildet, og får vite at de plukker ut de beste spillerne, med best gear, for å lage en super-raid gruppe. Altså, vil de kvitte seg med unødig bagasje etterhvert. Har enda kontakter i guildet som klager på raidingen og ruleringen.

Dette må da være ett av de mer utspekulerte, jævligste guildene som har vært laget? Hvordan går det ann å behandle medlemmene sine på denne måten?

Eller er det bare meg...?  :ermm:

9197961[/snapback]

Noe av dette stemmer vel, men du har pyntet en hel haug.

Mergen med Epic ble faktisk anonsert dagesvis i forveien. I MOTD stod det også.

Jeg var selv med på migrerings prosessen fra Synergy til Energy. Det du skriver er så til de grader pyntet på, og til dels feil.

Slik jeg opplevde denne mirgeringen så var det nok Delcim og broitman som var pådriverene. De snakket om migrering i ukesvis. De ble enige om ikke å innvolvere medlemmer med tanke på om de skulle migrere. (Mer kokker mer søl)

Jeg har spilt med Delcim i litt over 2 år nå, og vil påstå at jeg kjenner han. Det har aldri vært snakk om "en elite". Det som har vært nevnt er at mange vil slutte i guilden etter migrering. Dette var noe de tok høyde for, og regnet med.

Selv stakk jeg ikke lenge etter migreringen, 12 active paladins ble for mye.

Syncronautus: hva er char namet ditt? :)

Så det! :)

Endret av vetle
Skrevet
Days of our lives og alle andre såpeserier kan ta seg en bolle. <snip>

9198190[/snapback]

Haha, tenkte akkurat det samme. :!:

Skrevet

Ok, nå skal jeg fortelle min historie:

The Dragonfell Tribe starter opp på Balnazzar den 13. Oktober 2005, og jeg blir invitert inn. Vi starta i ZG, og nå har vi dengt Gruul.

En helnorsk guild, som fortsatt eksisterer, og jeg har aldri bytta guild.

xD

Skrevet

Tja, vi kan jo ta inn folk om du er godt nok geara og moden nok.

Spørs jo på klasse også. www.thedragonfelltribe.net om du vil sjekke om klasseinntaket er åpent. :)

Skrevet

Til OP, måten guilden Energy baserer invites til raids på og at de skal fjerne unødvendig baggasje, altså dårligere spillere er riktignok en kynisk måte å gjøre det på. That being said, så tror jeg at til slutt kan Energy, hvis lederne spiller kortene sine sikkelig, ende opp med en veldig sterk raidgruppe på en 30-40 mann (avhenger litt av hvor hardcore de er).

Det å ha 2 25-mans grupper som raider er og blir problematisk på mange nivåer. For det første så kommer mest sannsynelig det til å bli et 1.lag og et 2.lag. Da får du folk som tror de er bedre og mer verdt i guilden enn de som er på 2.laget, garantert masse intern diskusjon og krangel. Samtidig så må selv 2.laget ha en sterk og god raidleader eller noe i den duren. Det er ikke så mange som vil si ja til å lede 2.laget hvis du er god nok til å være på 1.laget, dere kunne sikkert funnet noen, men neppe noen som tar det veldig seriøst.

I bunn å grunn så har Energy alt for mange medlemmer og sikkert mange ganske gode spillere samtidig mange dårlige. For guildets beste, dersom de bestemmer seg å være et medium hardcore raiding guild, så blir alle de spillerne de ikke har bruk for bli kicka.

Jeg foreslår at dersom de ønsker en raidgroup så kan de lage en guild sammen eller noe slik, man ser ofte at det skjer etter at masse folk blir kicka fra en annen guild.

Lykke til :thumbup:

Skrevet
Nå forøvrig, storkoser jeg meg fullstendig, svensker og nordmenn samlet, over ventrilo =  :love: . Vi er rundt 10 nordmenn, 2-3 dansker og resten svensker i samme guild, og jeg elsker det. Det som er deiligst er at officerene/GM av dette guildet er ex-members fra min gamle raidgruppe, Anything. Og 15-20 members i guildet er også derfra.

Min historie.  :blush:

9198162[/snapback]

Er i en slik guild selv, 'Dubium'. Herlig! :D

Nå har guilden bestemt seg for å merge til ny realm og slå oss sammen med noen andre. Lurer på hvordan det blir. Har ikke lyst til å oppleve noe av det samme som deg.

9198216[/snapback]

Merges er generellt sett en ELENDIG ide.

Skrevet

De fleste (med litt vett i hue) kan bli gode spillere, så lenge lederskapet er i orden. Problemet er bare at gode ledere er ekstremt skjeldent.

Disiplin i rekkene er en fin ting, men å ty til kynisme (og med det mener jeg god gammeldags Dårlig Oppførsel) for å oppnå "progress" gjør at guildet mister sjela si.

Skrevet

Hmm, min historie (Alle chars har vært i samme guild):

Fisters of Norway(5-ca 35)->Everyday Heroes(35-ca 50)->Sol Legion->(50-60)

Lang pause, levler opp preisten min.

Random Guild (40-57)->Night Sentinels (57-60)-> Learn to Play (60-70 + Historie: Å leave NS er på en måte det dummeste jeg har gjort i min WoW karriere, men det virka rett da, siden mange av vennene mine startet ett svensk guild, og ville ha meg med. L2P skulle være ett hardcore guild, jeg klarte ikke å følge med, jeg leava, joina NS igjen, og de migrerte rett etterpå. (Guilden eksisterer ikke lenger)->Night Sentinels

Så, bottom line: Jeg kommer aldri til å leave NS igjen, hvis noen hadde klart å vise meg en wow guild som har det så gøy i lag hadde jeg blitt utrolig imponert. Raidingen er ikke så mye å skryte over, men det sosiale og samholdet er helt på topp,(IRL meetings, mye humor, og hjelp!) vil nesten si det er unikt, men det er det nok ikke.

Skrevet

Hehe, har vært med på slike "drama" opplevelser selv.

Det hele begynte for 18 mnd siden, da serveren Xavius ble åpnet. Jeg og noen venner lagde oss nye char's der for å komme oss litt i bort ifra den gamle serveren, til å begynne med ble vi med i "HW guildet", som ble Arrangert av Shade22, husker ikke navnet på det guildet akkurat nå.

Etterhvert som mange av medlemmene i det guildet startet å lvle relativt fortere enn oss i vennegjengen, ble det til at de aller fleste leavet guildet. Til slutt var det bare oss fire igjen, vi var i det guildet helt til vi var lvl 60. Da fikk tre av oss sjangsen til å joine guildet High Council, som nettopp hadde begynt å gjort ZG, og vært å lurkikket på innsiden av selveste Molten Core.

Vi joinet der, og guiildet ble en raide guild, på en annen måte enn hva jeg før hadde opplevd, guildet satte nemelig moro og hygge foran progress og loot, noe vi syntes var helt greit, siden så lenge vi hadde det morsomt så var det helt greit.

Etter noen mnder hadde vi tatt ned Ragnaros, hadde veldig treg progress på den tiden, var ikke med i toppen av raide guildene på noen måter.

Så kom den tiden vi skulle starte med BWL, og da ble guildet litt mer seriøst, men fortsatt, det var viktig for GM og officerene at alle skulle trives i guilden, noe jeg tror alle som var i den guilden på den tiden gjorde. I løpet av noen uker, så hadde vi tatt ned Nefarian, etter å ha stått litt fast der. Vi var vel nummer 5 eller 6 av horde til å ta han ned.

Så farmet vi BWL helt fram til AQ40 åpning, husker ikke når dette var, der begynte vi virkelig å se at guildet hadde potensialet til å bli det beste horde guildetpå serveren, og hadde ganske rask fremgang i AQ40, vi kom fram til Twin Emps, men der stoppet det...

Naxxramas ble åpnet, og vi brydde oss egentlig ikke om å ta ned bosser først, skulle heller ta det med ro, og bruke vårt eget tempo, siden "stress metoden" hadde visst seg å funke dårlig i AQ40. Vi tok 3 bosser i Naxx før den 22.Des. Da bestemte GM og de andre officerene at det skulle være raidstop, før TBC ble releaset.

TBC release:

Guildet hadde skiftet mening helt nå, de skulle bli best, de som ikke kunne raide 5 dager i uken ble fort satt ut i kulden, og til slutt leavet de eller ble kicket.

Karazhan:

Der var i i tett sammen med to andre guild ifra Xavius, Bloody Mess og Obscure, selv om de to andre var hakket foran oss hele tiden. Karazhan ble relativt lett clearet.

Gruul's Lair:

Der slo vi til og fikk firstkill på både High King og på Gruul... Selv om Obscure påstod at de tok gruul før oss, men ikke kunne vise oss verken loot eller SS av kill.

Magtheridon:

Der fikk vi også firstkill, og guildet skulle nå forkuserte 110% på progress... det var slutt på tull og tjas på ventrilo.

SSC ble clearet ganske greit etter at alle members ble pisket frem for å klare PreQ. og vi fikk firstkill på Lady Vasj.

Nå har jeg sluttet i guilden, og de driver på med Kael'Thas, og lukter litt på første bossen i Mount Hyjal.

Skrevet (endret)

Satan så mye drama det er i disse guildene deres. Hysterisk morsomt :)

Who needs hotel cæsar og Days of our Lives? Bare å lese denne tråden.

Endret av Bitex
Skrevet

Vel, i feks den guilden jeg er med i er det sånn at det er 40 members, men vi klarer ikke engang lage to kara grupper.. Med andre ord, veldig mange slackers. Vi bruker mange av de samme folkene hvert raid, men hva skal vi gjøre ? De som er mest aktive fortjener spots (de som møter opp HVERT eneste raid).

Jeg på min side gir plassen min til folk som trenger mer gear enn meg i ny og ne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...