Gå til innhold

Bytte fra 32 til 64 bits


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte fra windows 32 bit til 64 bit xp pro. Jeg har amd athlon 64 processor 3500+. Bruker pcen for det meste til office, dreamweaver, photoshop, flash, visual studio 6.0, filmer og musikk. Hvor stort utbytte vil jeg få av å bytte?

 

Hva er fordelene/ulempene ved å gå over til 64 bit system?

 

Får det av jobben så pris er ikke viktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har et hovedkort med nForce3 chipset så er det ikke anbefalt grunnet at driverne (fra 2004 eller noe sånn) er i betaversjon.

 

Altså det første du gjør er å finne ut om du har drivere til all maskinvaren din. Deretter går du gjennom de programmene du har installert (eller kommer til å installere). Finn ut om disse er skrevet for å kun utnytte 64 bits operativsystmer (xp64).

 

For hvis enten det er mangel på driversupport eller at ingen av programmene du har støtter 64 bits windows så vil jeg påstå at det ikke har noen hensikt.

 

Jeg vet ikke om Windows Movie Maker til XP64 er mer effektiv enn 32 bits versjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ser ærlightalt ikke noe possitivt i og gå til 64 bortsett fra en større mengde ram.

 

har prøvd 32bit og 64bit Vista, merker null forskjell...

ingen av de forskjellige programmene ser ut som blir merkbart bedre..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja men da er det bedre og vente til 64bit er like vanlig eller helt erstattet,

og det finnes noe possitivt og hente med og kjøre 64bit, idag kan jeg ikke se noe ytelses fordeler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...