Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Restarte Linksys router


Anbefalte innlegg

Naboen har en Linksys Router,WRT54GC. Jeg har fått lov av dem og koble meg på nettet deres, men av og til, ca hver 2-3 dag, så klikker internett og routeren trenger å restartes, men når jeg logger meg inn på den så finner jeg ingen restartknapp, kan man kun restarte den fysisk? Liker ikke å gå til naboen hver gang det klikker å mase på han om at han må restarte, di bruker ikke internettet sitt så ofte så kan ta ganske lang tid før di oppdager at det er noe galt.

 

Så går det ikke an å restarte den på panelet? når jeg logger meg inn på den...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget interessant at du har kommet over en så ustabil 54GC. Hvilken firmware versjon har den? Kan vel neppe være 1.00.7? Aktivert WPA / WPA2 på den? Har desværre ingen GC her hos meg nå lenger så jeg får sjekket den restart funksjonen. Men hvis routeren hadde fungert såpass at du kunne restartet den via webgresesnittet hvorfor skulle du da restarte den? PPPoe kobler ikke opp eller no?

 

Så det er ikke GC'n som er ustabil, men "modemet" / linja?

Endret av larskrru
Lenke til kommentar
Meget interessant at du har kommet over en så ustabil 54GC. Hvilken firmware versjon har den? Kan vel neppe være 1.00.7? Aktivert WPA / WPA2 på den? Har desværre ingen GC her hos meg nå lenger så jeg får sjekket den restart funksjonen. Men hvis routeren hadde fungert såpass at du kunne restartet den via webgresesnittet hvorfor skulle du da restarte den? PPPoe kobler ikke opp eller no?

 

Så det er ikke GC'n som er ustabil, men "modemet" / linja?

9196790[/snapback]

Joa, er 1.00.7.

 

Når jeg merker at internettet forsvinner, så tar det enda 2-3 minutter før selve routeren klikker, så jeg blir frakoblet, så blir koblet på i noen minutter før alt klikker, på den tiden rekker jeg å logge meg inn på routeren, og eventuelt trykt en restart knapp hvis der var en.

 

Dere som har restartknapp, hvor på routeren har dere den? Under hvilken meny?

 

Niks, er ikke modemet som klikker, er routeren som må restartes

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar. Meget nyttig for meg.

 

Synd det er naboen sin da, det kompliserer jo alt. Hadde det vært din så burde du kunne fått hjelp av Linksys med det problemet der. Av de 25 jeg har vært borti så har jeg aldri hørt noen fortelle om noe sånt.

 

Har hatt store problemer med stabilitet mellom WRT300N og Intel 3945ABG, og da har ofte GC'n vært et alternativ som har funka bra.

 

Lykke til. Skulle ønske jeg kunne ha bidratt med noe positivt, men kommer ikke på noe desverre.

 

Vedr "reset" så mener jeg de pleier å være under "administration" eller "status" på ulike Linksys Routere.

Lenke til kommentar
Tusen takk for svar. Meget nyttig for meg.

 

Synd det er naboen sin da, det kompliserer jo alt. Hadde det vært din så burde du kunne fått hjelp av Linksys med det problemet der. Av de 25 jeg har vært borti så har jeg aldri hørt noen fortelle om noe sånt.

 

Har hatt store problemer med stabilitet mellom WRT300N og Intel 3945ABG, og da har ofte GC'n vært et alternativ som har funka bra.

 

Lykke til. Skulle ønske jeg kunne ha bidratt med noe positivt, men kommer ikke på noe desverre.

 

Vedr "reset" så mener jeg de pleier å være under "administration" eller "status" på ulike Linksys Routere.

9198187[/snapback]

 

Hmm, finner ikke noe reset eller restart knapp, eneste jeg finner er Factory defaults... og den vil jeg ikke trykke på:p

Lenke til kommentar
telnet 192.168.1.1

username / pass

reboot

9200156[/snapback]

Utdyp den litt mere takk;)

9200391[/snapback]

Start, kjør skriv:

telnet 192.168.1.1

brukernavnet og passord

så skriver du reboot

9209994[/snapback]

 

 

Får bare meldingen "Finner ikke telnet"

9211110[/snapback]

Aha, da har du vel Visa uten telnet aktivert.

 

By default, Vista installs without telnet available. I know, I know, you should be using SSH for everything now, but sometimes you just need good old telnet. Here is how to enable telnet in Vista:

 

1. Open ‘Control Panel’

 

2. Select ‘Programs and Features’

 

3. In the left column, select ‘Turn Windows features on or off’ (get ready for the annoying UAC prompt)

 

4. Check the box next to telnet (and any other obscure services you may want enabled), and wait while Vista thinks for a while.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...