Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke inn på pc'en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var fært som denne tråden døde ut! Nå har jeg vært i en pc butikk og forhørt meg. Jeg orket ikke levere inn shuttelen der til reperasjon, for det kunne ta en uke, og timesbetalingen var 800 kr! Så jeg bestemte meg for å kjøpe en Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB med Busshastighet på 1066 MHz isteden. Denne vil passe mye bedre til shuttelen min. Men nå lurer jeg på om jeg kan skade den nye prosessoren ved å putte den i og starte maskina. CMOS på hovedkortet skal altså være nullstilt fra alt jeg vet.

Lenke til kommentar
Det var fært som denne tråden døde ut! Nå har jeg vært i en pc butikk og forhørt meg. Jeg orket ikke levere inn shuttelen der til reperasjon, for det kunne ta en uke, og timesbetalingen var 800 kr! Så jeg bestemte meg for å kjøpe en Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB med Busshastighet på 1066 MHz isteden. Denne vil passe mye bedre til shuttelen min. Men nå lurer jeg på om jeg kan skade den nye prosessoren ved å putte den i og starte maskina. CMOS på hovedkortet skal altså være nullstilt fra alt jeg vet.

9200828[/snapback]

 

Les i manualen hvilke prosessorer HK ditt støtter. Du virker litt uerfaren, så hadde jeg vært deg, så ville jeg lest noen guider om oc og det å bygge pc :thumbup:

Lenke til kommentar
Det var fært som denne tråden døde ut! Nå har jeg vært i en pc butikk og forhørt meg. Jeg orket ikke levere inn shuttelen der til reperasjon, for det kunne ta en uke, og timesbetalingen var 800 kr! Så jeg bestemte meg for å kjøpe en Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB med Busshastighet på 1066 MHz isteden. Denne vil passe mye bedre til shuttelen min. Men nå lurer jeg på om jeg kan skade den nye prosessoren ved å putte den i og starte maskina. CMOS på hovedkortet skal altså være nullstilt fra alt jeg vet.

9200828[/snapback]

 

Les i manualen hvilke prosessorer HK ditt støtter. Du virker litt uerfaren, så hadde jeg vært deg, så ville jeg lest noen guider om oc og det å bygge pc :thumbup:

9200947[/snapback]

 

takk for svar uten noe hjelp :p

Lenke til kommentar
Jeg monterte quad core prosessoren nå og den bootet fint. Ser ut som jeg ikke har ødelagt noe hovedkort likevel! *stor lettelse* ... noen som har lyst på en intel C2D E6850 boxed? Så godt som ubrukt i orginal pakning. Selges billig! :)

9201023[/snapback]

 

Vel, det hjelper å skaffe seg litt kunnskap. På den måten reduserer man risikoen for at noe skal gå galt. Ellers, gratulere med at det nå funker :thumbup: !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...