Gå til innhold

Lagre sms på pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen der ute som kan fortelle meg om det er mulig å få sms'ene fra nokia 6230i over på pc? Meldingene skulle helst ha vært lagret i et vanlig tekstformat for pc, slik at meldingene kan leses uten at telefonen er koplet til.

Jeg har prøvd meg på nokia pc suite, men har ikke kommet så mye lenger. Har prøvd sikkerhetskopieringen der, men får ikke åpnet meldingene etterpå når telefonen er koplet fra.

Teskje metoden mottas med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor mye jeg hjelper deg når jeg sier dette, men likevel: Prøvde det samme på en Samsung D920, med Samsung PC suite - der skjedde akkurat det samme, jeg fikk hentet meldingene over, men når jeg skulle lese de via PC-en krasjet både telefonen og PC-en. Noe sier meg at du må leite etter 3-parts programvare.

Skrevet

Hvordan kopler du telefonen til pcen da? Bruker du riktig kabel? Kan også hende at du har feil versjon av PC Suite, kan være en ide å oppgradere den og.

Hvis alt annet feiler, kan du gå inn på Nokia sine sider og lete etter support der.

Skrevet
Hvordan kopler du telefonen til pcen da? Bruker du riktig kabel? Kan også hende at du har feil versjon av PC Suite, kan være en ide å oppgradere den og.

Hvis alt annet feiler, kan du gå inn på Nokia sine sider og lete etter support der.

9200673[/snapback]

Bruker ikke kabel. Har brukt både infrarød og bluetooth med samme resultat.

Ang versjon av pc suite, vil jeg tro det er den siste, siden jeg lastet det ned fra nokia sine sider sist uke.

Skrevet

Jeg bruker et lite program som følger med i PC Suite som heter Nokia Lifeblog. Dette kopierer over alle nye elementer fra telefonen til pc'en, både SMS, MMS og bilder. I dette programmet vises alle meldingene og bildene og hvem det er fra.

Det er også en egen funksjon for sikkerhetskopiering. Da pakkes alle sms'ene som txt-filer i en zip-fil. Hver MMS får en egen zip-fil. Det som er litt dumt her er at det kun er meldingen som står i txt-filen, det står ikke hvem det er ifra.... Men det kan ses i programmet.

Noe sånt du var ute etter?

Skrevet (endret)

lifeblog er vel ikke for s40 telefoner. i pc-suite kan du bruke filbehandleren og kopiere alle smsene over til pcen (kopier/lim inn i en mappe)

ellers finnes det andre programmer som er betydelig bedre enn pc-suite til nokia (crapware etter min mening), oxygen phone manager 2 kan f.eks. eksportere sms / telefonbok osv til tekst, html osv.

Endret av mandela
Skrevet

Da fikk jeg det til, takket være dere og nokia pc suite sin filbehandling.

Jeg har tidligere kopiert meldingene jeg ville ha og prøvd å lime dem inn i diverse tekst dokument, men det har ikke vært mulig. Nå skjønner jeg hvorfor; dem måtte inn i en mappe, ikke et dokument :blush:

Tusen takk for hjelpen, alle sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...