Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppstarts problem - PSU feil?


Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat skrudd sammen en pc. E6750 + Gigabyte N680SLI-DQ6 + 4 GB Geil PC 6400.

Har en helt ny Hiper Type-R 580W strømforsyning. Når jeg prøver å slå på maskinen så sviver den i 5 sek før alt er dødt. Trykker jeg på power knappen en gang til skjer det ikke noe. Må ta ut strømledningen og sette den i hvis det skal skje noe.

 

Kobler jeg opp en gammel Enermax PSU på 430w så sviver alt.

 

Noen som har noe ide hva det kan være? Har fått målt Hiperen så vet at det går strøm igjennom. Men har ikke fått målt spenningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merkelig det der. Man skal jo ikke utelukke at PSUen er deffekt. Heldigvis er det ikke noe problem i det hele tatt og sende den inn igjen. ;)

9187123[/snapback]

Nei egentlig ikke. Bare litt lei av å være uten pc..... Ville liksom ha fått testa om alt det andre fungerte som det skulle :)

 

Takk for hjelpen uansett

Lenke til kommentar

Har hatt et ganske likt problem, bortsett fra av at den slo seg av umiddelbart. Fant ikke ut av det, PSU virket OK andre steder. Det var bare kombinasjon av HK og PSU som ikke fungerte.

Målte litt og fant ut at pwr_on ble slått av etter 50 mS, så for meg så det ut som det var HK som slo av PSU.

Endret av hårek
Lenke til kommentar
Hei

Har akkurat skrudd sammen en pc. E6750 + Gigabyte N680SLI-DQ6 + 4 GB Geil PC 6400.

Har en helt ny Hiper Type-R 580W strømforsyning. Når jeg prøver å slå på maskinen så sviver den i 5 sek før alt er dødt. Trykker jeg på power knappen en gang til skjer det ikke noe. Må ta ut strømledningen og sette den i hvis det skal skje noe.

 

Kobler jeg opp en gammel Enermax PSU på 430w så sviver alt.

 

Noen som har noe ide hva det kan være? Har fått målt Hiperen så vet at det går strøm igjennom. Men har ikke fått målt spenningen.

9186987[/snapback]

 

høres ut som samme problem jeg hadde, en kveld skrudde pc'n seg av og det lukta svidd. jeg åpna kabinette og lot den kjøle seg ned en stund før jeg skrudde den på.

etter og prøve ut div. ting fikk jeg start på den og den gikk helt fint hele kvelden.

Neste dag så ville den ikke starte i det heletatt, bytta psu og fikk den til å gå feilfritt, så jeg sendte inn psu og fikk en helt ny på garantien (har og hadde samme psu som deg.)

Lenke til kommentar
Hei

Har akkurat skrudd sammen en pc. E6750 + Gigabyte N680SLI-DQ6 + 4 GB Geil PC 6400.

Har en helt ny Hiper Type-R 580W strømforsyning. Når jeg prøver å slå på maskinen så sviver den i 5 sek før alt er dødt. Trykker jeg på power knappen en gang til skjer det ikke noe. Må ta ut strømledningen og sette den i hvis det skal skje noe.

 

Kobler jeg opp en gammel Enermax PSU på 430w så sviver alt.

 

Noen som har noe ide hva det kan være? Har fått målt Hiperen så vet at det går strøm igjennom. Men har ikke fått målt spenningen.

9186987[/snapback]

 

høres ut som samme problem jeg hadde, en kveld skrudde pc'n seg av og det lukta svidd. jeg åpna kabinette og lot den kjøle seg ned en stund før jeg skrudde den på.

etter og prøve ut div. ting fikk jeg start på den og den gikk helt fint hele kvelden.

Neste dag så ville den ikke starte i det heletatt, bytta psu og fikk den til å gå feilfritt, så jeg sendte inn psu og fikk en helt ny på garantien (har og hadde samme psu som deg.)

9189435[/snapback]

 

 

Har fått testet psu på en annen c2d maskin. Der fungerer alt. Har også testet den på et 939 system og der fungerer det også. Kan det være at hk og psu ikke spiller sammen på en eller annen måte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...