Gå til innhold

hjula går ut fra hverandre :S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På firehjulingen min er det ihvertfall sånn at begge de metallstengene som går ut til hjulene og styrer selve hjula kan stilles på i lengden. Vet ikke om det er det på din, hvis det er det er det bare å finne fram fastnøkkel og stille til hjula står i rett posisjon (i forhold til styret når det er vendt rett fram da). Sikkert en tanke å jekke opp doningen foran når du gjør det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skjønner ikke helt hva du mener her, men hvis jeg skjønner riktig så peker de ut fra hverandre?

 

Det kalles toe-out, men du skal egentlig ha litt toe-in ( at hjulene ikke er parallelle med hverandre, men at de peker litt innover ).

 

Eller mener du at hjulene er slik?

 

/ \

 

Det er heter negativ camber og brukes i de fleste drifteoppsett av biler =)

Endret av L4ss3
Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du mener her, men hvis jeg skjønner riktig så peker de ut fra hverandre?

 

Det kalles toe-out, men du skal egentlig ha litt toe-in ( at hjulene ikke er parallelle med hverandre, men at de peker litt innover ).

 

Eller mener du at hjulene er slik?

 

/      \

 

Det er heter negativ camber og brukes i de fleste drifteoppsett av biler =)

9315618[/snapback]

du klarte ikke å se på bildene du?

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du mener her, men hvis jeg skjønner riktig så peker de ut fra hverandre?

 

Det kalles toe-out, men du skal egentlig ha litt toe-in ( at hjulene ikke er parallelle med hverandre, men at de peker litt innover ).

 

Eller mener du at hjulene er slik?

 

/      \

 

Det er heter negativ camber og brukes i de fleste drifteoppsett av biler =)

9315618[/snapback]

du klarte ikke å se på bildene du?

9321008[/snapback]

 

Joda, har sett på de jeg.

 

Men hvordan skal jeg vite om jeg ser det forfra eller ovenifra?

Lenke til kommentar

:thumbup:

Skjønner ikke helt hva du mener her, men hvis jeg skjønner riktig så peker de ut fra hverandre?

 

Det kalles toe-out, men du skal egentlig ha litt toe-in ( at hjulene ikke er parallelle med hverandre, men at de peker litt innover ).

 

Eller mener du at hjulene er slik?

 

/      \

 

Det er heter negativ camber og brukes i de fleste drifteoppsett av biler =)

9315618[/snapback]

du klarte ikke å se på bildene du?

9321008[/snapback]

 

Joda, har sett på de jeg.

 

Men hvordan skal jeg vite om jeg ser det forfra eller ovenifra?

9347117[/snapback]

Hmm, Tenkte det skulle være lett når man ser betongen under hjula, og skjermene ovenifra

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du mener her, men hvis jeg skjønner riktig så peker de ut fra hverandre?

 

Det kalles toe-out, men du skal egentlig ha litt toe-in ( at hjulene ikke er parallelle med hverandre, men at de peker litt innover ).

 

Eller mener du at hjulene er slik?

 

/      \

 

Det er heter negativ camber og brukes i de fleste drifteoppsett av biler =)

9315618[/snapback]

 

Hehehe.. Det hjelper lite å ha sittet å pugget tørr fakta/avanserte navn på saker og ting fra internett når man egentlig ikke har peiling på hva man leser om.......!!??

Endret av orginal
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Du må stille camber, du er i negativ camber som sakt over.

I GoKart bruker vi litt på negativ Camber når det er vått på bana(bedre feste)

Når det er fint vær står camber i 0 possisjon(heilt beine) Du kan stille camber med å skru på dei "metall røra" som går fra rattstammen og til hjulet på kvar side, prøv så godt du kan å få dei heilt beine. I GoKart bruker vi ein måleenhet som vi setter på kvar sidet av hjulbosset, låser rattet i bein posisjon og skrur på laser i kvar måleenhet så kan vi stille camber til negativ, positiv eller 0. Men sånne koster 2500,- og er til Gokart alså, men har du to lasera så kan du jo prøve å låse rattet i bein posisjon og feste laserane heilt likt på begge sida på hjula eller nokoå stille så dei lyser inn i kvarandre :)

 

OBS: hjula skal ikkje vere HEILT beine, du skal spisse LITT, men ikkje mykje :)

Endret av AMD94
Lenke til kommentar
Du må stille camber, du er i negativ camber som sakt over.

I GoKart bruker vi litt på negativ Camber når det er vått på bana(bedre feste)

Når det er fint vær står camber i 0 possisjon(heilt beine) Du kan stille camber med å skru på dei "metall røra" som går fra rattstammen og til hjulet på kvar side, prøv så godt du kan å få dei heilt beine. I GoKart bruker vi ein måleenhet som vi setter på kvar sidet av hjulbosset, låser rattet i bein posisjon og skrur på laser i kvar måleenhet så kan vi stille camber til negativ, positiv eller 0. Men sånne koster 2500,- og er til Gokart alså, men har du to lasera så kan du jo prøve å låse rattet i bein posisjon og feste laserane heilt likt på begge sida på hjula eller nokoå stille så dei lyser inn i kvarandre :)

 

OBS: hjula skal ikkje vere HEILT beine, du skal spisse LITT, men ikkje mykje :)

 

Hvordan i huleste klarer du å se at de hjula der har negativ camber? Camber er definert som hjulets hellning innover/utover i forhold til en tenkt loddrett linje.

 

Camber_angle.jpg

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...