Gå til innhold

Styr unna Netcom UCAN2!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man tegner et abonnement hos Ucan2 så får man tilsendt velkomstbrev og simkort fra Netcom. Abonnementet man får er faktisk "Netcom BusinessTalk", men Ucan2 har en spesialavtale, så man får rabatter.

Jeg tegnet et slikt i fjor pga. det var mest lønnsomt med tanke på subsidiert telefon og jeg fikk faktisk ikke et eneste brev fra Ucan2 før bindginstiden utløp. Da ville de tilby ny telefon... alt annet jeg har fått har vært fra Netcom.

Lenke til kommentar

Synes hele opplegget virker direkte tvilsomt og useriøst! Dette blir bare forsterket etter å ha lest hele denne tråden.

 

Har tidligere hatt Ownersbuy-abonnement, noe som er ala dette, men jeg hadde aldri problemer med Owners. De små problemene jeg hadde ble effektivt og raskt løst av Ownersbuy eller Netcom.

 

Anbefaler derfor alle som vurderer UCAN2 å heller se på Ownersbuy sitt tilbud!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke UCAN2 selv, men med det nye UCAN2 soho som kommer nå 15. september (ifølge http://ucan2.no) så ser det ut som det er veldig lønnsomt. Du ringer gratis, sender gratis mms og sms til alle andre som har ucan2, og du ringer også gratis til alle som er i NetCom .

 

Månedsprisen er i underkant av 130 kroner , og lønner seg i massevis for de som vil ha subsidiert telefon. Du kan også velge om du vil ha 100 kroner i avslag på regningen hver mnd,og da blir vel selve månedsprisen på i underkant av 30 kroner, noe som er veldig rimelig .

Lenke til kommentar

Har hatt ucan2 i over et år nå... ENDELIG kvitt bindingstiden, Skitet til Kill BIll student som koster meg utrolige 400 kr i året og i tillegg bruker Telenor sitt nett... Tjener vel 4-5000kr i året minst i forhold til uCan2 som jeg hadde før..

 

telefonselgeren som solgte meg ucan2 var om mulig enda mer misvisende og uærlig enn trådstarter sin episode, men gidder ikke ramse opp den historien.. :ph34r:

Endret av Pheonix
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå ringte nettopp en selger fra ucan til meg. Det første han begynte med var å ramse opp alle vennene mine han hadde snakket med, og jeg begynte å lure på hva jeg hadde gjort galt og hva han derfor skulle gjøre meg..

 

Men så skulle han bare ( bare å bare ) selge meg et fantastisk abbonement! (?).. Er veldig fornødd med Chess King som jeg har nå, men kan ikke nekte på at han hadde et bra tilbud. Men hele mannen var så innpåsliten og til tider useriøs at jeg begynte å lure på om det var noen som kødde-ringte til meg.

Men jeg snakket allikevel med han i hele 15 minutter (!) og sa jeg ville ha all info på mail, og kunne svare han derfra. Etter litt googling og sjekking så har jeg nå funnet ut at jeg beholder mitt gamle abbonoment.

Blir sint viss det skjer det som jeg frykter nå, at jeg får et simkort i posten fra uCAN. Skjer dette kommer jeg til å stå på min sak, slik som du trådstarter bør gjøre eller har gjort.. (?)

Endret av Andal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Netcom og UCan2 er i mine øyne søppel. Jeg har hatt Netcom siden jeg var 13 år og UCan2 siden mai '06. Takket ja til et nytt bindingsår ettersom de fleste kompisene mine har gått rett i fella og jeg ringer flere titalls timer i måneden gratis til dem. Nå er jeg jeg veldig bevisst på abonnementet mitt og tjener en del på å ha det (jeg kan for eksempel se et par timer på TV med mobilen på høyttaler og bestekompisen i andre linjen uten at vi egentlig sier så mye).

 

UCan2 er forøvrig det 'hippe' navnet på Netcoms Business Talk-abonnement.

Lenke til kommentar
Netcom og UCan2 er i mine øyne søppel. Jeg har hatt Netcom siden jeg var 13 år og UCan2 siden mai '06. Takket ja til et nytt bindingsår ettersom de fleste kompisene mine har gått rett i fella og jeg ringer flere titalls timer i måneden gratis til dem. Nå er jeg jeg veldig bevisst på abonnementet mitt og tjener en del på å ha det (jeg kan for eksempel se et par timer på TV med mobilen på høyttaler og bestekompisen i andre linjen uten at vi egentlig sier så mye).

 

UCan2 er forøvrig det 'hippe' navnet på Netcoms Business Talk-abonnement.

 

Virker egentlig som du er veldig førnøyd med Netcom og Ucan så hvorfor starter du egentlig innlegget ditt med at det er søppel?

Lenke til kommentar
UCan2 er forøvrig det 'hippe' navnet på Netcoms Business Talk-abonnement.

UCAN2 er bare én av de som videreselger abonnement med BusinessTalk. Owners Buy er en annen slik videreselger.

 

BusinessTalk er i utgangspunktet kun for firmaer med firmaavtale hos NetCom, så UCAN2 er ikke noen "hipp" versjon av dette. De har forhandlet fram en god deal for de som velger å ha abonnement via dem.

 

Når det er sagt så finnes det jo flere alternativer også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Virker egentlig som du er veldig førnøyd med Netcom og Ucan så hvorfor starter du egentlig innlegget ditt med at det er søppel?

 

Eneste grunnen til at jeg har abonnementet er for å kunne ringe gratis til mange av kompisene mine. Utenom det er det søppel. Skjønner ikke hvordan du kan få noe annet ut av innlegget mitt.

Lenke til kommentar

Sånn jeg forstod det, og sånn det virker som om "Andal" forstod det, så virker det som om du mener abonnementet passer veldig bra for ditt forbruk, men ikke har noen andre bruksområder. Hvis du har funnet et abonnement som passer så bra for ditt forbruk, hvorfor er det da søppel?

 

Bare lurer på hva som er grunnen til at du mener det er søppel, for du sier jo ikke noe spesifikt negativt om det annet enn den setningen - når du i tillegg forklarer at det tydeligvis passer veldig bra for den bruken du har, så blir du litt selvmotsigende ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Grunnen til at det passer for meg er fordi mange andre i vennekretsen "lot seg lure". Jeg snakker hovedsaklig mest med en person, blir en del timer i uken, men det hadde jeg ikke gjort hvis ikke det var gratis. De andre prisene som abonnementet tilbyr er ikke akkurat konkurransedyktige. Det koster en del i måneden hvis man velger å benytte seg av mobiltilbudet. Mest av alt så er supporten helt horribel. Jeg har brukt _veldig_ mange mobilkroner på å rette opp i både UCan2 og Netcoms feil. Rare faktureringer og motvillige kundekonsulenter som forskjellsbehandler samtlige klienter (han jeg bor med har også UCan2 og han får flere tilbud over telefon som jeg aldri får og vice versa.) er hverdagskost på kontoret deres virker det som.

 

Det finnes mange abonnement på markedet som tilbyr gratis samtaler til visse grupper og av disse er UCan2 et av de dårligste.

Lenke til kommentar

Det jeg syntes er verst er at de ringer og ringer og ringer og ringer att på til..

Enda en veninne som har fått seg ucan2 og har gitt bort nummeret mitt til en drittunge av en selger.

De er så utrolig innpåsliten og salgshungrige. Blir rett og slett kvalm av å snakke med dem, skikkelig amerikansk bilselger...

(litt sinna nå :p).

Når han ringer meg i morra skal jeg faen si at jeg kommer og brenner ned hele Ucan2.. For å få ut litt aggresjon over det drittfirmaet... Nei at netcom har dette under sin vinge gjør at jeg styrer unna hele dritten... Holder meg til Onecall eller Telenor fremover..

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har veldig dårlig inntrykk av UCan2, de har ringt meg overkant av 10 ganger nå i løpet av ett år, og så lenge jeg har tid slår jeg av en god lang prat.. :roll:

 

De første 3-4 gangene skjønte jeg ikke hva de kalte seg, så inntill jeg så en reklamebanner tok jeg de ikke seriøst (Det kunne aldri falle meg inn å portere til et selskap jeg aldri hadde hørt om) :nei:

 

Har selv OneCall, så andre telefonselgere sier som regel at de ikke skal plage meg hvis jeg er fornøyd med dem. Flere av UCan2's selgere har derimot aldri hørt om OneCall og kan ikke finne prisene deres, men sier allikevel UTEN Å NØLE at UCan2 er BILLIGST UANSETT. En annen ting er at jeg alltid må spørre om det koster noe i måneden, og de svarer klart og tydelig 28kr, og at jeg da får 100kr i rabatt! og at jeg kan få ny telefon hvert år! Så må jeg selv, stressa som man blir, skjønne at man må velge en av delene. De forteller selvfølgelig også at disse 100kr i rabatt er så så mange "gratis minutter" :hmm:

 

Månedsavgift ser jeg uansett på som å betale for ingenting, altså tap, ikke 100kr i besparelse!

Endret av DjAass
Lenke til kommentar
Månedsavgift ser jeg uansett på som å betale for ingenting, altså tap, ikke 100kr i besparelse!

 

Månedsavgiften er fast uansett, men de 100 kronene i måneden eller 1200 kall det hva du vil, er substitusjon for ny mobil. Jeg skjønner egentli ikke helt hvor du vil fram med det her? De trekker 100 kroner av det du bruker til å ringe for. Jeg har Ucan2 og jeg er strålende fornøyd!!

Lenke til kommentar

Til trådstarter: Jeg syns du skal gå videre med dette, ut fra informasjonen jeg har sett.

 

Slik jeg oppfatter det, ringte selgeren og solgte deg et abonnement med "rabatt" (du betaler bare 25,- i måneden), uten å si at rabatten var forbundet med bindingstid.

 

Med mindre du har skrevet under eller på annen måte godtatt en avtale om 125,- i måneden eller 12mnd binding, tror jeg du har en god sak på å slippe å betale de 400 kronene.

Lenke til kommentar
Men hvis ucan2 er et eget selskap, hvorfor legger netcom seg da oppi mitt bytte? Det er netcom jeg har fått sms fra, og det er dem jeg har blitt bedt om å henvende meg til.

 

Hei! :)

 

U can 2 er underlagt NetCom, men styrer seg selv. NetCom tar seg av kundeservice og fakturering, og leverer dekning og support på abonnementet. I realiteten er det et NetCom abonnement som en gruppe "superselgere" skal selge, og kun dem. Derfor har det et eget navn.

 

Dersom du mener at du ikke har inngått avtaletid, så er det etter min mening bare rett og rimelig at du betaler tilbake det du har fått i rabatt, (sjekk dette på fakturaene som ligger i nettbanken din), og få avtaletiden fjernet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...