Gå til innhold

Hei, Leter etter jobb/praksisplass. (trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg er en 19år gammel gutt som for tiden planlegger å begynne på Oslo kunstfag skole ved NISS i slutten av august. Og trenger også en jobb. "Når jeg bli stor " ønsker jeg å jobbe som concept artist i spill industrien. Jeg tar egentlig hvilken som helst jobb men tenkte jeg skulle sjekke noen norske spill sider og forums om det er noen som vet om noen plasser man kan få jobb/praksisplass innenfor spill her i Norge, selvom man ikke har så mye erfaring. Alt fra spillutviklere til blader som Gamereactor eller omså bare en spill butikk hadde vært kult.

takk

Daniel

Endret av Daneril
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kontaktet Funcom med en portfolio om du har, vis hva du kan og at du har interesse for dette. Funcom henger på forumet her også, noen ihvertfall ;) Prøv å send dem en PM.

Skrevet
Jeg ville kontaktet Funcom med en portfolio om du har, vis hva du kan og at du har interesse for dette. Funcom henger på forumet her også, noen ihvertfall ;) Prøv å send dem en PM.

9180994[/snapback]

tusen takk for tipset :D. Aner du hvordan jeg kan få ta i noen av dem? Hva brukernavnene deres er eller noe sånt?

Skrevet (endret)

www.conceptart.org

Den viktigste siden du kommer til å finne om du velger å følge drømmen om å bli konseptartist.

//edit: Ja, det er ikke så mye vits å kontakte funcom-ansatte via forumet her vil jeg tro, det må uansett gjennom funcom's HR dept.

Endret av slash
Skrevet

takk alle sammen. Jeg skal kontakte Funcom og høre hva de sier. Det skader jo ikke å prøve :) . Har brukt www.conceptart.org mye etter jeg ble interessert i concept art.

Er det noen andre som vil bli / er konseptartist her på forumet eller? hører ikke så ofte om norske.

Skrevet (endret)

Service-norge kommer til å skrike etter arbeidskraft som aldri før etter skolestart, så arbeidsløs kommer du ikke til å bli uansett. :)

Lykke til med funcom da :thumbup:

Endret av -sparks-
Skrevet

Selv om du ikke får jobb hos funcom så er det fullt mulig å overleve som concept artist i norge på freelance-basis. Du kan jo ha internasjonale kunder like lett som i nabobyen. Så service-norge er ikke akkurat noen overhengende fare så lenge du er dedikert og har litt skills.

Skrevet

tar egentlig hvilken som helst jobb nå mens jeg skal gå på skole, men en spilljobb hadde vært best. Vet ikke helt om jeg er klar for freelance ennå, men man kan jo alltids prøve :D

Skrevet (endret)
Hei

Jeg er en 19år gammel gutt som for tiden planlegger å begynne på Oslo kunstfag skole ved NISS i slutten av august. Og trenger også en jobb. "Når jeg bli stor " ønsker jeg å jobbe som concept artist i spill industrien. Jeg tar egentlig hvilken som helst jobb men tenkte jeg skulle sjekke noen norske spill sider og forums om det er noen som vet om noen plasser man kan få jobb/praksisplass innenfor spill her i Norge, selvom man ikke har så mye erfaring. Alt fra spillutviklere til blader som Gamereactor eller omså bare en spill butikk hadde vært kult.

takk

Daniel

9180948[/snapback]

Om du virkelig brenner for å jobbe i spillbransjen, og føler du er på et høyt nok nivå, så er det bare å sende inn søknad med arbeidsprøver til Funcom. NB: Kun send med ditt nyeste og beste arbeid! :-)

Sjekk www.funcom.com for ledige stillinger, samt fler guidelines en burde følge når en søker jobb hos Funcom.

Mvh

Jørgen Djuve - Funcom Oslo AS

Endret av djorgen
Skrevet (endret)

takk for svarene igjen :D Det er virkelig noe jeg brenner for og en drøm jeg er fast bestemt på å forfølge. Men føler ikke at min concept art er på et høyt nåkk niva enda. Jeg tenkte egentlig mer på praksisplass eller noe lignende for å lære om hvordan det er å jobbe i et spillfirma, hvordan spillbransjen fungerer etc, og hvis jeg fikk gjøre noe kreativt eller noe som har med concept art å gjøre ville det vært en stor bonus!

Er villig til å skrubbe gulv og hente kaffe så lenge jeg lærer noe også :p

Endret av Daneril

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...