Gå til innhold

Boot Manager mangler...


Anbefalte innlegg

Okay, nylig sluttet maskinen min å boote, den ble bare stående stille på BIOS. Jeg plugget harddiskene inn og ut igjen, men når jeg starter maskinen nå, så sier den 'bootmgr is missing'. Men, når jeg booter med Windows-CD i maskinen, så funker det fint. Jeg prøvde å kjøre fixboot eller hva nå kommandoen heter fra Windows-CD'en, men det fikset ingenting. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd å boote XP-CDen og velge reparer? Det pleier å gjøre underverker.

9184421[/snapback]

Det roll-backer masse av oppdateringene etc. så jeg foretrekker å ikke gjøre det. Dessuten tror jeg ikke det hjelper, siden det andre jeg prøvde ikkke funket. Det må jo være noe som hindrer den i å fiske MBR'en, siden bootmgr fix kommandoen ikke kan løse det.

Lenke til kommentar
Er du sikker på at BIOS er satt til å boote fra rett disk? Prøvd en CMOS reset?

Siden det fungerer med når du booter fra CD så er det mest sannsynlig noe med BIOS å gjøre.

Hvis ikke kan du prøve FIXMBR. Du nevner FIXBOOT men den gjør ikke noe med MBR.

9186297[/snapback]

Jeg har ikke gjort noen BIOS forandringer, den er satt opp slik den alltid har pleid å være, dette var noe som skjedde etter at den ikke ville boote. Det er nok mer sannsynlig at MBR er problemet da, så jeg prøver den FIXMBR greia.

 

EDIT: Som man sier på engelsk, "I stand corrected". Jeg sjekket BIOS, og den hadde forandret boot-rekkefølgene for harddiskene, slik at SATA disken bootet først og boot-disken bootet sist. Endret det, og problemet var løst :9

Endret av Dreamhacker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...