Gå til innhold

hp pavilion dv9555 eller dell inspiron 1720?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bedriftsmodellene er som stigfjel sier bedre i kvaliteten. De har bedre batteritid i tillegg, men det er også delvis pga innebygd grafikkløsning.

 

Tilbyr Dell eller HP bedriftseriene sine med feks 8600gt skjermkort? Så vidt jeg vet så gjør de ikke det. Mao ikke like egnet til multimedia bruk..?

Lenke til kommentar

men er det mulig og få kjøpt vostro selv om du ikke har egen bedrift? Eller hvordan gjør du det stigfjel.. Var jo meget rimelige dem vostro pcene i forhold til ytelsene..

 

Edit: Glemte og legge til momsen.. Og da blei ikke prisene noe særlig bedre... Men har en svigerfar som har egen bedrift.. Er vel egentlig ikke noe problem og bare kjøpe pc'en gjennom han da?

Endret av Xerces
Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det så skal LurifaksCOF flytte på hybel og han trenger en bærbar pc som skal brukes til musikk, film og noe spill. Inspiron egner seg til privat underholdning, mens Vostro egner seg til bedrifter. Derfor har jeg ett par spørsmål.

 

Har hatt en Latitude D600 i over 3 år. Foreldrene mine har nå overtatt den. Skjermen er nesten like god nå som den gang. Og den er ikke slarkete når jeg lukker og åpner den heller. Tastaturet er behagelig å skrive på, og det er også responsivt. Byggekvalitet har mye å si. Den bruker en magnesiumlegering. Den ser ganske så bra ut tross i at den har vært i bruk så lenge. En Inspiron hadde ikke sett like bra ut etter så lang tid.

9184464[/snapback]

Jasså? Mine Inspiron pc-er ser så å si helt lik ut som når jeg kjøpte de for 3 år siden. Hvor har du fått disse kildene fra? Det virker for meg som om du aldri har hatt en Inspiron-modell før. Jeg har selv hatt en Dell Inspiron 8600c, Inspiron 6400 og nå har jeg en Dell Inspiron 1520, mens på jobb bruker jeg en Dell Vostro 1500 som tilhører bedriften min. Den eneste forskjellen på pc-en for meg er fargen, men Vostro-modellene bruker også magnesiumlegering. Dette vil ikke ha noe å si for denne kjøperen. Vostro-modellen har jeg med meg i ekstreme forhold på et smelteverk. Hvorfor kjøpe en bedriftsmodell når han er en privatperson? Har han virkelig bruk for et kabinett med magnesiumlegering? Jeg merker ingen forskjell.

 

Den vil nok være kraftigere enn Inspiron 1720. Husk at du må ringe for å bestille, det er da du får best priser. Det gjør alltid jeg.

9184274[/snapback]

Hvorfor vil den være kraftigere enn Inspiron 1720?

 

Bedriftsmodellene er som stigfjel sier bedre i kvaliteten. De har bedre batteritid i tillegg, men det er også delvis pga innebygd grafikkløsning.

 

Tilbyr Dell eller HP bedriftseriene sine med feks 8600gt skjermkort? Så vidt jeg vet så gjør de ikke det. Mao ikke like egnet til multimedia bruk..?

9186063[/snapback]

Har de bedre batteritid? Hvor finner dere denne informasjonen? Inspiron-modellene bruker de samme batteriene som Vostro-modellene, og her snakker vi maksimalt 5 minutter forskjell.

Endret av XviD
Lenke til kommentar
kommer og til å ta den med hjem 1 gang i uken...så en viss byggekvalitet kan det vere.

9187786[/snapback]

Jeg har hatt mine med meg hver dag når jeg studerte så det er nok ingen problem. Men hvis du heller vil ha en Vostro så er jo det greit. Jeg har også 3-års garanti på alle pc-ene mine, og det vil jeg absolutt anbefale deg. Da kommer Dell hjem til deg neste arbeidsdag :cool:.

Lenke til kommentar
Jasså? Mine Inspiron pc-er ser så å si helt lik ut som når jeg kjøpte de for 3 år siden. Hvor har du fått disse kildene fra? Det virker for meg som om du aldri har hatt en Inspiron-modell før. Jeg har selv hatt en Dell Inspiron 8600c, Inspiron 6400 og nå har jeg en Dell Inspiron 1520, mens på jobb bruker jeg en Dell Vostro 1500 som tilhører bedriften min. Den eneste forskjellen på pc-en for meg er fargen, men Vostro-modellene bruker også magnesiumlegering. Dette vil ikke ha noe å si for denne kjøperen. Vostro-modellen har jeg med meg i ekstreme forhold på et smelteverk. Hvorfor kjøpe en bedriftsmodell når han er en privatperson? Har han virkelig bruk for et kabinett med magnesiumlegering? Jeg merker ingen forskjell.

Alle jeg har hørt klage på Dell har hatt en Inspiron. Uansett om man jobber for en bedrift eller er en privatperson bør man kjøpe en bedriftsmodell siden bedriftsmodellene gir bedre kvalitet. Dessuten, forbrukermodellene har en tendens til å være glorete og overfancy. I tillegg er standard garantiordninger på bedriftsmodellene bedre enn for privatmarkedet. På Latitude D630 er minste garantiopsjon 3 års på-stedet-service neste arbeidsdag, og da følger gjerne buisness support med.

Hvorfor vil den være kraftigere enn Inspiron 1720?

I forhold til det oppsettet av Inspiron 1720 trådstarter listet opp i første post og den versjonen av Vostro 1700 jeg så på, vil Vostro være raskere. Trådstarter nevnte Vostro med Core2 Duo T7500 mens Inspiron 1720 oppsettet i første post hadde Core2 Duo T7300. I rest my case.

Har de bedre batteritid? Hvor finner dere denne informasjonen? Inspiron-modellene bruker de samme batteriene som Vostro-modellene, og her snakker vi maksimalt 5 minutter forskjell.

9187486[/snapback]

Jeg har ikke påstått at Vostro har bedre batterilevetid enn Inspiron. Men komponentene inni Vostro'en vil nok holde høyere kvalitet enn tilsvarende Inspiron-modell.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Nå sier jeg jo at batteritiden er bedre mye pga at bedriftsmodeller ofte kommer med integrert grafikk. Du har også flere muligheter til ekstra batterier på bedriftsmodellene.

 

Du vet kanskje ikke helt hva vi legger i kvalitet. Her mener jeg blant annet bedre levetid på keyboard (de fleste tilfellene). Magnesiumrammer, flere tilkoblinger (som oftest), bedre garantiløsninger, bedre sikkerhetsløsninger osv.

 

Om dette er relevent for denne brukeren eller ikke kan diskuteres, men det kan rett og slett ikke diskuteres at bedriftsmodeller har generelt bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

Fflex, Inspiron-modellene har de samme tilkoblingene som Vostro-modellene. Og ja, du kan få den samme garantien som privatkunde. At pc-en benytter seg av magnesiumlegering har jeg allerede sagt. Poenget mitt var at ut i fra det brukeren sa i sitt første innlegg synes jeg at Inspiron 1520 passer like godt som Vostro 1500. Snakker du med Anne Christin får du like mye avslag på begge deler dersom du pruter. Bestiller du Vostro som privatperson koster den mer.

Endret av XviD
Lenke til kommentar

Av de to ville jeg helt klart valgt Vostro. Dette fordi den er mer solid skrudd sammen, chassiset er sterkere og at delene holder høyere kvalitet (f.eks. mer stabile hovedkort). Inspiron er lagd for å være billige. Spec'en er kanskje bra, men de er likevel billig-utgaver. Dette er noe Dell sier selv. Selv er jeg kjempefornøyd med Latitude.

Lenke til kommentar

Alle dere som har skrevet noe i denne tråden er helt klart i mot alle pc-ene Dell har lagt ut på privatmarkedet, så da gir jeg opp. Nei, det er ikke noe billig crap, og jeg tror fremdeles ikke at du har hatt en Inspiron-modell stigfjell. Jeg har jobbet hos Infocare som tekniker i to og et halvt år, og jeg kan si at det har vært like mye problemer med Latidude-modellene som Inspiron-modellene. Den er heller ikke mer solid skrudd sammen, men chassiet er litt sterkere. Jeg er imponert over at du vet så mye når du verken har en Inspiron eller en Vostro. Fantastisk!

Lenke til kommentar

- Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

- Ekte Windows Vista™ Business - norsk

- 17,0-tommers UltraSharp™ widescreen WUXGA (1900 x 1200) TFT-skjerm med TrueLife™

- Matt Jet Black uten kamera

- 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

- 160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

- 256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT

- Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon inkludert programvare

- 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

- 9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

 

kan dere si noe om hvor kraftig de forskjellige komponotene er?

Lenke til kommentar

Prosessoren er i hvert fall ganske så kraftig. skjermen gir en kjempehøy oppløsning, så du får plass til det meste. det er nok minne, i hvert fall. harddisken kunne med fordel ha hatt 7200 rpm. det får du sikkert når du ringer (noe jeg regner med). skjermkortet er kraftig nok til det meste. brenneren er standard. og det er 1-2 timers forskjell i batterilevetid mellom de to batteriene. Er det Vostro du refererer til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...