Colin Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 (endret) God morgen Jeg har noen problemer med maskin nevnt i overskriften, og klarer ikke helt å finne ut av det, men det er mest sannsynlig et softwareproblem. Problemer: - Har en "Ukjent enhet" i maskinvarelista jeg ikke finner ut av hva er. Kode: ACPI\IFX0101\4&32D50C2&0 - Har noen ganger nå (2-3 ganger i løpet av den dagen jeg har brukt denne) opplevd at det kommer programvare feil på services.exe, og i hendelseslista står det "Feilende program services.exe, versjon 5.1.2600.2180, feilende modul esent.dll, versjon 5.1.2600.2780, feiladresse 0x0001baf2." Denne feilen har kommet når maskinen har gått i dvalemodus eller strømsparingsmodus, så jeg tenker at disse to kan være relatert. Jeg har ikke klart å finne noe vettuge svar på hva denne ukjente enheten er, eller noe særlig på den feilkoden, men jeg vet det finnes glupere hoder der ute på slikt enn meg, så håper noen klarer å finne ut av det. Jeg har kjøpt en bunke med disse maskinene til bruk på en skole, og jeg har lyst til å finne ut av dette før jeg ghoster opp alle sammen. Edit: ser ikke ut som disse to er relatert. Feilen med services.exe ser ut til å være relatert til at maskinen har vært inne i et domene (for å teste), og så blitt fjernet igjen. Finner flere referanser til dette på nettet, men ingen løsninger. Endret 31. juli 2007 av Colin
Syar-2003 Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 (endret) Hallo ! Vi har selv masse NC-6000 PC'er på jobben , og jeg har måtte tracke drivere selv noen ganger. Når det gjelder enheten (uidentifisert) er dette "Infenion Trusted Plattform Module" . ifxtpm.sys . Driver installasjon til NC6000 for denne lastes ned her : -->Hp Emb.Security and Infenion TPM driver<-- Det andre problemet med esent.dll tror jeg er relatert til diskusjonen her: http://www.mcse.ms/message1131051.html Endret 31. juli 2007 av syar2003
Colin Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Skrevet 31. juli 2007 Jepp, takker for svar, spesielt på driveren. Jeg er av typen som når jeg ser et problem, spør jeg heller tidlig, og fortsetter å undersøke, slik at jeg kanskje får en løsning raskt. Det med feilen med services.exe har jeg fikset på den maskinen jeg nå sitter på for et par timer siden, og håper det er løsningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå