Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til kjøp av bil (bmw 5serie)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MiljO,30/07-2007 : 23:51]Jeg syntes iallefall den første var finest, uten at jeg skal si at jeg har mye peiling :p

9176642[/snapback]

 

hehe. ja er den jeg også vurderer. Men om noen kan her kan si meg om det er et godt kjøpt hadde det vært fint :)

9178864[/snapback]

 

Jeg har lagt merke til at denne selgeren fra Askim ikke er akkurat billig samt han er en av våre nye innflyttere og jeg har dessverre negativ erfaring med disse ved bilsalg/kjøp og nei jeg er ikke rasehater.

 

Jeg har snakket med han ang en Mercedes 230 for en kompis og dette var på en Fredag og vi hadde lyst til å se på denne bilen Lørdag men dette gadd han ikke og jeg fikk pent besjed om å komme tilbake Mandag da han ville ha fri den dagen.

Dette kaller jeg useriøst og gir et hint om servicen videre, jeg hadde ikke tørt å kjøpe en bil til 250,000,- av denne karen men mulig jeg tar feil.....

Lenke til kommentar
MiljO,30/07-2007 : 23:51]Jeg syntes iallefall den første var finest, uten at jeg skal si at jeg har mye peiling :p

9176642[/snapback]

 

hehe. ja er den jeg også vurderer. Men om noen kan her kan si meg om det er et godt kjøpt hadde det vært fint :)

9178864[/snapback]

 

Jeg har lagt merke til at denne selgeren fra Askim ikke er akkurat billig samt han er en av våre nye innflyttere og jeg har dessverre negativ erfaring med disse ved bilsalg/kjøp og nei jeg er ikke rasehater.

 

Jeg har snakket med han ang en Mercedes 230 for en kompis og dette var på en Fredag og vi hadde lyst til å se på denne bilen Lørdag men dette gadd han ikke og jeg fikk pent besjed om å komme tilbake Mandag da han ville ha fri den dagen.

Dette kaller jeg useriøst og gir et hint om servicen videre, jeg hadde ikke tørt å kjøpe en bil til 250,000,- av denne karen men mulig jeg tar feil.....

9179284[/snapback]

Enig med jada-jada her. Ringte og hørte anngående en bil ved det Askim autosalg. Var lite hyggelig og lite hjelpsom. Det endte jo med at jeg dreit i å kjøpe bil derfra!

Vær ops ved kjøp av bil av de nye innkommende i Norge. Slik innvandrere er jo mest interessert i å tjene penger, og gjør en masse hikke mikk. Og nei, jeg er heller ikke rasehater.

Lenke til kommentar

Takk for tipset :)

 

Funnet ut at jeg ikke har råa til den bilen, så passet bra..

 

Budsjettet mitt er nå på 150 - 200 000 kr.

 

Har sett for meg et par alternativer:

 

528 IA

 

528 IM

 

528

 

520 IA

 

523i

 

528 sort

 

Må si de to nederste frister mest.

 

Om noen kan se på alternativene, og hjelpe meg litt hadde det vært supert! :)

Endret av Maagnus
Lenke til kommentar
Jeg ville så absoulutt valgt en bil fra en god forhandler. Da har du mye bedre sjangs om det skulle være noe etc. Og så er det som regel Garanti, og mye mer seriøse- ikke jalla butikkene da så klart.

9179557[/snapback]

 

Eni der. men finner ingen biler hos forhandlere som er aktuelle...

 

Hva synest du om de bilene jeg linket til da ?

Lenke til kommentar
Jeg ville så absoulutt valgt en bil fra en god forhandler. Da har du mye bedre sjangs om det skulle være noe etc. Og så er det som regel Garanti, og mye mer seriøse- ikke jalla butikkene da så klart.

9179557[/snapback]

 

Eni der. men finner ingen biler hos forhandlere som er aktuelle...

 

Hva synest du om de bilene jeg linket til da ?

9179669[/snapback]

Mange fine du har linket til ja. Du må nesten velge selv, vanskelig og velge for deg.

 

Kommer annpå om du vill ha Automat med tiptronic eller om du på død og liv vil ha manuell. Så du må nesten velge ut ifra det du trenger/vil ha.

 

Hva skal den brukes mest til egentlig?

Lenke til kommentar

Skal ha automat med tiptronic. Skal brukes til kjøring til og fra jobben, ellers bare råning. Skal unne meg en bra bil nå, lei av det skrape jeg kjører rundt i.

 

Tror jeg går for 523'en. Virker veldig bra. Sendt mail til selgeren og spørt om han kan ta flere bilder av bilen.

Lenke til kommentar
Skal ha automat med tiptronic. Skal brukes til kjøring til og fra jobben, ellers bare råning. Skal unne meg en bra bil nå, lei av det skrape jeg kjører rundt i.

 

Tror jeg går for 523'en. Virker veldig bra. Sendt mail til selgeren og spørt om han kan ta flere bilder av bilen.

9180474[/snapback]

 

Eneste negative jeg kan se på den 523 er prisen, litt høy km stand og tre int det er skikkelig 80 talls begynnelsen av 90 og er helt UT pr dags dato...

 

NB- Denne bilen bør kunne prutes grundig ned

Lenke til kommentar
Hva med den svarte 528en ? er det noe å gå på prismessig der ? burde jeg få med felgene som er på første bilde til den prisen ?

9181522[/snapback]

 

 

Det er kjøpers marked nå og spesielt på disse bilene, jeg er mulig en kremmer og sikker en selgers mareritt men selvfølgelig skal du ha med felgene samt prute den godt ned ;)

Lenke til kommentar
Hva med den svarte 528en ? er det noe å gå på prismessig der ? burde jeg få med felgene som er på første bilde til den prisen ?

9181522[/snapback]

 

 

Det er kjøpers marked nå og spesielt på disse bilene, jeg er mulig en kremmer og sikker en selgers mareritt men selvfølgelig skal du ha med felgene samt prute den godt ned ;)

9181654[/snapback]

 

hehe;) For prøve på noe slikt da : Kjøper bilen din NÅ til 160 000 kr om jeg får med felgene :)

Lenke til kommentar
Hva med den svarte 528en ? er det noe å gå på prismessig der ? burde jeg få med felgene som er på første bilde til den prisen ?

9181522[/snapback]

 

 

Det er kjøpers marked nå og spesielt på disse bilene, jeg er mulig en kremmer og sikker en selgers mareritt men selvfølgelig skal du ha med felgene samt prute den godt ned ;)

9181654[/snapback]

 

hehe;) For prøve på noe slikt da : Kjøper bilen din NÅ til 160 000 kr om jeg får med felgene :)

9181729[/snapback]

 

Ja det er jo et godt utganspunkt men alikevel vær klar til å forhandle samt vær høflig slik du har en side som virker positiv på selger at han også føler seg fornøyd med salget :) Man føler fort hvor langt man kan dra ned et salg men vær seriøs og høflig hele tiden ellers så mister du kjøpet kontra å overbevise selger at dere har gjort en god handel begge veier...

 

Det er egentlig ikke noe god guide på dette og det kommer veldig an på hvordan du selv opptrer samt man må overbevise en selger at det er du som er den fornuftige i denne handelen og klarer å overbevise han at dette er et godt salg.

 

Jeg har drevet med dette i mange år og hatt flere kurs for å bli en bedre selger/kjøper via min jobb så dette er ikke enkelt hvis man er helt grønn på dette omerådet men lykke til.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...