Gå til innhold

Får man fortsatt tak i D9GMH chips?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Hei ;)

 

Jeg lurer på om man fortsatt får tak i D9GMH chiper, eller noe som er bedre på noe som helst RAM den dag i dag?

Satt sammen en PC for en kamerat for en stund siden, med Crucial 4200 Value brikker, de hadde D9GMH, men er ikke sikker på om de har det enda.

Er det noen butikker som bryr seg om å sjekke dette?

Skal oppgradere, og vil ha RAM med litt futt i :p

 

Takk på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle Crucial Ballistix brikkene bruker D9GMH chips.

All OCZ RAM fra PC2-7200 EL Platinum XTC og oppover bruker D9GMH, noen bruker også D9GKX chips som er regnet som de aller råeste DDR2 Chipsene.

 

Her er en liste som viser deg hvilke chips det er i de forskjellige RAM brikkene. :)

Lenke til kommentar
Men alle, untatt Crucial 8500 har andre chiper også, og det er litt dumt og kjøpe feil...

9173402[/snapback]

Det er lite sannsynlig å ende opp med noe annet. Det står heller ikke på listen at man også kan "risikere" å få D9GKX.

 

Nei,du leser av på chipen.Enkelt hvis du kjøper value uten heatspreder.

9173514[/snapback]

Klart det er mulig, men det forutsetter at man klarer å identifisere dem vha SPD-moddere.
Lenke til kommentar
Alle Crucial Ballistix brikkene bruker D9GMH chips.

All OCZ RAM fra PC2-7200 EL Platinum XTC og oppover bruker D9GMH, noen bruker også D9GKX chips som er regnet som de aller råeste DDR2 Chipsene.

 

Her er en liste som viser deg hvilke chips det er i de forskjellige RAM brikkene. :)

9173302[/snapback]

Så D9GKX er ENDA bedre enn D9GMH? Eneste jeg mangler til PC-en er ram, så kunne tenkt meg noen brikker med futt i jeg også.

 

Finnes det foresten 2x2gb-brikker med D9GKX eller D9GHM? :)

Er disse bra:

https://prisguiden.no/product.php?productId=77416

https://prisguiden.no/product.php?productId=77489

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Så D9GKX er ENDA bedre enn D9GMH?
Tror de er litt bedre, men begge deler er glimrende.

 

Finnes det foresten 2x2gb-brikker med D9GKX eller D9GHM? :)

9175708[/snapback]

Nei, begge chipene er på 512Mbits, dvs at en dobbeltsidig modul ikke blir på mer enn 1GB.

 

Hvis du skal ha råe overklokkere så er nok 1GB-moduler tingen å ta inntil videre.

Lenke til kommentar

Okei. Finnes det 2x2gb brikker som kan overklokkes i det hele tatt egentli? Trenger ikke aa naa mer enn 900MHz.

 

Hvis det ikke finnes, saa vurderer jeg aa levere inn min E6850 aa bytte den med en Q6600. Dette fordi jeg har mest lyst paa 2x2gb, og da 800MHz paa grunn av pris.

 

En Q6600 kan jeg faa til 3,6GHz uten aa klokke ramen, noe som holder lenge, mens 3,6GHz blir for lite overklokking av en E6850. Er i et virkelig dilemme naa.

Lenke til kommentar
for å finne ut hvilke chips som er brukt må du under heatspreaderene som nevnt tidligere (misforstod jeg rett?)

9216926[/snapback]

Nja, det kan tenkes at man kan identifisere chipene vha en SPD-editor. Når jeg får tid kan jeg se om jeg finner en dump av Ballistix med GKX og GMH, og sammenligne dem. Men det er ingen garanti for at det går, for chipene er vel temmelig like, og kan nok ha helt identiske spesifikasjoner. Endret av Quintero
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...