SpecialForce Skrevet 30. juli 2007 Skrevet 30. juli 2007 (endret) Hei! jeg har lest litt rundt her på forumet og at komposittkabler er "Low-end" og Kompositt er "High-end" Jeg har ingen anelse om hvorfor det er slik og hvordan slike kabler ser ut. Jeg hadde satt stor pris på en forklaring på dette og bilder av begge typer kabler. På forhånd takk Edit: hadde også satt pris på om jeg kunne få vite hva en RGB kabel er og hvordan den ser ut.. Endret 30. juli 2007 av SpecialForce
Rikky Skrevet 30. juli 2007 Skrevet 30. juli 2007 Kompositt kjører alt gjennom en enkel RCA-plugg (bilde), (BNC-plugger kan også brukes, men sjelden/aldri til vanlig forbrukerelektronikk) mens komponent/YPbPr har tre separate kabler, RCA eller BNC, (bilde) som du kan lese om her. RGB kan du kjøre gjennom scartkabler, da er rød, grønn og blå separat. Det finnes også RGB i andre varianter, men det er scarten som er vanlig i f.eks. TV-en din. Komponent støtter høyere oppløsninger (opp til 1080p) enn f.eks. kompositt, s-video og RGB (via scart), som har PAL/576i som maks oppløsning.
SpecialForce Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Skrevet 30. juli 2007 Har noen bilde av en komponentkabel?
Rikky Skrevet 30. juli 2007 Skrevet 30. juli 2007 Jeg har direktelink til bilde i innlegget mitt, i tillegg er det bilde i linken som forklarer komponent/YPbPr. Men her er bildet en gang til:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå