Gå til innhold

Netshop kjøpte Zepto,men fraskriver seg ansvaret?


Anbefalte innlegg

... snip

9470880[/snapback]

 

Fint at det ordnet seg for Christian86, og så gjenstår det å se hvordan Netshop forholder seg til oss andre.

Kan ikke se noen plass i tråden at ansvarsforholdet er avklart, og at det er flere som har sluttet seg til tråden med lignende problem. Men vi hører vel fra Netshop vi også i løpet av kort tid.

9473224[/snapback]

 

Hadde du lest to avsnitt lengre opp hadde du lest følgende.

 

I kjølvannet av denne saken, så vil det komme klarere rutiner for Zepto sakene før Netshop sitt oppkjøp, i skrivende stund avventer en svar fra danskene, etter at deres tilbud ble mottatt og vurdert med tilbakemeldinger. Vi har avtalt at dette skal de komme med informasjon om.

 

Så dette blir nok avklart i løpet av de neste ukene.

9473283[/snapback]

 

Jeg har lest hele tråden og også 2 avsnitt lenger opp, og det eneste jeg kan se er at det "vil komme klarere rutiner for Zepto sakene før Netshop sitt oppkjøp"

Hvor ansvaret ligger kan ikke jeg tolke ut fra det.

Endret av ReFuse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lest hele tråden og også 2 avsnitt lenger opp, og det eneste jeg kan se er at det "vil komme klarere rutiner for Zepto sakene før Netshop sitt oppkjøp"

Hvor ansvaret ligger kan ikke jeg tolke ut fra det.

9473389[/snapback]

 

Jeg tolker nå det slik at klarere rutiner betyr avklaring av ansvaret (I min faglige verden betyr klare rutiner, klart ansvar, eller for å snu på det, uten avklart ansvar kan man ikke lage rutiner). Er jo naturlig at ikke Christian86 kan si noe om dette, da dette er forhold mellom forretningspartnere.

 

At han vurderer "sannsynlig" løsning som kurant burde også berolige de fleste.

 

Ellers så bør man være klar over at det at det i det hele kommer avklaring på dette området i stor grad er Christian86 sin fortjeneste. Han kunne ha 100 % kjørt på en løsning for egen del, noe han ikke har gjort. Men det er som han skrive, opp til Netshop å informere om denne delen av avtalen.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Jeg har lest hele tråden og også 2 avsnitt lenger opp, og det eneste jeg kan se er at det "vil komme klarere rutiner for Zepto sakene før Netshop sitt oppkjøp"

Hvor ansvaret ligger kan ikke jeg tolke ut fra det.

9473389[/snapback]

 

Jeg tolker nå det slik at klarere rutiner betyr avklaring av ansvaret (I min faglige verden betyr klare rutiner, klart ansvar, eller for å snu på det, uten avklart ansvar kan man ikke lage rutiner). Er jo naturlig at ikke Christian86 kan si noe om dette, da dette er forhold mellom forretningspartnere.

 

At han vurderer "sannsynlig" løsning som kurant burde også berolige de fleste.

 

Ellers så bør man være klar over at det at det i det hele kommer avklaring på dette området i stor grad er Christian86 sin fortjeneste. Han kunne ha 100 % kjørt på en løsning for egen del, noe han ikke har gjort. Men det er som han skrive, opp til Netshop å informere om denne delen av avtalen.

9473569[/snapback]

 

Javel.....da får du ha meg unskyldt. Jeg er en enkel sjømann som leverte laptopen min inn for ca 4 måneder siden.

Ellers kan jo jeg også gi honør til Christian. Bra jobbet!

Lenke til kommentar
Javel.....da får du ha meg unskyldt. Jeg er en enkel sjømann som leverte laptopen min inn for ca 4 måneder siden.

Ellers kan jo jeg også gi honør til Christian. Bra jobbet!

9473719[/snapback]

 

Og det er hinsides all rimelig behandling, så jeg ville forlangt omlevering på stående fot eller en solid økonomisk kompensasjon (uansett grunn). Jeg regner med at du ikke har hatt noen lånegjenstrand.

 

Du sender en mail til Netshop så fort du har mulighet. Slik realiteten er vil vel uansett de være rette instans, jf at det virker som Netshop er de som skal informere om nye rutiner.

 

Og noen grunn til å unnskylde deg har du ikke.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Jeg velger å ikke kommentere Refuse sin sak, da jeg vet mer om den saken, og det jeg vet tar jeg med han på msn når han får svart meg.

 

Hva angår resten har jeg munnbind, eneste jeg vet er at situasjonen er slik at løsningen er nærmere enn den var før, og at den i aller høyeste grad skyldes presset denne situasjonen skapte. Ettersom avtalen ikke er sikret, så har jeg en forståelse av at dette følgelig skal komme ut når dette er ordnet.

 

Hva angår ray85 sin sak, så har jeg pratet med han, og min forståelse av saken gjør at jeg ikke ser den så relevant for denne saken, mye fordi problemet der er UGS.

Lenke til kommentar

Veldig bra at din sak ordnet seg, og også førte til at alle andre vil få det mye lettere i tiden fremover ! :) Bra jobbet igjen !!:)

 

Til de andre, så ville jeg bare kjørt på med alt av instanser, det er uansett ikke deres feil at dere har vært uten pc i flere måneder ! Dere har krav på låne pc, og heving av kjøp og nesten alt som er. Det har jo vært uriiiiiimelig lang tid.

 

Jeg personlig, ville ikke tolerert ett svar som sier at; Nå har vi forbedret våre rutiner, og din laptop vil bli reparert i løpet av en måned eller tilsvarende. Når dere ikke har fått noen tilbud underveis, eller noe skikkelige svar på hvor ansvaret ligger og hva som skjer, så har dere all rett på deres side til å kjøre på !!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg plukket opp tråden der Christian86 "slapp" den.

 

Det resultatet han mener å ha oppnådd har i allefall ikke fått noen betydning i min sak.

Har ikke sett at det er blitt offentlig publisert noen sted hvor kunder med de omtalte pc'ene skal henvende seg, og heller ikke fått noe klart svar fra de innvolverte partene i form av mail, om hvor man kan henvende seg ang garanti/reklamasjon.

 

Min laptop ligger fortsatt hos Netshop, og i følge dem skal de ha prøvd 2 nye harddisker, og om den siste de prøvde passet har jeg ikke fått noen tilbakemelding om.

 

Siden det var antydet inntresse av andre i denne tråden om hvordan saken ender, kan jeg informere om at jeg har sendt saken videre til forbrukerrådet i dag.

Og siden sakens utgang kan ende med at jeg blir sittende med en Zepto i 3 år til, vil jeg ha en avklaring i hvor jeg skal sende den ved reklamasjon.

 

Hvis Christian86 mener det er upassende å bruke tråden han startet regner jeg med at han kontakter meg.

 

 

Da var det kanskje på tide med en oppdatering.

 

I kjølvannet av denne saken, så vil det komme klarere rutiner for Zepto sakene før Netshop sitt oppkjøp, i skrivende stund avventer en svar fra danskene, etter at deres tilbud ble mottatt og vurdert med tilbakemeldinger. Vi har avtalt at dette skal de komme med informasjon om.

 

Helt konkret på hva tilbudet gikk på, kan jeg ikke si, men jeg har kjennskap til det, og for meg virker løsningen kurrant.

 

For min egen del, så har Netshop og jeg blitt enig om en ny bærbar, hvor jeg betaler et symbolsk mellomlegg, som jeg er meget fornøyd. Selv om jeg ved heving hadde fått mye mer igjen, enn nå, så var ikke det det viktigste.

 

Kort sagt;

Denne saken avsluttes hos FR da jeg etter avtale med Netshop nå har fått det som skal bli bedre rutiner for disse sakene, og min egen sak er også løst.

9470587[/snapback]

Endret av ReFuse
Lenke til kommentar
Når offentliggjøres "avtalen" mellom Zepto og Netshop?

9585333[/snapback]

 

I følge mail fra Netshop den 14.09.07 er det uenighet mellom Netshop, Zepto Computers AS og Zepto.dk, om hvor ansvaret ligger. Det skulle forhåpentligvis bli avklart i løpet av en uke.

Det har nå gått snart 14 dager siden jeg mottok den mailen.

 

Men kansje Netshop eller Christian86 vet mer om dette enn jeg. ?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
@ Christian86:

Det ser ut til at dette kom litt i glemmeboken, men _du_ fikk i det minste en orden på din sak.

 

Nå som Zepto "tilbakeføres" fra Netshop, vil kanskje de andre få litt hjelp også.

 

Vel, problemet er vel at jeg visste dette hele tiden. Saken min og maset utløste etter hvert at Zepto og Netshop begynte med dette, men det fikk jeg ikke lov å si videre. Så glemmebok blir litt feil, men skal vedgå at 2 måneder sykemelding i fjor satte spor.

Det ser likevel bedre ut nå ja.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...