Gå til innhold

OpenMoko-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Woot? 6k spenn for GTA02?

 

We will sell this device through multiple channels. Direct from openmoko.com, the price will be $450 for the Neo Base and $600 for Neo Advanced.

 

$450 = 2,597.06

$600 (advanced) = 3,462.74

 

Det blir jo selvsagt + frakt men ikke 2.500 kr... Hvor har du den infoen fra Egil.B?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Interesant spørsmål. Jeg spurte på #openmoko på freenode, der sa de at slik det er nå ikke kan kommunisere med windows gjennom usbkabelen engang. De mente at et interface for windows skulle bli utviklet i løpet av høsten da.

 

Men for å svare på det du egentlig spør om så tror jeg ikke det er utviklet noe kommunikasjon for andre maskiner over nettverk, og hvertfall ikke windows. Den utviklerversjonen av openmoko (GTA01) har heller ikke wifi, så hvordan de gjør dette er jeg ikke så sikker på.

Lenke til kommentar
Interesant spørsmål. Jeg spurte på #openmoko på freenode, der sa de at slik det er nå ikke kan kommunisere med windows gjennom usbkabelen engang. De mente at et interface for windows skulle bli utviklet i løpet av høsten da.

 

Men for å svare på det du egentlig spør om så tror jeg ikke det er utviklet noe kommunikasjon for andre maskiner over nettverk, og hvertfall ikke windows. Den utviklerversjonen av openmoko (GTA01) har heller ikke wifi, så hvordan de gjør dette er jeg ikke så sikker på.

9334690[/snapback]

 

Jeg hadde håpet at jeg kunne bruke den ved siden av laptopen på forelesninger. Litt synd at det ikke er utviklet noe for å kommunisere over nettverk, men det kan jo hende at det kommer senere, evt i en usb modul. Vil helst slippe unna den , iallefall nåværende, tungvinne driten kalt windows mobile.

 

Det du sier at GTA01 ikke engang vil kommunisere med windows gjennom USB synes jeg virker mystifistisk. Jeg skjønner veldig godt folk som ikke har noe til overs for Microsoft og Windows, men om det er noe av motivet her har ikke jeg peiling på.

 

Men takk for svar Marsan :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg hadde håpet at jeg kunne bruke den ved siden av laptopen på forelesninger. Litt synd at det ikke er utviklet noe for å kommunisere over nettverk, men det kan jo hende at det kommer senere, evt i en usb modul. Vil helst slippe unna den , iallefall nåværende, tungvinne driten kalt windows mobile.

9337987[/snapback]

WiFi kommer jo i GTA02, og kommunikasjon med flere OS kommer nok også, regner med at siden Openmoko er opensource vil det sikkert utvikles måter for den å kommunisere med Mac OSX, Windows, BSD og Linux

 

Men det hadde vært litt artig med opensource-only også da :p

Endret av Sapphire56
Lenke til kommentar
Men det hadde vært litt artig med opensource-only også da :p

 

Vet du. Jeg er egentlig helt enig. OpenSource er framtiden og uten tvil noe en burde 'embrace' for å si det sånn.. Men fordi windows er størst akkurat i dag, og de aller fleste benytter seg av det, så er det nesten "nødvendig" med støtte.

 

Men ikke bry dere om meg, jeg vil ikke snu dette om til en windows tråd. Jeg er faktisk utrolig glad for at noen gjør det som OpenMoko gjør. Vi trenger seriøs konkurranse fra OpenSource siden. En kan bare lene seg tilbake og håpe at OpenMoko blir en knallsuksess!

Lenke til kommentar

Selv om plattformen engner seg best til linux nå, så vil jeg tro at utviklerne og selskapet bak telefonen kommer til å utvikle programvare og drivere til windows. De skal jo gå kommersielt om 2 måneder (har veldig lite tro på at de kommer til å bli shippeklare til oktober), og da må telefonene være klare for windows. Hvis de ikke da markedsfører seg mot Linuxbrukere og ikke noe annet. Dette er jo veldig pussig, tror ikke jeg har sett det før.

Lenke til kommentar
“October will be a 1.0 release. It’ll take some revisions before it gets real good,” he said. That will occur as more applications become available, he predicted. Some developers are creating consumer applications, such as those for collecting and playing media, Moss-Pultz said. Other developers are creating applications for enterprises, such as the ability to synchronize data with server-based applications like Microsoft Exchange.

 

Dette sto i macworld. Så de har planer om å bruke den i windowsrelaterte programmer. Så ut som han mente at det var firma som skulle bruke telefonen som også måtte være med å utvikle dette. Vi får sikkert bare vente å se om dette blir en realitet.

Lenke til kommentar
Gleder meg til første publi release kommer. Hadde bestillt en utviklingsmodell for lenge siden hadde det ikke vært for det faktum at den manglet wlan.

9343850[/snapback]

 

Frista med en GTA01 ja, men som du sier så er WLAN nesten et must pr idag. Tenk deg å sitte og fikle med en 3g telefon og få skyhøye regninger fordi en må betale opptil 20kroner pr Mb...

Lenke til kommentar

Til alle OpenMoko-gutter og -jenter: har dere sett denne siden?

 

Marsan: Har ikke hatt så mye tid til over til å bruke på OpenMoko i det siste, men jeg testet den forrige versjonen (OpenMoko2007.1, dvs den gamle med scrollehjulet i nedre venstre hjørne) i QEMU (har ikke hardware ennå) uten altfor store problemer. Det tar jo litt tid hvis man skal kompilere eget image da. Jeg tror de hoster noen ferdigkompilerte snapshots på http://buildhost.openmoko.org/

 

Jeg har ikke hatt tid til å teste den nye OpenMoko2007.2-versjonen ennå. Jeg antar du brukte MokoMakefile til Rod Whitby? Det var den jeg brukte da jeg testet OM2007.1 i hvert fall. Alt står forklart på den siden, og noen typiske problemer står forklart på den tilhørende diskusjonssiden. Om man står fast finner man som regel hjelp på IRC.

Lenke til kommentar

Marsan: Jeg har fulgt med på prosjektet siden pressemeldingen i november i fjor, men jeg har ikke bestilt noe hardware ennå. Jeg var på nippen med GTA01, men fant ut at jeg har det for travelt for tida til å ha tid til å herje noe særlig med den, så jeg bestemte meg for å heller vente på GTA02 (derfor jeg skrev "ennå"). Jeg tipper det er mange som venter på den :-)

Lenke til kommentar
Marsan: Jeg har fulgt med på prosjektet siden pressemeldingen i november i fjor, men jeg har ikke bestilt noe hardware ennå. Jeg var på nippen med GTA01, men fant ut at jeg har det for travelt for tida til å ha tid til å herje noe særlig med den, så jeg bestemte meg for å heller vente på GTA02 (derfor jeg skrev "ennå"). Jeg tipper det er mange som venter på den :-)

9381855[/snapback]

 

Jeg venter på GTA02 jeg også, som mange andre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...