Gå til innhold

Hyper-Threading Adapter for hovedkort uten HT


Pluto

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje interessant for noen:

 

VR-Zone has some interesting information on enabling Hyperthreading on non-HT-ready P4 motherboards, specifically pre-HT versions of the i845 and i850 with PowerLeap:

 

Things have gone quite well since we discovered there is a possibility of enabling HT on current P4s. Now PowerLeap has designed an adapter to allow hyperthreading (HT) on non-HT-ready P4 motherboards. Also, the adapter is really a chipset mod - it makes the pre-HT versions of the i845 and i850 allow HT to be enabled. However, it doesn't make HT work with versions of the P4 that have it bonded-out except for the 3.06 GHz version. Intel is launching P4 with HT enabled from speed grades of 2.4Ghz onwards in a couple of months time so users might wish to upgrade their processors then and enjoy HT without changing their older i845 and i850 boards.

 

http://www.vr-zone.com/#2837

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er fordelene ved Hyper-Threading? CPUer som er i salg nå støtter ikke dette..? Samme gjelder hovedkort? Skal kjøpe P4 + HK snart, bør jeg vente til det kommer hovedkort som støtter dette, + evt. nytt chipset?

 

"Things have gone quite well since we discovered there is a possibility of enabling HT on current P4s."

 

...stod det i inlegget. Forøvrig støtter 3.06 ghz HT.

Lenke til kommentar
Hva er fordelene ved Hyper-Threading? CPUer som er i salg nå støtter ikke dette..? Samme gjelder hovedkort? Skal kjøpe P4 + HK snart, bør jeg vente til det kommer hovedkort som støtter dette, + evt. nytt chipset?

 

Står litt om HT her:

http://www.hardware.no/nyheter/november02/.../p4_306ghz.html

 

Les forøvrig tester av P4 3.06, da den er den eneste av P4 som i utgangspunktet har HT...

Lenke til kommentar
Hva er fordelene ved Hyper-Threading? CPUer som er i salg nå støtter ikke dette..? Samme gjelder hovedkort? Skal kjøpe P4 + HK snart, bør jeg vente til det kommer hovedkort som støtter dette, + evt. nytt chipset?

845PE til intel støtter HT og mangen andre av de nye brikkesettene som eg ikke husker navnet og nummeret på i farten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...