AnBa Skrevet 28. juli 2007 Skrevet 28. juli 2007 (endret) Håper virkelig at noen kan hjelpe meg med denne. 1. Jeg prøver å starte EG ved å sette i CDen. Den lille gule boksen kommer opp, og jeg velger "Play Evil Genius. 2. En error melding dukker opp, ved navnet Microsoft Visual C++ Runtime Library. Dette er beskjeden: Runtime Error! Program: ...mes\Evil Genius\ReleaseExe\EvilGeniusExeStub-Release.exe abnormal program termination 3. Jeg reinstallerer spillet, patcher det og laster ned driver til nVidia GeFroce 7950 GX2, men ingenting skjer. HJELP! Endret 28. juli 2007 av KristofferAG
nosync Skrevet 28. juli 2007 Skrevet 28. juli 2007 Installer nyaste Microsoft Visual C++ version kanskje?
AnBa Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Skrevet 28. juli 2007 Hvordan finner jeg ut hvilken versjon jeg har og hvilken jeg trenger, og isåfall, hvor finner jeg den versjonen?
Uderzo Skrevet 28. juli 2007 Skrevet 28. juli 2007 (endret) Disken du har installert spillet på, FAT32 eller NTFS? Jeg mener og ha hørt at spillet har en tendens til å kræsje hvis du kjører spillet fra en disk med FAT32. Installer nyaste Microsoft Visual C++ version kanskje? 9160128[/snapback] En "Microsoft Visual C++ Runtime Library error" er en feil som oppstår når du kjører en kjørbar fil. En *.exe fil altså. Så det er ikke noen "visual c++ versjon" som kan løse problemet. Trådstarter: Har du prøvd å kjøre spillet med bare en CPU kjerne? Endret 28. juli 2007 av Uderzo
AnBa Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Skrevet 29. juli 2007 Hvordan finner jeg ut om jeg har FAT32 eller NTFS? Og det samme gjelder med en CPU kjerne, hvordan gjør jeg det?
Uderzo Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 Hvordan finner jeg ut om jeg har FAT32 eller NTFS? Og det samme gjelder med en CPU kjerne, hvordan gjør jeg det? 9165270[/snapback] For å sjekke hvilket filsystem disken har, høyreklikker du på disken og velger egenskaper/properties. I det første vinduet som dukker opp skal det stå, Filsystem: Når man starter spillet trykk ctrl-alt-del ( som de fleste kjenner til ) Velg prosesser, finn filen/prosessen du bruker, Høyreklikk og velg "Angi Affinity". Da vil man få opp dette vinduet. Det eneste man trenger å gjøre her er å huke av en av CPUene. Det som skjer da er at spillet kjøres kun på den kjernen som er huket av. Trykk "OK" og gå inn i spillet igjen. For hver gang man starter spillet må man gjøre dette. Dette er kun en midltertidig løsning. Bruk heller løsningen i punkt 2.1.3 for å permanent løsning.
AnBa Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Skrevet 29. juli 2007 Filsystem: Type:CD File System: CDFS. Problemet er det at jeg ikke kommer INN i spillet.
k-orm Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 Hvordan finner jeg ut hvilken versjon jeg har og hvilken jeg trenger, og isåfall, hvor finner jeg den versjonen? 9160553[/snapback] Prøv hos Microsoft ?Type:CDFile System: CDFS Dette er filsystemet på cd-plata, det er filsystemet på harddisken (C:\) som vi vil vite (FAT32, eller NTFS)
BrokenTomato Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 .Net framework kanskje? Har du siste versjon?
AnBa Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Skrevet 29. juli 2007 Igjen, hvordan finner jeg ut om jeg har den siste, og hvor finner jeg den nye?
BrokenTomato Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 Søk på google bare. "Download .net framework" eller noe. Er ikke sikker på hvordand du får sjekket det.
AnBa Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Skrevet 29. juli 2007 Må nesten finne ut om jeg har den nyeste først.
BrokenTomato Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 Altså, det finner du ut om du prøver å installere en gang til da. Blir ikke feil om det skulle komme dobbelt.
AnBa Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Skrevet 29. juli 2007 Har den nyeste, 2.0, men reparerer den og sjekker om noe er ødelagt.
nosync Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 Fikk lyst å spille Evil Genius selv nå, så jeg installerte. Hadde ingen problemer. Funket fint.... Du har installert "siste" Evil Genius patchen og sant? Mulig dette er litt exstremt, men kjør masse "rensing" på maskinen. Søk etter hardware feil, spyware, malware, diskdoc osv....eller ta en format?
AnBa Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Skrevet 29. juli 2007 formaterer ikke igjen. Det orker jeg ikke. Kjører Ad-Aware Pro, full sjekk, har PC-Cillin 14, CCleaner. Har nyeste patch.
nosync Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 (endret) Jeg gjorde litt søking på dette og kom til en Techelp forum som hadde en del topics på dette. Og grunnen alle hadde var at dem kjører på PCI-Express kort. Ifølge folk som har samme problem er det grunnet dette. Spillet kan vist nok kun kjøres med AGP kort.... Quote: "Your problem most likely lies in the architecture of your new computer - Evil Genius was not designed for (and is not supported on) systems using a PCI Express video card (which is standard in your system). The game only runs well on AGP video cards." Håper det løyste "mysteriet".... Endret 29. juli 2007 av nosync
AnBa Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Skrevet 29. juli 2007 Damn. Så jeg må skifte video kort for å spille?
nosync Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 Virker sånn. Jeg kjører på AGP selv nå, men får ny maskin imorgen (håper jeg) og der får jeg PCI-Express. Jeg kan godt test spillet på den da å se om jeg får samme feil....men da må du nok vente litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå