Gå til innhold

holder MIST 500w til q6600 og8800gtx?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For klarhets skyld, 8800GTX drar ca. ~150W under last, noe som tilsvarer 12,5A.

9199775[/snapback]

Jeg sier bare hva nvidia lister som systemkrav til skjermkortet.

9199873[/snapback]

Ja og det er nok riktig det du sier, men dette må nesten da være snakk om for et helt system. Ellers har de tatt meningsløst hardt i vil jeg påstå. Det reelle forbruket ligger nok nærmere der Smirnoff sier.

 

Husk også at skjermkortet også henter opp til 75W gjennom pci-e porten. Såvidt jeg husker er hver av de 6pins molex (ekstra strøm til pci-e kort) også spesifisert til max 75W. Så totalt sett kan ikke et kort med 2 slike bruke mer enn 225W (eller 18,75A 12Volt) uten å gå over begrensningene i tilførsel.

Lenke til kommentar

Ja, da høres det jo ikke urimelig ut Bludd.

Vi kan i alle fall trygt konkludere med at trådstarter ikke vil ha noe problemer med strømtilførsel med en Mist 500W.

En liten detalj som forresten også skiller den nye og gamle versjonen av Mist500 er at den nye også har 8pins "P4" kontakt som en del nyere HK setter pris på. :)

Lenke til kommentar
For klarhets skyld, 8800GTX drar ca. ~150W under last, noe som tilsvarer 12,5A.

9199775[/snapback]

Jeg sier bare hva nvidia lister som systemkrav til skjermkortet.

9199873[/snapback]

 

Som sagt, de tar forbehold for hele systemet. Men posten din var litt uklar, og fikk det til å virke som at hele kortet krevde 30A. Måtte bare klarifisere i tilfelle noen leste det og trodde kortet var en strømsluker av proporsjoner. :p

Lenke til kommentar
Ja jo, men i mitt forsvar så er det jo svært få personer som kun har en PSU og et skjermkort i sin PC. :D

9200709[/snapback]

Men i all verden, er dere to kranglefantene igang igjen her..? :!: ;)

 

Dere har jo rett begge to!

Men som du sier Bludd, det er relativt uvanlig å kun ha en PSU og et skjermkort, og nettopp derfor er egentlig Nvidia's opplysninger nokså ubrukelig. :)

Lenke til kommentar

Bare for gøy da så kan dere le litt av meg.

 

jeg har bestilt meg nytt system:

Striker ekstreme

Q6600

8800 GTX

 

Til dette har jeg bestilt en skikkelig PSU Toughpower 850Watt fra komplett. Denne og 8800 kortet var ikke på lager men je har fått resten. Tenkte jeg bare skulle bruke en "relativt ny" PSU på det jeg fikk til den nye. Det er en Northq 400W.

 

Fikk faktisk startet systemet. Men etter hver som jeg fylte opp kabinettet med nye og gamle harddisker og ram så begynte den plutselig og boote. Hehe, det var da jeg kikke ned på siden å så at den leverer fantastiske 15 A i 12 Volt. HAHAHAHA altså 180 Watt...... :thumbup::thumbup:

 

Jaja, så nå sitter jeg her å venter på mitt skjermkort og min PSU........

Lenke til kommentar

Vel, om man har en dårlig PSU og skal bygge et nytt system er det jo ikke noe galt i å ta i litt.

 

Men som sagt før, maskiner drar ikke så mye juice som man tror, mange produsenter av utstyr overdriver kravene til PSU fordi de tar høyde for lavbudsjetts strømforsyninger som ikke leverer det de er spesifisert til. I motsetning til de dyrere som gjør det. En 650W Q-tec klarer jo ikke det samme som f.eks en 620W Seasonic. Førstnevnte gikk jo i lufta ved rundt 450W belastning i en test hos en webside. :p

 

(da var effektiviteten til PSU nede i 50%, noe som tilsier at den dro 900W fra veggen. Må ha vært varmt inne i den akkurat da. :D)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Ja det må jeg bare si meg ening i Smirnoff.

Det er et problem for de som skal handle at det ikke er noen standarder for denne Watt-merkingen. Så sånn sett syns jeg det er fint at feks da Nvidia oppgir Ampere på 12Volt i steden. Jeg kjører forresten en Quadcore @ 3,6Ghz og et klokket 8600GTS med 330W Seasonic her. Det går helt fint det, men ville nok ikke slengt på et klokket GTX i den maskinen...

Men dersom man ikke driver med klokking, har jeg intrykk av at mange tror de trenger mer enn de faktisk gjør, akkurat som du sier Smirnoff. :)

Lenke til kommentar
Bare for gøy da så kan dere le litt av meg.

 

jeg har bestilt meg nytt system:

Striker ekstreme

Q6600

8800 GTX

 

Til dette har jeg bestilt en skikkelig PSU Toughpower 850Watt fra komplett. Denne og 8800 kortet var ikke på lager men je har fått resten. Tenkte jeg bare skulle bruke en "relativt ny" PSU på det jeg fikk til den nye. Det er en Northq 400W.

 

Fikk faktisk startet systemet. Men etter hver som jeg fylte opp kabinettet med nye og gamle harddisker og ram så begynte den plutselig og boote. Hehe, det var da jeg kikke ned på siden å så at den leverer fantastiske 15 A i 12 Volt. HAHAHAHA altså 180 Watt......  :thumbup:  :thumbup:

 

Jaja, så nå sitter jeg her å venter på mitt skjermkort og min PSU........

9202892[/snapback]

 

Slenger meg på denne tråden, har i likhet med han over her bestilt samme

Asus Striker Extreme

Intel Q6600

2x 8800gtx 768mb

 

Ellers har jeg viftestyring med 6 vifter, 4 sata hdd's, derav 1 raptor, lydkort Xtreme music, 2xdvd brennere.

Lurer på å bytte ut viftene med vannkjøling, systemet skal klokke litt :)

 

Hvilken stømforsyning trenger jeg til dette?

Lenke til kommentar

Slenger meg på denne tråden, har i likhet med han over her bestilt samme

Asus Striker Extreme

Intel Q6600

2x 8800gtx 768mb

 

Ellers har jeg viftestyring med 6 vifter, 4 sata hdd's, derav 1 raptor, lydkort Xtreme music, 2xdvd brennere.

Lurer på å bytte ut viftene med vannkjøling, systemet skal klokke litt :)

 

Hvilken stømforsyning trenger jeg til dette?

9206010[/snapback]

 

Bare et forslag .... - CoolerMaster 850W Real Power Pro (link til et review).

Jeg har denne selv, er superfornøyd. Se profil for specs på hva PSU'et mitt driver hvis du lurer.

 

Fortsatt god natt !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...