Gå til innhold

Sliten kran, trondheim havn.


Anbefalte innlegg

Sliten kran, nede på kaia i trondheim.

 

Orginal, bare resize og navn lagt til.

 

88680.jpeg

 

 

Etter en liten tur i ps:

 

88695.jpeg

 

 

Vær snill, har ikke posta så mye her før, men har sett veldig mye :)

 

Edit: Skal og ta en tur ned med rett stativ, så jeg kan få tatt bilder i en 90 graders vinkel. Fant ikke stativet når jeg skulle ut i natt :/

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var slett ikke dårlig. Jeg må først nevne at redigeringen din ga virkelig et bra kick i bildet. Orginal idèen din er veldig bra. Kranen ser meget majestetisk ut der den står, og bildet kommer virkelig til liv når vi har tre forskjellige hovedfarger i bakgrunnen.

 

Redigeringen fikk virkelig fram kontrastene i bildet. Spesielt på himmelen så syntes jeg dette hjalp. Bildet skriker "se på meg" mye mer en før. Hvis jeg skal si noe negativt så må det være at som et produkt av redigeringen så har du fått ganske mange utbrente områder på bildet.

 

Men totalt så har du fått en ellers ganske kjedelig kran til å virkelig markere seg. Du valgte helt klart en god dag og tidspunkt for å ta dette bildet. Stå på.

Lenke til kommentar

Støtter det som er om de utbrente områdene og at deler av bildet kan ha litt mye oppskarping. Litt smart bruk av masker kan sikkert bedre på det. Liker etterbehandlingen hvor krana nå "popper" ut av bildet :)

 

OT: begynner å bli folksomt med fotografer i byen - tidligere på kvelden stod jeg med stativet på brygga i bakgrunnen og tok bilder andre veien.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

For å være ærlig, plager ikke de utbrente områdene meg noe særlig. Det er ikke så ufattelig mye, i mine øyne. Eneste er kanskje det lyset på kranen, men jeg overlever. Joda, natt til idag hadde ufattelige skyer. Har flere bilder på vei, men skulle bare prøve dette først.

 

Jeg er ingen Photoshop ekspert, så jeg må prøve meg litt frem, men skyene hadde godt av litt triksing.

 

Vlt: Morsomt ^^

 

HDR har jeg ikke prøvd meg på enda, det blir vel neste steg. Men det kunne blitt veldig bra.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Stilig bilde.

Likte det første bildet best. Det var litt bra med redigeringen, men lyset ble for 'skarpt' i vannet. Tror det blir bedre hvis du bare skarper opp krana og lyset der, for jeg liker krana best på bilde 2, men helheten i bildet blir for dårlig (passer liksom ikke inn) - derfor synes jeg at bilde 1 er finest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...