Gå til innhold

Installasjon av Deathadder-drivere ødela musen


Anbefalte innlegg

Ganske fantastisk. Har hatt Razer Deathadder i knapt en uke, og har så langt bare brukt den i Ubuntu 7.04 Feisty Fawn og Windows XP (32 bit), hvor jeg i sistnevnte installerte driverversjon 1.07 som fungerte bra. I Ubuntu brukte jeg musa as is.

 

Installerte nettopp også driverne i Windows Vista (64 bit), noe som førte til at musa ikke fungerte lenger etter restart. Jaja, tenkte jeg, og forsøkte installere på nytt. Når jeg så restartet maskinen, frøs den seg så tidlig som under BIOS-oppstart, inntil jeg dro ut musa. Da fortsatte den bootingen som normalt.

 

Selv om jeg plugger inn musa i XP virker den ikke, selv om den fungerte der før jeg forsøkte installere den i Vista. Prøvde til slutt å sette inn firmware på den, men det går ikke fordi den ikke finner musa. Hva i alle dager har skjedd her? Dette er merkelig. :(

 

EDIT: Musa funker heller ikke i Ubuntu lenger.

Endret av miceagol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sendte følgende mail til Razer, og ringer pcutstyr.no imorgen:

Dear Razer,

 

Less than one week ago I purchased a Razer Deathadder. I have been very satisfied with this mouse, and I used it in both Windows XP (32 bit) and Ubuntu 7.04 Feisty Fawn (32 bit) without problems. In Windows XP i installed the 1.07 drivers and in Ubuntu I used the mouse as is.

 

However, installing the 1.07 drivers in Windows Vista (64 bit) went far from well. After rebooting the PC, the mouse no longer worked. I tried reinstalling the drivers without success. Even in Windows XP and Ubuntu the mouse no longer works. I tried adding firmware to the mouse in Windows XP, but the firmware updater said the mouse couldn't be found.

 

Note that I did not try to install firmware on the mouse _before_ it stopped working. As I have understood it, a mouse should not stop functioning by installing drivers. I would appreciate if you could fix your Vista 64-bit drivers as soon as possible. I will contact my dealer for a replacement of the Deathadder.

 

Sincerely,

miceagol

 

PS: The mouse also causes the PC to freeze as early as during BIOS loading at boot after it stopped working, and the PC continues to boot if the mouse is unplugged. Plugging it in again when Windows/Ubuntu has finished loading, however, doesn't make the PC freeze. Windows only reports the mouse as an "unrecognized USB device".

 

Hardware:

CPU - Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz

Motherboard - Asus P5B-E

Video card - PoV GeForce 8800GTS

RAM - 2GB OCZ Platinum XTC PC6400

 

EDIT: Raskt svar fra Razer:

Hi there,

 

Thank you for your feedback on this matter.

 

We have referred this to the driver developers for their immediate attention.

 

Thank you once again.

Best Regards,

Razer Customer Support

www.razersupport.com

Har også fått returnr. fra pcutstyr, så jeg får nok tilsendt en ny mus når de tester og ser den ikke virker. :) Men nå kommer jeg ikke til å tørre installere den i Vista igjen, og det er litt kjipt.

Endret av miceagol
Lenke til kommentar
Ganske fantastisk. Har hatt Razer Deathadder i knapt en uke, og har så langt bare brukt den i Ubuntu 7.04 Feisty Fawn og Windows XP (32 bit), hvor jeg i sistnevnte installerte driverversjon 1.07 som fungerte bra. I Ubuntu brukte jeg musa as is.

 

Installerte nettopp også driverne i Windows Vista (64 bit), noe som førte til at musa ikke fungerte lenger etter restart. Jaja, tenkte jeg, og forsøkte installere på nytt. Når jeg så restartet maskinen, frøs den seg så tidlig som under BIOS-oppstart, inntil jeg dro ut musa. Da fortsatte den bootingen som normalt.

 

Selv om jeg plugger inn musa i XP virker den ikke, selv om den fungerte der før jeg forsøkte installere den i Vista. Prøvde til slutt å sette inn firmware på den, men det går ikke fordi den ikke finner musa. Hva i alle dager har skjedd her? Dette er merkelig. :(

 

EDIT: Musa funker heller ikke i Ubuntu lenger.

9149747[/snapback]

det var trist ;-( ;-( </3

Lenke til kommentar
Wow. Det var KJIPT for deg. Jeg vet i allfall at jeg ikke må installere min DA på V64 nå, så takk for at du delte dette...

9153568[/snapback]

 

Det jeg lurer svært på er om dette er en engangshendelse med akkurat musen jeg hadde fått eller med akkurat min type hardware. Har ikke funnet noen lignende erfaringer via googling, så det må jo nesten være det. Hvis ikke driverne er veldig nye da? Er ikke akkurat mange som frivillig melder seg til å teste selv etter å ha lest dette. :)

 

Men jeg håper det var en driverfeil som kan rettes på, og at Razer gir beskjed om at det var der feilen lå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg  justere Hz og dpi på det laveste trykket aply................

 

Maskinene frøys...    måte restarte.... tenkte alt ordrer seg da.. :hmm:

 

 

nei da musa viker ikke.. tar ut usb... setter den inn igjen....

 

Da kommer denne feil meldingen.....post-102870-1186520940_thumb.jpg

9229245[/snapback]

 

Oi, samme meldinga jeg får når jeg plugger inn musa, men med deg skjedde det på en helt annen måte. Må jo nesten være produksjonsfeil på musene vi har fått.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Blir musen ødelagt helt? Sikker på at det ikke er PC'n det er noe tull med. Skjer det samme på andre PC'er?

 

Hadde en D-Link USB adapter som dette skjedde med to ganger. Sitter med den tredje nå, og den har funket utmerket i over et år.

Lenke til kommentar
Blir musen ødelagt helt? Sikker på at det ikke er PC'n det er noe tull med. Skjer det samme på andre PC'er?

9241831[/snapback]

 

Jeg testet musen på veldig mange PC'er og OS'er etter at den var blitt ødelagt:

  • Vista, XP og Ubuntu på PC #1
  • XP på PC #2
  • Xubuntu på PC #3
  • OS X på en Mac

At det verken er PC eller OS som er problemet er nok rimelig sikkert. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fra informasjonen om de nye 1.25b-driverne:

Changes:

1) The new firmware v1.25b is to be use with the Beta Driver v1.07b. It is not compatible with older driver and vice versa.

2) This beta released is to solve some compatibility issues with certain models of Asus motherboards in the market, causing it to be un-recognized.

 

Hvilket hovedkort har alle dere her som har hatt problemet? Jeg har en Asus P5B-E, så det er mulig det var årsaken til problemene.

 

Noen som har kontaktet Razer vedrørende problemet?

9528170[/snapback]

 

Jeg sendte mail om det til Razer, som du ser lenger opp i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...