Gå til innhold

Telenor er latterlige!


Anbefalte innlegg

I mai byttet jeg fra Chess Touch til Telenor Djuice Nonstop med mobil, etter ca fire uker ber jeg fattern melde meg inn i frifamilie som han har. Ingenting skriftilg eller noe som helst form for 'bevis' på at jeg har godtatt å bli medlam av frifamilie.

 

nå i juni har jeg byttet tilbake til Chess Touch, og betaler gladlig det usaklig høye gebyret Telenor presser på sine kunder for å si opp abonnementene sine.

 

Når jeg fikk mitt Chess-SIM-kort i dag, sendte jeg epost til Telenor og sa jeg ville bryte avtalen og betale gebyret etc. Jeg får da en epost tilbake der jeg må sende med IMEI-nummer, mobilnunner, epost-adresse, navn, personnummer etc, alt telenor i utgangspunktet sitter med etter tidligere erfaringer jeg har med telenor. hvorfor spør de da om dette? kanskje en form for sikkerhet..jaja..

 

Jeg senere tilsendt opratørlåskoden som jeg spurte om, og får en ny epost der de sier de ikke kan bryte avtalen min fordi abonnementet eies av min far.

 

hvorfor i h****** kan ikke jeg bryte min egen avtale dersom hvem som helst kan melde hvilket som helst mobilnummer inn i frifamilie uten at vedkommende som har mobilnummeret trenger å 'svare på' noe som helst??

 

fattern er på ferie og ikke å oppdrive atm..

 

er de trangsyte og vanskelige eller er det bare meg?

fikke vite at for å bryte avtalen måtte fattern ringe kundeservice etc eller sende d en epost fra hans epost-adresse med sitt personnummer og at HAN vil bryte avtalen. jeg sendte derfor en ny epost med epost-adressen hans, personnummeret osv og at jeg gladlig kan logge på eposten hans å sende d en epost!

 

pokker ta!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men alle vet vel at for at man skal kunne ha fri familie, så må det være samme eier på alle abonnementene. Selv om man ikke skriver under på noe, så burde man være klar over dette

 

fra telenor.no:

 

Alt som skal til

Familien har minst ett privat regningsbasert mobilabonnement hos Telenor eller djuice (altså ikke kontantkort).

FriFamilie kan ha fra to til seks medlemmer, pluss én hjemmetelefon.

Inntil tre av medlemmene kan ha kontantkort og inntil to kan være bedriftsabonnement fra Telenor.

Alle regningsbaserte abonnement innen FriFamilie står oppført på én eier over 18 år.

Det er kostnadsfritt å ringe til hjemmetelefonen og bedriftsnummer innen FriFamilie, men ikke fra.

Lenke til kommentar
Hva?? Det står i papirene som faren har mottat ja, men hva har det med saken å gjøre? Så lenge trådstarter (som er juridisk ansvarlig for sitt eget nummer) ikke har inngått noe avtale med telenor er det som nevnt likegyldig hvilke regler faren har godtatt.

9143058[/snapback]

Hvis han nå var juridisk eier fra før av...

Lenke til kommentar

Hva er det her for sutretråd? Han sier jo selv at han ba om å bli lagt til i farens frifamilie. Da har han bedt om det selv, og burde ha satt seg inn i vilkårene. Som nevnt tusen ganger i forbindelse med andre ting - da nytter det ikke å komme og sutre i etterkant om ting ikke er som en vil.

 

I tillegg - er du klar over at å utgi seg for å være en annen, inkludert å oppgi personnummer, for å få gjort det du gjorde da du brøt avtalen er (på grensen til?) dokumentfalsk? I alle tilfeller straffbart?

 

Telenor har sitt på det tørre, og hele tråden her er meningsløs - han begynner jo tråden med å si at han bad om det selv - da får du følge reglene som alle andre.

 

tulletråd.

Endret av zegenie
Lenke til kommentar

Såvidt jeg forsto ba han faren sin om å melde han inn i frifamilie uten å høre noe ifra Telenor om han godkjente dette eller ei. Nå i ettertid da han skal forlate Telenor, nekter de ettersom faren er juridisk eier. Dette blir da feil ettersom at han aldri har gitt sitt samtykke til Telenor personlig om juridisk eier skifte. Om dette er slik situasjonen er så er det litt rotete av Telenor.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg forsto ba han faren sin om å melde han inn i frifamilie uten å høre noe ifra Telenor om han godkjente dette eller ei. Nå i ettertid da han skal forlate Telenor, nekter de ettersom faren er juridisk eier. Dette blir da feil ettersom at han aldri har gitt sitt samtykke til Telenor personlig om juridisk eier skifte. Om dette er slik situasjonen er så er det litt rotete av Telenor.

9143703[/snapback]

 

Opplever akkurat samme situasjonen selv. Når vi gikk inn i fri familie var det ikke så nøye med juridiske bindinger, men når vi skal ut, så setter Telenor seg på bakføttene og drenerer hele saken slik at de beholder vedkommende som abonnent 1-2 måneder lenger.

Lenke til kommentar

Vil dette systemet til Telenor i praksis si at man f.eks. kan gjøre følgende?

 

Finne en person med gullnummer som har samme etternavn som en selv (bare for å gjøre det hele mer sannsynlig overfor Telenor), og så melde vedkommende inn i sin egen fri familie, og så få juridisk rett over telefonnummeret?

 

Praktisk. Lurer på hvor lenge det går før Telenor blir saksøkt. :devil::p

Lenke til kommentar
Vil dette systemet til Telenor i praksis si at man f.eks. kan gjøre følgende?

 

Finne en person med gullnummer som har samme etternavn som en selv (bare for å gjøre det hele mer sannsynlig overfor Telenor), og så melde vedkommende inn i sin egen fri familie, og så få juridisk rett over telefonnummeret?

 

Praktisk. Lurer på hvor lenge det går før Telenor blir saksøkt.  :devil:  :p

9143950[/snapback]

 

Akkurat.

 

At trådstarter har sagt til faren sin at han vil være med i fri familie gir ikke Telenor nok informasjon til å kunne frata han eierskap av sitt eget abbonement. Nå er det ikke akkurat slik i denne situasjonen, men hva slags bevis har telenor på at faren faktisk er faren og at trådstarter faktisk vil inn i avtalen. For å overføre det juridiske ansvaret til en annen person skal telenor innhente fullmakt/godkjennelse fra personen som eier nummeret, for å sikre seg at vedkommende har satt seg inn i avtalevilkårene.

Lenke til kommentar

For å begynne med å svare trådstarter.

Du ville jo selv inn i frifamilie som nevnt over, les vilkårene bedre neste gang du ønsker deg inn i noe. Her står det svart på hvitt, enkelt å finne at abonnementet da blir satt på samme som er ansvarlig i frifamilie.

 

 

 

Vil dette systemet til Telenor i praksis si at man f.eks. kan gjøre følgende?

 

Finne en person med gullnummer som har samme etternavn som en selv (bare for å gjøre det hele mer sannsynlig overfor Telenor), og så melde vedkommende inn i sin egen fri familie, og så få juridisk rett over telefonnummeret?

 

Praktisk. Lurer på hvor lenge det går før Telenor blir saksøkt.  :devil:  :p

9143950[/snapback]

 

Akkurat.

 

At trådstarter har sagt til faren sin at han vil være med i fri familie gir ikke Telenor nok informasjon til å kunne frata han eierskap av sitt eget abbonement. Nå er det ikke akkurat slik i denne situasjonen, men hva slags bevis har telenor på at faren faktisk er faren og at trådstarter faktisk vil inn i avtalen. For å overføre det juridiske ansvaret til en annen person skal telenor innhente fullmakt/godkjennelse fra personen som eier nummeret, for å sikre seg at vedkommende har satt seg inn i avtalevilkårene.

9144052[/snapback]

 

Kan det tenkes at Telenor i starten faktisk handlet på kundensbeste ? Ved å flytte han over i Frifamilie uten et sukk ? dette burde jo tvert om glede de fleste. Tipper at Telenor sannsynligvis tok en gjennomgang av navn til eiger i familie + brukeren over her og såg at dette var tydligvis av samme familie, f.eks samme etternavn + samme adresse etc ?

 

Tipper vel det at om Telenor hadde gjort en feil, som sannsynligvis skjer så skjeldent med tanke på hvor mange porteringer som fåre går hver dag,så hadde de vært kjappe med å ordne opp samt gi en kompensasjon o.l.

 

 

 

Denne tråden er totalt meningsløs, bør avsluttes slik den har utviklet seg.

 

EDIT: Kan jo også legge til at dersom en forsøker seg på å¨hente et abonnement uten tillatelse er det jo ikke TElenor som får svi, men den som utfører dette da den ikke handler etter virlkårene.

 

Flere og flere ting går faktisk over til å skje uten signatur, flere og flere nettbutikker tilbyr jo kjøp av telefon med abonnement, her trenger man ikke signatur!

Endret av g0lden
Lenke til kommentar

Det er akkurat sånne bråkmakere som lager problemer for alle oss andre. Han gikk med viten og vilje inn i en avtale med Telenor Mobil. Forhandleren har sikkert godtatt kun faren sin signatur eller fullmakt. Dette gjør jeg daglig for at man skal slippe å dra hele familien ned i butikken for en så simpel ting som Trådløs Familie. (Ja jeg jobber for NC).

Det er klart at Telenor vil forsikre seg om at den nåværende juridiske eier er inneforstått med at han vil motta en faktura. Det var nok litt enklere når du ble medlem av Fri Familie siden det ikke medførte noen kostnad for deg.

 

Slutt å lage kvalme når du inderlig vel vet at Telenor har sitt på det tørre. Bare vær glad for at de vil forsikre seg om at den som faktisk mottar fakturaen er inneforstått med dett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...