Gå til innhold

Gojira - The Albumguide! +diskusjon


Whalecore

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin albumguide dette :)

 

Dette er ikke akuratt min type musikk. Ikke noe stor fann av de litt hardere sjangerene innen metalen, men enkelte band og låter kan være veldigt bra.

 

Har hørt endel på dette bandet nå. Og fant et par låter som jeg likte veldigt godt Flying Whales og The Heaviest Matter Of The Universe. Så albumet har blitt bestillt :thumbup:

Lenke til kommentar

Flott med respons, takk!

 

Du har et poeng der jokkemann. Men kanskje like greit at bandene har hver sin vokalist sånn at de 100% beholder sin egen stil. Vet ikke helt om jeg ser for meg noen andre enn Joe som vokal i gojira.

 

Eg står fremdeles hardnakka på påstanden om at riffet i Flying Whales (når det tar av etter et par min) er det beste riffet eg noken gang har hørt :)

 

Og ja, eg veit det er et blodhardt utsagn ^^

 

Men klarer kun Mars to Sirius plata...det andre blir ikkje det samme, og på langt nær så kult, dessverre.

9533971[/snapback]

Det er et herrrrlig riff ja!

 

Kanskje det blir enklere å like de andre albumene hvis du bare hører enkeltsangene? Begynn med de sangene jeg har anbefalt i guiden. Noe av det er vanskeligere å like. Men Space Time bør du klare å like hvertfall, fenger meg noe syykt! :D

Endret av xantir`
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

THREAD REVIVAL!

 

Jeg ELSKER Gojira, har hørt ekstremt mye på de i det siste. Riffet i Flying Whales er et av de feteste riffene jeg har hørt! Veldig bra albumguide :) Jeg har dessverre ikke fått høre Terra Incognita enda, da jeg ikke kan finne det noen steder. Jeg har From Mars to Sirius og The Link og de er råbra, begge to.

 

- loathsome

Lenke til kommentar

Terra dumpet ned i postkassen min på lørdag, og har såvidt hørt igjennom halve nå. Skal gi det litt bedre tid senere i dag. Det virker dritfett, og riffet som er ca. midt i under "Blow Me Away You" er helt SINNSYKT deilig. Føler virkelig Gojira er et band jeg ikke kommer til å gå lei med det første.

 

Når det gjelder Textures så bestilte jeg faktisk Polars for noen dager siden, kommer vel snart :) Ble anbefalt av en annen Gojira-fan. Skal bli spennende å høre igjennom.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...

Aaah, Gojira er mitt absolutte favorittband, rett før Lamb of God og Volbeat. Riktignok har jeg aldri fått smaken på de tidligere albumene. From Mars to Sirius derimot, helt ufattelig bra album.

 

Favoritt sangene må være From the Sky, Flying Whales og Global Warming. ELSK!

 

Kommer nytt album i oktober. Glerder meeeeeg.

 

Mitt mål i livet er å komme meg på en Gojira konsert. Flere kamerater av meg som har sett de, sier at Gojira er DET beste bandet de har sett live. Noe jeg kan se for meg!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Det er en skam at ingen har skrevet om det nye albumet til Gojira.

 

THE WAY OF ALL FLESH

 

Gojira_-_The_Way_of_All_Flesh_-_2008.jpg

 

Track list:

 

"Oroborus" - 5:21

"Toxic Garbage Island" - 4:06

"A Sight to Behold" - 5:09

"Yama's Messengers" - 4:03

"The Silver Cord" - 2:31

"All the Tears" - 3:41

"Adoration for None" - 6:19

"The Art of Dying" - 9:54

"Esoteric Surgery" - 5:44

"Vacuity" - 4:51

"Wolf Down the Earth" - 6:25

"The Way of All Flesh" - 17:03

 

Selv om albumet ikke nådde de høyder som from mars to sirius nådde for meg så imponerer det stort.

Spessielt digger jeg "Esoteric Surgery" som er genial fra ende til annen. Siden sist jeg postet i tråden har jeg også hørt en del på The Link som jeg også digger nå.

 

The Link - 8\10

From Mars To Sirius - 10\10

The Way of All Flesh - 9\10

 

Neste steg er vel Terra Incognita.

 

Jeg, kjæresten min (Mortania på forumet) og et par venner skal å se Gojira i Oslo i slutten av måneden også. Gleder meg så innidethelvete. Noen andre som skal?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...