Gå til innhold

Online bildetjeneste som virker


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg ønsker meg et sted online som jeg kan dele bilder som jeg tar med venner og kjente som vil se disse bildene. Til nå har jeg ikke vært flink til dette, og ser derfor litt på forskjellige steder som kan gjøre dette.

 

Det jeg ønsker meg er følgende;

 

1) En tjeneste der det er lett å laste opp mange bilder av gangen (av typen Flickr Uplodr)

 

2) At andre som skal se på bildene ikke trenger å opprette brukerkontoer

 

3) En tjeneste som ikke er knyttet til en fremkallingslab (Eurofoto/ Japan Photo)

 

4) At det ikke er håpløse begrensninger på hvor mange bilder/album/mapper man kan opprette innen et visst tidsrom.

 

Jeg trodde at Flickr var tjenesten som kunne gjøre dette, men har forsøkt gjentatte ganger å oppgradere min kto (for å få lov til å opprette mer enn 3 "sets") men uten hell. Jeg kommer ikke igjennom alle stegene på "oppgraderingen" har lest, og også sendt gjentatte e-poster til Flickr om dette uten å ha fått svar. Har derfor nå gitt opp dette.

 

Har også forsøkt Photobucket, men synes ikke dette svarte til forventningene.

 

Det er ikke noe behov for meg at dette er en gratistjeneste. Betaler gjerne noen kroner for noe som virker godt!

 

Håper at det er noen der med gode erfaringer som kan gi råd.

 

CH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du bruke programmet picasa i samband med picasaweb så er det veldig enkelt å lasta opp mange bilete av gangen og ein kan ha så mange album ein vil (dei kan vera offentlege eller private). Ein må ikkje ha brukarkonto for å sjå bileta og det er jo heller ikkje knytta til ein framkallingslab. Per dags dato er lagringsplassen på 1024 mb.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Prøver å blåse litt liv i denne igjen..

 

Jeg er også på jakt etter et sted jeg kan legge ut bilder så venner og familie kan se - uten at resten av verden får tilgang til bildene mine.

 

Det gjør ingenting om jeg må betale litt for tjenesten, så lenge det virker og er "bra saker".

 

Jeg er enig i de fire punktene som trådstarter har satt opp, og vil gjerne legge til et punkt:

 

5) De som har tilgang til bildene, må kunne laste de ned i full størrelse (for utskrift, evt videre bruk).

Så lenge man har kontroll over hvem som har tilgang til bildene, er jo ikke dette noe skummelt.. :)

 

 

RV

Lenke til kommentar

Hvad med Facebook? Jeg har hentet en uploader plug-in til Firefox, så det er nemt at uploade store antal fotos, og hvis der findes nogen øvre grænse for hvor mange fotos man må lægge på sin side, har jeg i al fald ikke opdaget det endnu.

 

Jeg tror nok, at hvert album er begrænset til 60 fotos, men man kan lave ubegrænsede mængder af album, tror jeg nok.

 

Og så er det gratis.

Lenke til kommentar
Hvad med Facebook? Jeg har hentet en uploader plug-in til Firefox, så det er nemt at uploade store antal fotos, og hvis der findes nogen øvre grænse for hvor mange fotos man må lægge på sin side, har jeg i al fald ikke opdaget det endnu.

 

Jeg tror nok, at hvert album er begrænset til 60 fotos, men man kan lave ubegrænsede mængder af album, tror jeg nok.

 

Og så er det gratis.

 

 

Facebook!? Tuller du? Der får du kun vist bildene i små størrelser og filene blir meget hardt komprimert. Det funker kanskje til å vise frem bildene fra siste fest, men hvis du har bilder du er stolt av som du vil andre skal se så styr unna Facebook.

 

Selv bruker jeg flickr og er godt fornøyd med det. Koster bare noen hundrelapper i året og man kan laste opp i full størrelse. Andre medlemmer av flickr vil kunne laste ned i full størrelse. Du kan også begrense adgangen til bildene for enkelte grupper. Bare synd du ikke fikk til å melde deg inn der..

Lenke til kommentar
Hvad med Facebook? Jeg har hentet en uploader plug-in til Firefox, så det er nemt at uploade store antal fotos, og hvis der findes nogen øvre grænse for hvor mange fotos man må lægge på sin side, har jeg i al fald ikke opdaget det endnu.

 

Jeg tror nok, at hvert album er begrænset til 60 fotos, men man kan lave ubegrænsede mængder af album, tror jeg nok.

 

Og så er det gratis.

 

 

Facebook!? Tuller du? Der får du kun vist bildene i små størrelser og filene blir meget hardt komprimert. Det funker kanskje til å vise frem bildene fra siste fest, men hvis du har bilder du er stolt av som du vil andre skal se så styr unna Facebook.

 

Selv bruker jeg flickr og er godt fornøyd med det. Koster bare noen hundrelapper i året og man kan laste opp i full størrelse. Andre medlemmer av flickr vil kunne laste ned i full størrelse. Du kan også begrense adgangen til bildene for enkelte grupper. Bare synd du ikke fikk til å melde deg inn der..

 

Uhm... jeg er ret ny bruger af facebook, og... jeg føler mig lidt dum nu, men jeg er SIKKER på at min bror har sendt mig fotos i fuld størrelse via facebook. Jeg TROEDE at det var via album-funktionen, men nu hvor jeg ser efter er der faktisk ingen "download" funktion fra albummet... Hmm. Han må vel så have brugt en eller anden underlig add-on, som Superwall eller hvad det nu kan være...

 

Dårligt forslag, så. Selv bruger jeg faktisk Eurofoto.no, men den falder jo igennem på punkt 3).

Lenke til kommentar

Jeg har brukt webshots.com i mange år, og er veldig fornøyd. Betaler du litt tror jeg det er ganske bra kapasitet, du kan jo sjekke betingelsene. Der kan du styre tilgang for andre.

Ganske bra verktøy for å laste opp, enten via web eller desktop-programmet som du installerer (anbefales).

Der kan du enkelt administrere albumene dine lokalt og sette i gang opplasting, etter at du har valgt bildene, lagt på beskrivelse og du kan også rotere/beskjære etc.

Lenke til kommentar

Jeg er en meget fornøyd bruker av Smugmug. Så vidt jeg kan se, oppfyller de alle dine krav.

 

Man kan ha gallerier som er helt åpne, passordbeskyttede, eller til og med usynlige (slik at man kan lenke til dem, men de er ikke synlige på hjemmesiden), og det finnes flere ulike opplastingsmåter - alt fra HTML, via Active X og Java til frittstående manager, som kan opprette nye gallerier og masseopplaste. Du kan regulere om bilder skal være tilgjengelig i original oppløsning eller ikke, og du kan regulere om galleriene skal kunne Googles eller ikke. Med standardbruker ($25/år tror jeg) har du ingen begrensning på diskplassforbruk, men en begrensning på 1 PB (petabyte, altså over 1000 gigabyte! jeg har vel aldri bikket Gigabyten en gang...) i trafikk pr måned.

 

Kvaliteten på de automatisk nedskalerte bildene er meget god (se Oktoberfesttråden min - alle bildene der er automatisk nedskalert fra original størrelse av Smugmug).

 

Kan testes gratis i 30 dager.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Jeg er en meget fornøyd bruker av Smugmug. Så vidt jeg kan se, oppfyller de alle dine krav.

 

Man kan ha gallerier som er helt åpne, passordbeskyttede, eller til og med usynlige (slik at man kan lenke til dem, men de er ikke synlige på hjemmesiden), og det finnes flere ulike opplastingsmåter - alt fra HTML, via Active X og Java til frittstående manager, som kan opprette nye gallerier og masseopplaste. Du kan regulere om bilder skal være tilgjengelig i original oppløsning eller ikke, og du kan regulere om galleriene skal kunne Googles eller ikke. Med standardbruker ($25/år tror jeg) har du ingen begrensning på diskplassforbruk, men en begrensning på 1 PB (petabyte, altså over 1000 gigabyte! jeg har vel aldri bikket Gigabyten en gang...) i trafikk pr måned.

 

Kvaliteten på de automatisk nedskalerte bildene er meget god (se Oktoberfesttråden min - alle bildene der er automatisk nedskalert fra original størrelse av Smugmug).

 

Kan testes gratis i 30 dager.

Takker for tipset! (tar meg den friheten å svare selv om jeg ikke er trådstarter)

 

Har registrert meg der nå, og er veldig fornøyd så langt. Kommer nok til å betale for medlemsskap etter prøveperioden :thumbup:

 

Her er siste nytt fra betingelsene:

-14 dager gratisperiode

-$40/år for standardbruker.

-Ingen begrensninger på antall bilder eller trafikk. Er begrensning på maks filstørrelse 12 MB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...