Gå til innhold

30" LCD monitor samt HDTV/1080P: 2 stk skjermkort?

Hondaen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Har et lite problem;

Jeg skal kjøpe meg en 30" Samsung eller HP monitor til dataen.

I stua har jeg en 46" Sony kdl-46W2000 skjerm med hdmi inngang.

30" monitor krever at jeg bruker begge dvi utgangene på mitt skjermkort (asus 7800gtx).

Hvordan skal jeg koble opp sony`en ?

Går det fint å sette inn et pci skjermkort? Sony`en kjører jeg filmer på i 1080P, så trenger vel et kraftig skjermkort. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg skal ikke være bastant her, men jeg mener ganske sikkert at du ikke trenger noe heftig skjermkort for å vise film. Et middels skjermkort gjør nok jobben. CPU-en derimot, må ha litt mer krutt for å kjøre 1080p-oppløst video.

Endret av maedox
Skrevet

Vet ikke hvordan det er i windows, men i centOS (linux) kan man fint sette inn flere (2+) skjermkort og koble en tv opp til en av dem. siden jeg ikke er noe guru på windows hadde jeg fått tak i ett gamelt skjermkort og prøvd å koble tv'en opp mot den. bare for å sjekke om det går ann.

kenneth

Heisann :)

Har et lite problem;

Jeg skal kjøpe meg en 30" Samsung eller HP monitor til dataen.

I stua har jeg en 46" Sony kdl-46W2000 skjerm med hdmi inngang.

30" monitor krever at jeg bruker begge dvi utgangene på mitt skjermkort (asus 7800gtx).

Hvordan skal jeg koble opp sony`en ?

Går det fint å sette inn et pci skjermkort? Sony`en kjører jeg filmer på i 1080P, så trenger vel et kraftig skjermkort. Noen tips?

9128309[/snapback]

Skrevet

For å i det slik så bruker jeg en slik løsning i dag og kan bekrefte helt fint at det ikke er noen problemer forbundet med det. Nå har jeg riktignok 2 nVidia kort da, så med 1x ati og 1x nvidia kan det bli driverkrøll... jeg ville egentlig anbefalt 2x nvidia :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...