Gå til innhold

abit IP35 Pro - Erfaring?


Idrin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var en bra link zerd :)

Eg bestilte Ip35 pro etter aa ha lest reviewen demmes paa extremetech.

Selv om eg valgte abit, pga god historie, og serdeles god layout paa brettet, saa virker d som en ikke kan ta feilt av brett uansett hvilken man velger, naaja kanskje msi er unntaket her, hehe.

 

Eg har tenkt aa oc en e6850 med corsair 8500cfd minne og det abit hk, med thermalRIGHT 120 extreme kjolern.

Folk har jo klart 4ghz med e6850, saa dette er maalet.

 

Eg bor i ungarn nu, og cpuen e forsinka her, faens osteuropa.

Eg bi aa poste results naar eg faar cpuen :!:

Lenke til kommentar

Skal også kjøpe dette hovedkortet. Det kan nevnes at de bruker Texas Instruments Firewire bus på det, noe som er suverent for oss med High-end Firewire lydkort for musikkproduksjon! :thumbup:

 

 

Edit: Leif.

Endret av t_k
Lenke til kommentar

Kortet ser ut til å virke helt topp. Eneste problemet jeg har et at når jeg spiller spill så starter hele greia å pip. Med ca. 1sec interval.

 

Ifølge temperatur monitor programmene jeg har i windows, så er verken CPU eller GPU noe varmere en normalt.

 

Skjønner ikke hva som får det til å pip. Har skrudd av "pip alarm" i bios, men det hjelper ikke.

 

- punk.

Endret av punk20
Lenke til kommentar

Eg hadde ett abit nf7 v2 hk :love: tidligere.

Der maatte eg forandre paa min. verdien paa spenningen for at alarmen gaar paa cpu.

Er ogsaa mulig det er en av spenningene som psuen din ikke klarer aa levere helt optimalt og ligger litt i grenseland.

 

Eg faar mest sannsynlig bygget pcen min til uka saa kjem naar eg faar thermalright ultra120 extreme.

Eg blir aa bruk en mist 500w psu saa tvila eg faar evt. probl. med spenninger, men kan fortelle om noe lign. oppstaar.

Lenke til kommentar

Fant ut at det var PSU'n som lagde pipelyd. Sto i manualen at denne type piping betyr at en av viftene i PSU'n gikk tregere enn 450 rpm. Dette stemmer ikke, så det må være no sensor feil inni PSU'n.

 

Fikk hvertfall klokka CPU fra 3ghz til 3.6ghz uten noe volt endringer. Helt utrolig.

 

Edit: Har en Enermax Galaxy 850 PSU.

 

- punk.

Endret av punk20
Lenke til kommentar
Noen som har fått kortet opp å gå?I tillegg prøvd litt klokking på det?

 

Vurderer dette kortet selv.

9191392[/snapback]

Har dette kortet... Eneste jeg har trengt å stille er timingen og volten på RAMen (corsair dominator)..

 

Fungerer helt perfekt, bare husk å LASTE ned noen av driverne, siden de på CDen ikke er totalt up to date...

 

Klokking fungerer helt perfekt, med hjelp fra ABIT µGuru :)

Bare bra ting å si om dette kortet ^^

 

edit: Untatt en liten ting:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=808091

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar
Hopper på med et liten spørsmål.

Dersom noen, ved en helt utrolig tilfeldighet, skulle ha testet dette kortet med Geil Black Dragon RAM og C2D E6750, gi meg/oss resultater. Funker det rett ut av eska? Hvis noe måtte gjøres, hva måtte gjøres?

9208621[/snapback]

Vet ikke med de brikkene, men måtte stille timing/volt for å stemme med corsairbrikkene mine manuelt :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Har selv dette kortet og er mye mer stabilt enn mitt gamle EVGA 680i SLI kort føler jeg, selv om jeg ikke har testet det så mye. Greide fint 3,1 GHz på E6600 uten noe annet enn FSB forandringer, måtte sette opp vCore litt for å greie 3,3GHz. Greide 3,9GHz men da greide den så vidt å boote inn i windows. Et kjempe kort! =)

Endret av AndersdD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...