Gå til innhold

Trenger litt hjelp her med PS2 Emulator

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja så kom du over denne posten til slutt. Du lurer sikert på hva som er grunnen til at dette inleget er postet og det skall du få vitte så. Dette ble lagt ut fordi jeg har føt meg PS2 emulator(endelig). Så da var det første problemet løst, men nå har det komt et nyt et (som vanlig). Er det noen som vet hvordan jeg før den til og virke? :blush: Tusen takk for alle svar, og takk for dem som ikke har svar men skulle likt og hjelpe hvis du kunne

PS: ikke begynn og rette skrife feil engang. Jeg vett heller ikke om dette er riktig sted og lege denne posten

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nokon, blandt anna meg, meiner emulatorar er piratkopiering (elns) medan nokon meiner det ikkje er det. Du får høyre moderatorane om dei meiner det eller ikkje. Det er nok litt forskjellige meiningar om dette.

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

Eg meiner emulatorar er piratkopiering.

Skrevet

Det nok ikkje ulovleg, men du må jo egentleg kjøpe spela, for PS2 spel er framleis i butikkane.

Eg har ein emulator med N64 spel, men eg bruker den aldri, fordi eg allerede har ein N64 og nokre spel, og eg synest det er betre å styre med ein N64 kontroll enn med tastaturet.

Skrevet

Det med piratkopiering, hvorfor skulle Emulatorer være piratkopigjering det er jo bare og spille spilene på en annen maskin det er jo ikke noe ulåvlig det.

Skrevet (endret)

Mener å ha lest det ikke er emulatoren som er ulovlig, men selve biosen til emulatoren som er ulovlig. Biosen er jo altså hjernen (nesten som CPU), og er tatt ut fra Playstation 2'en til PC-en ulovlig. Er ikke sikker på om dette er rett.

Mun uansett, det fins vel noen gratis-spill kanskje? Og du kan jo som sagt kjøpe Playstation 2 spill, men heller spille de på PC-en.

Det som kan gjøre det til piratkopiering, er at du trenger ikke å kjøpe en PS2 for å spille spillene da, siden du har den "gratis" på PC-en. Og dette taper jo Sony på, viss alle kjører emulator istedenfor å kjøpe PS2. Og her igjen, så trur jeg det var biosen til emulatoren som gjorde at den er ulovlig. For å si den sånn da, trur at biosen er en "hack" av PS2'en, som er gjort uten rettigheter fra Sony.

Endret av Danny Boy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...