Gå til innhold

Lagrings Fil Feil fra Sony DCR-SR32 30GB


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte nylig dette kameraet på komplett.no.

Det harfungert kjempe til nå og er stor fornøyd men har ett stort problem som kan føre til at jeg må sende det tilbake igjen ::(

 

Da jeg drar filer over fra kamerat, altså filmklipp som det selv deler opp på den innebygde hardisken fungerer det ok. Jeg får sett disse klippene på VLC og Media PLayer. (dt er det jeg har prøvd) (merk, på windows media player står det at media playern trenger å laste ned en kodek kanskje for å spille av.)

 

Jeg får så sett alle klippene og er fornyød:) Helt til!. Jeg skal redigere i ett movie redigerings program. Jeg prøver Pinnacle studios, og movie makern, men ingen av dem klarer å ta inn Movie filene!. Jeg prøver å convertere filene til andre film filer enn det de er dajeg drar dem over fra kamerat og til filer som skal funke, men vanlige converterings program klarer ikke å convertere filene.

 

Hjelp! Hva er det jeg gjør galt? Har jeg stilt inn noe feil på movie saken slik at klippene blir lagret i rare format? Hvordan kan jeg få fikset dette problemet slik at jeg får redigert klippene og lagd filmer.! Da jeg drar dem over på skrivebord ett etter ett klipp står det dette.[ flmfil (MPEG) ]

 

Vær så snill å hjelp, slik at jeg slipper å sende inn det helt nye kamerat for en liten Fille ting. :cry:

 

mvh Philip :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for ett godt Forslag, men det funket ikke =(. Det er fremdeles en MPEG Fil selvom det står MPG i bakgrunnen av navnet på filen. Blir stadig en mld som (feil under nedlastning av kodek) når jeg spiller av i windows media player, men det går ann å spille av for det.

 

Noen som har flere ideer. ?

HJELP!

 

mvh Nooben Philip :blush::w00t:

Lenke til kommentar

Viss ingen har noen flere forslag.. er det noen som vet om dett Gratis enkoding program? som kan enkode movie filene kamera mitt lager til vanlige AVI filer eller andre filtyper som maskinen kjenner igjen og godkjenner uten feil på kodek osv?

 

mvh Philip

Lenke til kommentar

Du er langt fra den første som har møtt på store problemer med å redigere fra DVD og harddisk-kamera. Det er nok ingen feil med kameraet ditt så vidt jeg kan forstå... det er bare sånn disse to typene kamera fungerer.

 

Du må ha et program som skjønner filene dine. De fleste nyere programmer som koster litt gjør dette.

 

Alt i alt så er ikke DVD og harddiskkamera spesielt egnet til redigering. Til det bør man så absolutt bruke mini-DV kamera. Bedre kvalitet, enklere å redigere og en haug med andre fordeler fremfor DVD og harddisk. Les litt i videokameraguiden (øverst i denne delen av forumet) for mer informasjon.

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg blir nødt til å sende dette kamerat tilbake til komplett.no på angrefristen... Jeg var fornøyd over å ha funnet ett kamera med brukbart batteri ( 105 min) og gode lagrings muligheter fordi jeg skal på en lengre ekspidisjon i Femundsmarka. Nærmere 14 dager. Derfor trenger jeg noe som holder og som har minimum batteri tid 2 timer ca. Litt under gjør ikke no.

 

Om jeg så sender dette kamerat tilbake. Noen forslag på noe annet kamera til rundt samme pris altså 4000 kr, som jeg kan kjøpe istedet somholder like bra til denne turen og flere turer framover?

 

mvh Philip Pettersen

Lenke til kommentar

De fleste kamera har mulighet for større batterier enn de som sitter på. Panasonic er det merket som er mest anbefalt her på forumet. Du får et godt 3CCD kamera til 4000 nå (GS230) og det gir veldig bra bilder med gode farger. Til dette kan du få tak i større batterier som varer to timer eller mer. Det største tror jeg varer rundt 3-4 timer. På mitt eldre GS120 varer det ihvertfall ca. tre og en halv times effektiv filming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...