Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål om Gps


Anbefalte innlegg

Hei

 

Det er noe jeg lurer på om gps..

 

- betaler man noe i mnd eller året får å ha gps altså (abonnement) ?

eller kan kan jeg bare begynne å bruke den når jeg har kjøpt den ??

 

- Når man kjøper gps så følger det med noe som holder gps i bilen ??holder så mener det som "holder" gps'en

 

-Tenkte å kjøpe denne gps'en http://www.amobil.no/tester/gps/pna315_-_b...g_bra_gps/40669

Er den Bra `??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Nei, du betaler ikke noe slags abonnement når du har kjøpt en GPS. Du kan sette i gang å bruke den med en gang den er kommet i posten ;)

 

Holder til bil pleier å følge med ja, men det er ikke alle GPSer som har dette. Det må du nesten sjekke opp på produktets hjemmeside.

 

Du linket til en test på amobil sine sider, og hvis du syns det som står der er bra og du ikke har brukt for så veldig mange avanserte funksjoner (bare vise veien), så kan du jo gå for den. Kostet bare 2.000 kroner da...

 

Bare se dette bildet...

 

medion_pna315_konkl.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har en GPS fra TomTom, og er fornøyd med den. Enkel i bruk, og kan enkelt oppdateres med kart / fotobokser via PCen (man installerer programmet TomTom HOME, hvor man kan kjøpe nye kart fra TomTom).

 

TomTom One har fått gode kritikker, men koster litt mer enn GPSen du så på.

 

Uansett hva du velger, tror jeg de fleste GPSene som er i salg i dag vil gjøre en bra jobb. Det er bare to (eller tre?) firmaer som leverer kart til GPS produsentene, så kartene er ofte de samme. Forskjellen på GPSene er brukergrensesnittet, og hastigheten (hvor lang tid de bruker på å beregne en reiserute).

 

POI er Point Of Interest. F.eks. bensinstasjoner, hoteller, resturanter, parkeringshus og andre kategorier. Er nyttig hvis du er ute å kjører ønsker å stoppe ved en beninstasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...