Gå til innhold

Hvordan tjener jeg penger? (når man er paladin)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Paladins er jo gode AOE grindere for tiden, kan jo pròve ut det. Sôk litt pà youtube etter Paladin AOE Grind.. eller noe i den duren.

 

 

Proffesions er jo ogsà lurt, du tjener en god slamp med penger ut av Mining, Skinning er ogsà bra.

 

Quests, instances..

Lenke til kommentar
Er healer, så dreping av dyr går ikke(for dårlig gear og specc). Har 375 mining men ingen  epic flying mount.

Hva bør jeg gjøre for å få 5k gull?

9117751[/snapback]

 

Du er da ikke nødt til å ha Epic flying for å mine effektivt, det tar kanskje litt lenger tid å finne veins og sånt, men du kan da lett tjene litt slanter uansett.

Lenke til kommentar

Gjør som meg og spec 20/0/41 eller 20/41/0.

 

Healer like bra som hvilken som helst healer med kun 20 poeng i holy, da det kun er en mye at du må ha 40+ poeng i holy for å være effektiv.

Klarer å toppe et hvilket som helst healmeter, selv mot fullt holy specca prester.

 

Det beste og viktigste holy-talentene er langt oppi i treet. (70% chance to be uninterrupted, + 10% intellect, +12% healing, spiritual attunement.)

Det du får utover disse 20 poengene er kun dritdårlig spelldamage (35% av intellectet, vanligvis noe slik som 200, altså veldig lite verdt pengene da FoL healer ca. 100 mer), holy shock (ubrukelig), og mer spellcrit. (Bra, men ikke verdt 8 poeng ekstra, da det etter nerfen nå kun dreier seg om ca. 3-4% større manapool grovt omregna)

 

Spec 20/41/0 eller 20/0/41 og du har en veldig digg tank-spec eller en veldig digg dps-spec, og du kan fortsatt heale helt konge i instancer/raids.

 

Hold gjerne kjeft om det så guildet ikke flamer deg for valget ditt.

Blei selv kasta ut av et raid med en gang de fant ut at jeg ikke var 41+ specca holy, selv etter å ha raida i evigheter med 20/41/0 spec, og de hadde aldri merka noe før jeg selv sa at jeg bare var 20 holy.

Men tro meg, forskjellene er ikke merkbare og jeg ser ingen grunn til at du skal fucke opp karakteren din ved å specce et drittspec (full holy) når du kan heale like bra uten.

En fin bonus er at dersom du speccer 20/41/0 (prot) eller 20/0/41 (ret) så har du i tillegg muligheten til å være tank, eller å være dps som retribution.

I tillegg kan du som sagt når som helst gå utafor instancen og drepe monstre uten noe som helst problem.

 

 

 

Kan godt linke til de to specene jeg bruker per i dag om du ønsker det. (Selv bytter jeg jevnlig mellom prot og ret, siden jeg mener denne plate-klassen er til for å drive melee, ikke FoL-spam på 40 yard range)

 

PS: Klarer dessuten å tanke hvilken som helst heroic, samt halve karazhan med dette speccet. :)

Endret av Kombat-Kaare
Lenke til kommentar
Gjør som meg og spec 20/0/41 eller 20/41/0.

 

Healer like bra som hvilken som helst healer med kun 20 poeng i holy, da det kun er en mye at du må ha 40+ poeng i holy for å være effektiv.

Klarer å toppe et hvilket som helst healmeter, selv mot fullt holy specca prester.

 

9123879[/snapback]

 

Det er en frisk påstand.

 

Skal være like frisk jeg og si pisspreik!

 

Screenshot (heal meter), link til armory profile på deg mot en top gearet holy paladin.

 

Or it didnt happen

 

:)

 

On topic.

 

Kjenner meg igjen der ja. Er vanskelig å grinde som Holy specca, men det går.

Sleng noen poeng i retri, og aoe grind. Tar tid, men det går

Endret av vetle
Lenke til kommentar
Gjør som meg og spec 20/0/41 eller 20/41/0.

 

Healer like bra som hvilken som helst healer med kun 20 poeng i holy, da det kun er en mye at du må ha 40+ poeng i holy for å være effektiv.

Klarer å toppe et hvilket som helst healmeter, selv mot fullt holy specca prester.

 

9123879[/snapback]

 

Det er en frisk påstand.

 

Skal være like frisk jeg og si pisspreik!

 

Screenshot (heal meter), link til armory profile på deg mot en top gearet holy paladin.

 

Or it didnt happen

 

:)

 

9124085[/snapback]

 

 

Jeg har da i aller høyeste grad resonnert for påstanden min, det er derimot du som får demonstrere for meg at jeg tar feil.

Vis meg hvorfor en fullt holy specca paladin healer ekstremt bedre enn meg, jeg tviler nemlig på at du klarer oppgaven.

Det du sier forandrer ikke det faktum at de viktigste talentene befinner seg blant de 20 første poengene, alt utover dette er i mine øyne overkill og gjør at du i tillegg sitter igjen med en ubrukelig drittcharacter.

Fakta er at paladiner scaler så vanvittig på healing gear (forutsatt at man har de 20 første poengene), og utover dette ligger nytteverdien i bedre healing gear, ikke dypere talents.

 

Fortell meg hvilke ekstreme fordeler du har med 41+ poeng i holy, sammenligna med 20.

Jeg utfordrer deg, gi meg de virkelige nøkkeltalentene som klart utklasser en 20-poengs build.

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne gått igjenom alle fordelene nå, men sitter på jobb så får ikke gjort det før i kveld.

 

Foresten har du raidet mer en karazhan ? virker iallefall ikke slik etter hvordan påstander du har, 20 poeng i holy = miste minst 5-6 av paladins viktigste talents (5% spell crit, 6% holy light crit, light's grace, holy guidance, Divine illumination og holy shock også for den del)

 

At du sier at det ikke er verdt det forteller meg hvor lite du kan om paladins

Lenke til kommentar
Jeg skulle gjerne gått igjenom alle fordelene nå, men sitter på jobb så får ikke gjort det før i kveld.

 

Foresten har du raidet mer en karazhan ? virker iallefall ikke slik etter hvordan påstander du har, 20 poeng i holy = miste minst 5-6 av paladins viktigste talents (5% spell crit, 6% holy light crit, light's grace, holy guidance, Divine illumination og holy shock også for den del)

 

At du sier at det ikke er verdt det forteller meg hvor lite du kan om paladins

9124163[/snapback]

 

Fælt så tøff du var i kjeften da?

Har faktisk raida alt fra Molten Core, AQ20/40, Karazhan, Gruul og vært en snartur innom Magtheridon, så ikke kom her med den dårlige hersketeknikken din.

Healing i raids er noe jeg har gjort hele min "karriere" i wow, og er noe jeg kan godt.

 

Det eneste som virkelig er verdt noe i talentoppsettet du viser til der er 5% spell crit, de andre har sine svakheter og er i bunn og grunn unødvendige for å være en god raidhealer.

 

 

Light's Grace - Komplett brukelig talent.

Svært sjeldent at det kreves å spamme et mål med Holy Light, det skjer som oftest kun når main tanken holder på å dø og det kun er 1 eller 2 healere igjen.

Dette skjer uansett så sjeldent samt at det er sannsynlig at det blir et wipe uansett.

0,5 sek raskere cast time på Holy Light er dritt, så enkelt er det, og spesielt fordi man må kaste en heal først også.

 

Holy Guidance - Omtrent like ræva.

Et helt vanlig tall på den gjennomsnittlige paladinens intellect vil jeg anta er noe slikt som ~600 ubuffa.

35% av dette går da over til spelldamage (1/3), noe som gir usle 200 spell damage.

200 spell damage er riktig nok en del, men etter nærmere ettertanke er dette kun ca. +100 healing på Flash of Light, spellen som spammes 90% av tiden i et raid.

+100 healing er altfor lite til at det lønner seg å brenne av 5 talent points på dette.

 

Divine Illumination - Den eneste spellen som er nogenlunde verdt noe i Holy-treet.

Desverre har den sine svakheter, fordi den avhenger av at du spammer Holy Light for at den skal være noe effektiv, noe som uhyre sjeldent skjer i et raid uansett.

Og således blir det tynt å brenne av 41 poeng i holy, fucke opp klassen sin, kun for at du skal risikere å sitte igjen med litt mer mana etter en once-in-a-lifetime Holy Light spam-orgie på maintanken.

 

Sanctified Light - Ikke så veldig bra i et raid, men kjekk til arena.

Gir 6% Holy Light crit.

Desverre ikke bra nok til at det er et must-have i et raid, av grunner jeg har spesifisert lenger oppe.

 

 

 

Så over til speccen min, 20 poeng i holy:

Fordelen her er som sagt at healingen skalerer noe helt ekstremt på gear som paladin, og det skalerer hovedsakelig på disse første 20 poengene.

 

Divine intellect - (+10% mer intellect) er et helt greit talent og skalerer bra, og spesielt fint siden det uansett er påkrevd for å komme dypere inn i holy-treet.

 

Spiritual Focus - Helt konge talent. Sammen med Concentration Aura sitter man da med 105% beskyttelse mot interrupts på healene dine, noe som er effektivt både i pvp og pve. (Tanka forresten adds hos Nightbane i går, har improved Righteous Fury fra prot-treet, kasta en consecration og spamheala meg selv mens skjelettene var som limt fast på meg. Concentration Aura og Spiritual Focus gjør dette mulig)

 

Healing Light - Veldig bra talent, siden det skalerer så bra. Koster kun 3 poeng og gir alle healene dine 12% mer effekt. Veldig bra talent.

 

Unyielding Faith - Mitt personlige valg for å fylle talents til jeg Illumination. Som tank (og pvp healer) er det kjekt å kunne redusere sjansen for fear med 10%. 2 poeng jeg uansett ikke har noe bedre å bruke på, med mulig unntak av Aura Mastery.

 

Illumination - Siste talent som scaler noe vanvittig bra. 5 talent poeng her, og alle crithealene har en 100% sjanse til å returnere 60% av manakosten. Ettersom det er så mye critheal gear ute og går for tiden er dette talentet veldig bra og skalerer derfor veldig.

 

 

 

Mitt spec kontra full holy:

 

De viktigste talente har jeg dekka med mitt spec nå, og i et raid er det ikke mye jeg går glipp av kontra full holy.

Det eneste merkbare er generelt 5% lavere critrate (omregna til 3% høyere manapool i snitt), og noe lavere heals. (Rundt 100 lavere FoL enn en annen gjennomsnittlig geara og fullt holy specca paladin)

Divine Favor er kjekk, det samme med Divine Illumination, men ikke nok til at det er verdt det.

 

Til slutt:

Nytteverden med 20/41/0 eller 20/041 er i tillegg til at man fungerer som en utmerka healer, i tillegg kan tanke eller drive dps dersom raidet plutselig trenger det.

Veldig kjekt og lar deg fungere akkurat som den hybridklassen paladiner er ment til å være, og lar gruppa di raskt få en ekstra healer eller dps/tank dersom noen stikker fra raidet.

Kjekke ting som Improved Sanctity Aura, Blessing of Sanctuary og 3% crit på Judgment of the Crusader er stikkordene. :)

Lenke til kommentar

Er på job også, kan nok ikke forsvare min såkalte påstand. Skjønt jeg ser ikke på det som en påstand, mer et faktum.

 

Som du selv skrev så ble du kasta ut av et raid fordi du ikke har heal spec. Velger å tro at de aller fleste paladins som har opplevd end game vil være relativt uenig med deg. (Har bare vært i MC, BWL, KZ, Gruul, SSC, mag og the eye selv, så jeg vet ikke hvordan det vil arte seg i f.eks Hyjal summit og BT)

 

Din spec vil mangle mye på å være en så god healer som en healing speccet paladin. De talentsene som du kaller ubrukelige er for meg veldig anvendelige. Divine favor, sanct light, holy shock, lights grace og divine i,,umination er for meg essensielle spells for en healing paladin. Med tanke på mana regen, spell crit, og generell teknikk i healing, så vil man komme til kort.

 

Det jeg skal gjøre er å sette din spec i test. Før SSC i kveld skal jeg specce om til 20\0\41, ta rollen min som MT healer, og kjøre på.

 

Dersom jeg varer mer en 10 minutter før jeg blir kasta ut av raidet, så blir jeg overrasket.

 

Beklager drastiske påstander i mitt opprinnelige svar, vi holder det sivilisert og ser om påstander holder mål i praksis heller :)

 

Er desverre ikke kunnskapsrik nok om paladin classes min, eller ikke i så detalj som enkelte. utregninger og data vil du ikke få av meg, det får de som kan slikt ta seg av. Men erfaringen som MT healer med din spec, den skal du få.

 

Ja! MT healer eller spot healing er det vi baserer det på. Offtanking osv er andres bord.

 

:)

Endret av vetle
Lenke til kommentar
Er på job også, kan nok ikke forsvare min såkalte påstand. Skjønt jeg ser ikke på det som en påstand, mer et faktum.

 

Selvsagt healer en 41 poengs holy Paladin bedre enn en med 20 poeng, det jeg vil frem til er at den forskjellen i praksis er så liten at jeg heller velger å fylle inn i andre trær der de gjør mer nytte for seg.

Blessing of Sanctuary alene (1 poeng) er jo allerede langt bedre enn Holy Guidance. (Reduserer 80 skade på tanken per slag, mot Holy Guidance som i snitt gir +100 mer på Flash of Light.)

 

Som du selv skrev så ble du kasta ut av et raid fordi du ikke har heal spec. Velger å tro at de aller fleste paladins som har opplevd end game vil være relativt uenig med deg.

 

Det er nok fordi de fleste ikke har prøvd det, samt at de fleste guilds er så agressive på at alle paladiner skal være fullt holy, ellers har de ikke noe i et guild å gjøre.

Hva gjelder det tulleguildet jeg ble kasta ut av raidet fra så slutta jeg i guildet med en gang også.

Tidligere på kvelden hadde jeg fått høre på Ventrilo at "oh my god, you heal better than priests", og det var i mitt sedvanlige 20-poengs spec.

Ingen la merke til at det ikke var et 41-poengs spec jeg heala i, før jeg så klart sa det selv.

Bloody ignorants.

 

Din spec vil mangle mye på å være en så god healer som en healing speccet paladin. De talentsene som du kaller ubrukelige er for meg veldig anvendelige. Divine favor, sanct light, holy shock, lights grace og divine i,,umination er for meg essensielle spells for en healing paladin. Med tanke på mana regen, spell crit, og generell teknikk i healing, så vil man komme til kort.

 

Veldig fint i 5-man instancer, derimot er de siste talentene altfor fokusert rnudt Holy Light, en spell som ikke skal brukes ukritisk i et raid uansett.

Og selv om man faktisk gjør det, så skalerer talentene for dårlig, med mindre man er eneste healer igjen i live og skal heale main tanken, da vil Divine Illumination være effektivt. (Men main tanken uansett sannsynligvis være død av kort tid)

 

Det jeg skal gjøre er å sette din spec i test. Før SSC i kveld skal jeg specce om til 20\0\41, ta rollen min som MT healer, og kjøre på.

 

Dersom jeg varer mer en 10 minutter før jeg blir kasta ut av raidet, så blir jeg overrasket.

 

Beklager drastiske påstander i mitt opprinnelige svar, vi holder det sivilisert og ser om påstander holder mål i praksis heller :)

 

Forsøk gjerne, for min del fungerer det iallefall helt fint.

 

 

Ja! MT healer eller spot healing er det vi baserer det på. Offtanking osv er andres bord.

 

Tull, tanking er da uhyre festlig som Paladin. :)

 

9124716[/snapback]

Lenke til kommentar

"Forsøk gjerne, for min del fungerer det iallefall helt fint."

 

Godt poeng. En annen ting er at din spec blir veldig gear avhengig.

 

 

"Tull, tanking er da uhyre festlig som Paladin."

 

For din del ja.

 

For min del er healing morsomt, jeg liker å virkelig presse meg til det ytterste av det som er mulig. MT healing er noe jeg synes er "uhyre festlig".

 

Det hele blir en klisjè: "smaken er som baken, delt"

 

Så spørs det da om du baserer det på at du synes det er "uhyre festlig" eller om det faktisk er noe i det.

 

Jeg utfordrer alle paladins her på forumet som er i end game guilds, til å specce om til kombat kåre`s 20\0\41 spec. Gjennomføre et raid, se på healing meter. hvordan klarte du deg i forhold til normalen?

 

:)

Lenke til kommentar

##Godt poeng. En annen ting er at din spec blir veldig gear avhengig.##

 

Paladiner generelt er uhyre gear avhengige, mye mer enn de andre klassene.

Grunnen til det er nøkkeltalenter som Illumination, Divine Intellect og Healing Light som virkelig øker i takt med gear.

Har selv en prest, og forskjellene mellom en shadowspecca og en holyspecca prest er helt enormt.

Som Shadow sliter du da med tunge og treige, dårlige heals, i tillegg til at du suger til deg healing aggro.

Med andre ord er det talentene som er utfordringen hos prester, ikke i like stor grad gearet.

Det samme gjelder druider, som blir virkelig effektive HoT-healere straks de treffer 41-poengeren.

 

 

##"Tull, tanking er da uhyre festlig som Paladin."

 

For din del ja.

 

For min del er healing morsomt, jeg liker å virkelig presse meg til det ytterste av det som er mulig. MT healing er noe jeg synes er "uhyre festlig".##

 

Det var bare ment som en offtopic kommentar.

Tanking er noe jeg virkelig liker i raids, siden de fleste heller ikke tror at paladiner kan gjøre jobben.

Vi kan det, men om jeg skal være ærlig er vi fortsatt den dårligste tank klassen, nettopp fordi vi tåler for lite.

Har tanka opp til Curator, men der stoppa det.

Her har Blizzard en jobb å gjøre for å buffe oss, det er helt klart.

 

Men nok offtopic, poenget mitt var kort og godt at raid lederne ikke merker forskjell på 20 og 41 i det lange løp.

Lenke til kommentar

vel, jo mindre du healer, selv marginalt, jo mer arbeid får resten av raidet. samme arguement som brukes av warrior offtanks når de tanker dritt i MC med dps gear og skjold, "det går jo greit", men det er langt mer arbeid for resten av partyet. men dere har helt rett, nok OT, tilbake til penge grinding som paladin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...