Gå til innhold

Inspiron 6400 vs. Acer Aspire 5613ZWLMi


Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Etter mye om og men tror jeg at jeg skal gå for en av disse.

 

DELL: (den til venstre)

 

CPU : Intel® Pentium® Dual-Core T2130-prosessor (1,86 GHz, 533 MHz, 1 MB L2-buffer)

 

OS: Windows Vista™ Home Premium - norsk

 

Skjerm : 15,4-tommers UltraSharp™ WXGA-bredskjerm + (1440x900) TFT-skjerm med TrueLife™

 

Minne : 2048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

Harddisk :160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

 

Grafikk : Intel® Media Accelerator 950-grafikk med opptil 256 MB delt grafikkminne.

 

Kroner: 7,150,-

 

Man får også med en Dell Foto Alt-I-Ett Inkjet Printer 926 inkludert i prisen tom søndag.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Acer

 

CPU : Intel® Pentium® Dual-Core processor T2080 (1 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

 

Skjerm : 15,4" TFT WXGA (1280x800) Acer Crystal Bright

 

Minne : 2048 MB (2x1GB) DDR2 533/667 soDIMM

 

Harddisk : 160 GB S-ATA

 

Grafikk : Nvidia Geforce 7300 - 128MB Dedikert skjermminne

 

OS: Windows Vista Home Premium

 

Kroner: 6 995,-

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pcen skal brukes til photoshop(hobbybasis) skolearbeid, film, serier og surfing.

Funker disse to alternativene til dette? Og hvilken bør jeg isåfall velge? Har du andre forslag? Vil ikke så mye over 7000,-

 

Tuusen takk for eventuelle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat de to samme maskinene hadde jeg snust meg frem til.. :!: Vil si at både Dell og Acer har et noe frynsete rykte, men jeg har hatt Dell-maskiner så lenge det har vært trær i skogen, og har aldri hatt problemer med dem. Acer-maskinene vet jeg mindre om, men jeg nekter å tro at det er veldig høy frekvens av feil med maskinene, og garanti eksisterer dessuten for en grunn. Acer er dessuten anbefalt av DinSide, og ser ikke minst bedre ut enn Dell-PC'en.

 

Begge maskinene vil nok være tilstrekkelig til ditt bruk (du har stort sett samme bruksområder som meg), og den hardeste påkjenningen er Photoshop. Nå er nok ikke dette en PC som anbefales til bruk av Photoshop, men jeg tror det skulle gå greit avhengig av hvor "hobby" dette er, og om du har en anstendig tålmodighet. Uansett hvilken PC du velger, vil du nok være fornøyd; selv tror jeg at jeg går for Acer'n..

 

 

Andre meninger?

Endret av all2sleepy
Lenke til kommentar
Hei igjen!

Etter mye om og men tror jeg at jeg skal gå for en av disse.

 

DELL: (den til venstre)

 

CPU : Intel® Pentium® Dual-Core T2130-prosessor (1,86 GHz, 533 MHz, 1 MB L2-buffer)

 

OS: Windows Vista™ Home Premium - norsk

 

Skjerm : 15,4-tommers UltraSharp™ WXGA-bredskjerm + (1440x900) TFT-skjerm med TrueLife™

 

Minne : 2048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

Harddisk :160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

 

Grafikk : Intel® Media Accelerator 950-grafikk med opptil 256 MB delt grafikkminne.

 

Kroner: 7,150,-

 

Man får også med en Dell Foto Alt-I-Ett Inkjet Printer 926 inkludert i prisen tom søndag.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Acer

 

CPU : Intel® Pentium® Dual-Core processor T2080 (1 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

 

Skjerm : 15,4" TFT WXGA (1280x800) Acer Crystal Bright

 

Minne : 2048 MB (2x1GB) DDR2 533/667 soDIMM

 

Harddisk : 160 GB S-ATA

 

Grafikk : Nvidia Geforce 7300 - 128MB Dedikert skjermminne 

 

OS: Windows Vista Home Premium

 

Kroner: 6 995,-

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pcen skal brukes til photoshop(hobbybasis) skolearbeid, film, serier og surfing.

Funker disse to alternativene til dette? Og hvilken bør jeg isåfall velge? Har du andre forslag? Vil ikke så mye over 7000,-

 

Tuusen takk for eventuelle svar :)

9114808[/snapback]

 

 

Acer er egentlig ikke det aller beste man får idag. Vært en del problemer med dem. Sant det med garanti, men kjedelig å måtte utnytte seg av det. Det er hovedkortene til Acer som er det største prob. Dell ville jeg nok aldri kjøpt... Personlig mening.. Internettkjøp og alt er avhengig av dem.

 

Toshiba,Fijitsu-Siemens og HP er vel de sterkeste vil jeg påstå. Spesielt Toshiba

Lenke til kommentar
Da var Acern bestillt, så får vi håpe jeg klarer å leve med det valget :p

9126661[/snapback]

Lav oppløsning vil nok plage deg litt.

 

Hvor fant du forresten at Dell Inspiron 6400 har 1440 x 900 ?

Står på Dell sin side at den ikke har mer enn 1280 x 800 (noe som jeg mener er for lite)

Lenke til kommentar

I går sto det 1440x900 på dell sine sider. Det jeg skrev i første post er copy/paste derfra. Men ser at dem har endra det nå.

 

Et litt dumt spørsmål: Er oppløsninga på skjermen bestemt av skjermen eller skjermkortet? Altså om jeg kjøper meg en 20" flatskjerm, vil jeg kunne kjøre høyere oppløsning enn 1280x800 da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...