Gå til innhold

Oblivion i frankrike


Erixxn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Franskmenn og tyskere er ikke veldig keen på å lære seg engelsk, av forskjellige grunner. For den gamle generasjonen er det nok at det aldri har vært noen obligatorisk engelskopplæring, siden både tysk og fransk regnes som "verdensspråk". Jeg var på interrail i tyskland, det var utrolig hvor få togpersonnell som kunne et eneste ord engelsk. Måtte bare bruke tegnspråk for å gjøre meg forstått. Selv i billettlukene snakka ikke folk engelsk.

Pluss at de kanskje er furtne pga verdenskrigene eller noe.

Tyskere sier også at "Hallo, vi er et land med 100 millioner mennesker, hvorfor skal vi behøve å lære et annet språk?". Det er en av hovedgrunnene til at alle TV-serier, dataspill og filmer dubbes til tysk. Rambo III på tysk er priceless, forresten. "ICH BIN RAMBO!"

 

Jeg møtte flere ungdommer på min alder hos de jeg var på besøk hos som ikke snakka et kvidder av engelsk, selv når de prøvde, så de måtte snakke til meg via en tolk. Merkelig, ikke sant?

 

De tenker "vi er også et verdensspråk, hvorfor skal VI bukke oss og lære et ANNET verdensspråk, er ikke tysk/fransk bra nok?"

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...