Gå til innhold

Vidvinkel til fjelltur?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal opp til Jotunheimen en tur i sommer og gleder meg virkelig til å ta bilder derfra. Så lurte jeg på om jeg skulle spandere på meg et nytt objektiv. Har hørt at vidvinkel er et must når man skal ta landskapsbilder...

 

Har noen noen anbefalinger ang. hvilket objektiv jeg burde velge til mitt Canon Eos400D? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med Canon EF-S 10-22mm?

9115631[/snapback]

 

Den er nok ikke nevnt enda da Mr. Olsens nese har en tendens til å stoppe ved Nikon.

Canon 10-22mm er selvsagt en sterk kandidat, og ville nok for de fleste være det beste valget. Sterkere lysstyrke og enklere perspektivfortegninger ville forseglet valget for min delmed favør Canon.

Endret av Svein Gunnar Kjøde
Lenke til kommentar
Hva med Canon EF-S 10-22mm?

9115631[/snapback]

 

Den er nok ikke nevnt enda da Mr. Olsens nese har en tendens til å stoppe ved Nikon.

Canon 10-22mm er selvsagt en sterk kandidat, og ville nok for de fleste være det beste valget. Sterkere lysstyrke ville forseglet valget for min med favør Canon.

9115738[/snapback]

 

Hvor nevner jeg Nikon. Begynner å bli lei av at du kritiserer meg, og spesielt når jeg ikke har gjort noe galt. Jeg har ingen kjennskap til Canon objektivet, så hvordan kan jeg annbefale det?

 

Kall meg fanboy når jeg er det, ikke når jeg er nøytral! :realmad:

Lenke til kommentar

Jeg var i lofoten i sommer uten videre vinkel enn 28mm. Dette medførte i innkjøp av sigmas 12-24mm til min d70 så snart litt feriepenger kom inn på konto. Jeg valgte den selv om den kostet nesten 6000 m filter, litt mye for en fersk amatør, men jeg har ikke angret.

 

Jeg har tatt mange landskapsbilder, men synes det er vel så gøy å ta litt "spektakulære" bilder av typen nærbilder av poden og katten i aksjon... Vidvinkel anbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...