Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen


Juden

Anbefalte innlegg

Da mener jeg områdene Alexander den store og hans etterfølgere styrte fra ca 400BC til 100AD. (om min hukommelse stemmer). Men jeg ble en smule usikker nå om hellenistisk er den rette betegnelsen.

Ok, for Alexander den store hadde ingen klare etterkommere og derfor kan det ikke kalles _et_ rike. Men det er ikke Alexandria på bildet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I see, ja Alexandria under Hellenistisk tid ville nok vært en mer korrekt formulering, da rike/imperium blir feil.

 

Kan det være Kartago i det Føniske rike?

Ok, skjønner. Alexander gjorde kanskje Alexandria til sentrum, jeg husker ikke helt.

 

Uansett: Denne gangen svarte du helt korrekt, men Kartago var en selvstendig stat.

Lenke til kommentar

Du gjettet faktisk helt riktig på alt. Egypterne og Tyrkerne er utryddet, men de hersens Mongolerne med sine 7 fullstappa og oppgraderte hærer med 10-stjerners generalene som gir dem gudommelig moral, flokker seg rundt Baghdad og Jerusalem. De gjør hverdagen mye vanskligere for meg og de stakkarslige knektene mine.

 

Btw så spiller jeg grand campaign med Stainless Steel moden så jeg er på hele verdenskartet, ikke bare midtøsten.

Lenke til kommentar

jupp, skulle egentlig bli tatt til fange, men så prøvde han å rope etter hjelp, så da fikk han en lyse stake i hode og et slag til halsen, før han så ble kvalt til døde.

 

men han var ikke helt god i hode, han prøvde å inføre et russland som lignset på soviet tiden, blandt annet med å forby bøker fra andre land, stoppe russere får å dra ut av landet og stoppe andre fra å komme inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...