Gå til innhold

ratt/pedaler til Trackmania United?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

TMU maa vaere det goyeste bilspillet eg noengang har spilt, men eg lurer paa om ratt/pedaler hadde gjort spillopplevelsen enda artigere? Er villig til aa punge ut opptil 2500kr viss noe kunne gjore spillopplevelsen enda litt bedre.

Har sett paa: Logitech G25 racing wheel, men 900graders hjul til TMU er kanskje ikke saa bra? Gir og slikt trengs ikke, men det kan eg sikkert faa bruk for i andre bilspill. Eneste som bekymrer meg litt er 900graders svinghjul paa rattet, har ikke tid aa rulle hjulet rundt mange ganger i TMU, eller ?

Kanskje dere har en god erfaring med gamingpad som kan svinges med? Foler tastatur blir litt tamt.

Takker veldig for svar om deres erfaringer

Endret av Mahler
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Trackmania er skapt for gamepad, og ingenting mindre. G25 blir bare dumt, det blir som å prøve å løpe maraton i digre bilrace-støvler :p

EDIT: og jeg har G25 ja, bruker det primært i simulatorer som GTR og LFS.

Selv kjøpte jeg en playstation-adapter til 80 kr på clas olson slik at jeg kan bruke PS2 kontrollen på datan.

Hvis du ikke har en playstation kontroll liggende slengende, så kan du kanskje kjøpe xbox-360 kontroll, den trenger ingen adaptere og kan bare plugges rett inn i usb. anbefales.

Endret av -sparks-
Skrevet

Xbox 360 kontroller for Windows! United ble MYE morsommere etter at jeg begynte med det iforhold til piltastene! Eneste som er dumt er at det ikke teller i Whatpulse.. :p

Denne og denne så har du det trådløst, eller denne for og ha kabel. Har sistnevnte og den funker kjempebra i United og Nations under både Vista og Xp. Anbefales!

Skrevet

Har selv G25 og har ikke spilt et eneste racingspill med 900grader aktivert. Jeg har ikke spilt trackmania med ratt og pedal, men tror ikke det er noe anderledes enn de andre bilspillene jeg har prøvd. Tror igrunn ikke det er noe du trenger å bekymre seg for.

Ellers er G25 topp kvalitet, har aldri hatt noen problemer med det!

Skrevet

Takker for mange gode svar, blir nok en kontroller, trolig xbox en.

Hva mener du Laland at det ikke telles i Whatpulse? Hva er Whatpulse ?

Man styrer bilens retning med de analoge tommelstikkene sant? En knapp hver for gass/brems, og retning venstre/hogre med tommelstikken?

Skrevet

Man styrer bilens retning med de analoge tommelstikkene sant? En knapp hver for gass/brems, og retning venstre/hogre med tommelstikken?

9112710[/snapback]

Jupp, du velger selv hvor du vil ha knappene hen, og tommelstikkene fungerer i alle spill jeg har prøvd.

Whatpulse teller hvor mange ganger du trykker på tastaturet, og setter det opp på en topp 10 liste på nettet elns. Ikke så grusomt nyttig :p

Skrevet (endret)

Etter aa ha installert drivere fra gamesforwindows.com til xbox 360'en, funker det ikke starte TMU, enten controlleren er i usb eller ikke, eneste som fikk TMu til aa starte igjen var aa uninstall xbox drivere. Med drivere installert, starter eg TMU, og det bare blir liggende minimisert paa oppgavelinjen, umulig aa faa det i fullskjerm :S

Noen instillinger eg maa gi i TMU configurator for eg starter spillet? Skal prove installere noen drivere fra en 360guide paa nettet. Er visst litt kjent at drivere til denne kontrolleren suger

EDIT: Har funnet en noelunde okey losning. Installere MS drivere, installere xbcd, for saa aa avinstallere MS drivere. Fikk hvertfall testet og spilt med kontrolleren i TMU :]

Endret av Mahler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...