Gå til innhold

Ny 19" skjerm, kva for ein?


AshtraY

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager at jeg nå ikke annbefaler en skjerm som du ba om. Hadde selv problemer med øynene på min forje skjerm. Er det en ting jeg da vil fraråde er å kjøpe en 19" til rundt 2k, vet det var sagt før i tråden, men føler at det er verdt å ta opp igjenn. Du bør heller kjøpe en 17" kvalitetskjerm med flatt billedrør, tco-99 klarering og høy oppdateringshastighet. Det er også viktig hvor skermen står plasert i rommet. Pass på å ikke ha noe lys rett mot, eller rett bak den.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg har en 19" ViewSonic P95f. Denne kan absolutt anbefales, er bare 1 ting som irriterer meg med den. Det er en blå melding som kommer hver gang det skiftes HZ og av og til oppløsning. Det kommer en blå melding med nedtelling fra 5. Ellers så er skjermen topp! Betalte 5 laken når jeg kjøpte den, men selger de den fremdeles?

Lenke til kommentar

ok ..har sett på den Hyundai Q910 19" Silver :

 

Spesifikasjon :

Bildyta 19"

Aktiv bildyta 18"

Bildrörstyp DynaFlatX

Dot pitch/Spaltavstånd 0.2mm

Rekommenderad upplösning 1280x1024@85Hz

Max upplösning 1600x1200@85Hz

Bandbredd 229MHz

Inbyggda högtalare Nei

USB-hub Nei

TCO TCO95

Dimensioner (BreddxDjupxHöjd) 436x456x430mm

Nettovikt 20kg

Garanti 3 years

 

Ok kva betyr dynaflatx? er det heilt flat , eller er det berre lureri? Og kan noken "analysere" spesifikasjonane og sei om skjermen er god?

Lenke til kommentar

Ehem.. gutten har 2k å bruke på skjærm sant?

Leste lenge på skjærmer å tester å sånt for litt tilbake.. Den hundaien er absolutt kurant.. Har selv Hundai p910+, å fornøyd. Den 19" du ser på har litt bedre specs, pluss at d er "the worlds smallest 19""

Som jeg synes er litt stas :p

anbefalte den til en venn, han kjøpte den å er stooorfornøyd.

Hvis du er Vill cs frik eller sitter med 3dstudiomax 24/7 så kansje du burde vurde å slenge 12kpå en Uber skjærm som mange av oss ville hatt problemer med å merke stor forskjell på.. Personlig synes jeg den skjærmen har ett tøft design(nesten som en mac.. fysjom)

Du får sikkert litt oppmerksomhet på lan med en sånn en.. Kjempe fin å drasse med seg.. Kjøp den du. 8)

 

Mvh

 

Christian

Lenke til kommentar

Ikke kjøp Viewsonic P90f. Den er blury, har dårli geometri, husker ikke geometriinstillinger og den har ujevne farger. Dette ser man hvis man maksimerer notepad uten tekst. Da vil man se Brune stygge partier over hele skjermen.

 

Har sett to Viewsonic P90fer og har sammenlignet den jeg selv hadde mot en Samsung til samme pris der begge skjermene stod på siden av hverandre og koblet til samme skjermkort. Ikke kjøp Viewsoni P90f for da kaster dere bort pengene deres.

 

Med vennlig hilsen

Solan Gundersen

Lenke til kommentar

Sist jeg kjøpte 19" bestemte jeg meg for å legge noen kroner i det og angrer ikke i dag. Kjøpte EIZO 19" skjerm og må bare si den er jeg fortsatt meget fornøyd med. Det koster å ha bra skjerm, men det er verdt det. Komplett selger EIZO T766 til 5900kr. Jeg sitter selv med forrige modell T765 og kan på det sterkeste anbefale denne.

Uansett er det viktig å lese seg frem til hvilken skjerm som passer deg via tester og anbefalinger. Det som ofte kan være vanskelig for en forbruker er å gi en riktig karakter av en skjerm pga som oftest ser man forskjeller ved å sette mange skjermer ved siden av hverandre.

Lenke til kommentar
Min anbefaling til dere alle er å kjøpe seg den skjermen som jeg sitter med her. En Sony Multiscan CPD-G420 FD Trinitron. Hvorfor? Det kommer du til å merke etter at du har sittet en stund framfor denne skjermen. Den er rett å slett herlig. Det er ikke å kaste bort penger å kjøpe seg en dyr skjerm. Det er en meget bra investering. Til dere som tviler: Stol på meg og dere kommer til å støtte meg etter at dere har kjøpt en bra skjerm som for eksempel Sonyen som jeg bruker.
Sist jeg kjøpte 19" bestemte jeg meg for å legge noen kroner i det og angrer ikke i dag. Kjøpte EIZO 19" skjerm og må bare si den er jeg fortsatt meget fornøyd med. Det koster å ha bra skjerm, men det er verdt det. Komplett selger EIZO T766 til 5900kr. Jeg sitter selv med forrige modell T765 og kan på det sterkeste anbefale denne.

Jeg har hatt både Sony G420 og Eizo T765 (pluss en del andre Eizo-skjermer) og tillater meg å være uenig med dere. På disse skjermene slet jeg med uskarp tekst i oppløsninger over 1024*768. Skjermene var til service, uten at det hjalp. (Og ja, jeg har et ATI grafikkort med god bildekvalitet.)

 

Min venns billige Samtron-skjerm har til gjengjeld skarp tekst i 1600*1200. Mine erfaringer tyder derfor på at skjermer av den gode, gamle typen - med buet shadowmask-bilderør - egner seg best til tekstbruk (ikke så godt som LCD, naturligvis). Aperture grill gir derimot fantastiske farger, noe som innebærer at slike skjermer er best å spille på - og naturligvis til bildebehandling o.l.

 

Så kjøp gjerne en 19-tommer til rundt 2000 kr; f.eks. tror jeg at Samsung 957p kan være et godt valg.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte Viewsonic p90f, som dere, 23.des. Jeg fikk min 4. januar og den returnerte jeg igjen. Man kunne stillle på konvergensen, men hvis man stillte klar konvergens i midten, ble det veldig dårlig konvergens i øvre venstre hjørne. Med hvit skrift på svart bakgrunn, i 1200x1000 får man en tydlig rødskygge oppover til høyre fra bokstavene.

 

Er det sånn på deres skjerm?

 

Jeg har lest erfaringene med databutikken på webshopguiden, så jeg turte ikke å sende det tilbake som returvare, så jeg brukte angreretten min.

 

Men skjerm må jeg ha, på en annen butikk, og kanskje en annen skjerm, hvis dere også har konvergensproblemer. Jeg har tittet på det som står om skjermer her, men jeg syns sony-en blir for dyr. Men jeg så på pcworld og tomshardware's siste tester på CRT-19-tommere.  

 

Toms Hardware:

1.  IIayama Vision Master Pro 454 (4651,- på Absolutt Data)

2.  Viewsonic P95F (2928,- på Vaagen Consulting og 3682 på Datakompaniet - ingen av dem på lager)

3.  Eizo T975 (Ikke funnet)

 

Billig: Samsung Syncmaster 957DF (2746,- på PCUtstyr)

 

 

PCWorld.no

8,7  NEC Multisync FE 950+ (4836,- på Datakompaniet og 4995,- StartIT - ingen av dem på lager)

8,5  Philips Brilliance 109P (3667,- på ITButikken)

 

 

Ifølge TomsHardware skal NEC Multisync FP955 være bedre enn FE950+, men den koster 5775 på Telebutikken. Den skjermen var med på Tomshardwares test, og kom under Viewsonicen. Dvs. at Viewsonic P95F er best å kjøpe for meg som vil ha skjerm i 3-4000 kr-klassen. Jeg gikk inn på Vaagen Consulting, men den var nede, og Datakompaniet skjønte jeg ikke noe av. Vil dere anbefale datakompaniet?

 

Ellers synes jeg Philips-skjermen er et bra alternativ. Hva synes dere?

 

Men hvis jeg fikk en skadet skjerm, så ville jeg gått for P90F. På prisguiden får jeg priser fra 2850 - 3348,- på "LET" status, og 3585,- på Ikke på lager-status på Mamoz. P95F koster 400 mer med samme lagerstatus på samme butikk. Er det noen som vet forskjellen mellom P90F og P95F?

 

Finnes det noen andre test-steder dere vil anbefale meg å se?

 

Uff da, jeg har ikke det problemet.. takk og lov for det :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...