Gå til innhold

Ny 19" skjerm, kva for ein?


AshtraY

Anbefalte innlegg

Her kjem opp nokre linkar med 19" skjermar som eg vurderar og kjøpe.

 

Grunnen er at min gamle 17" skjerm er svært ekkel for mine auge.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=6&s=pl

Er flat skjerm bra?

 

Hyundai Monitor 19" TCO95 DynaFlat-X 30-110kHz 1600x1200 @ 85Hz Silver/Black (psdata.no . 1945kr)

 

http://www.pcutstyr.no/index.php?vareid=9241

 

Eg har maks 2200 kr til bruk , men eg vurderar ein flat skjerm. Kva av desse er god for augene? , God skjerm elles .... Kom gjerne med kommentatar om skjermane . Betalar liksom ikkje 2000 kr for en dårlig skjerm :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Dersom du kan bla opp litt til, kjøp ViewSonic P90f. Kjøpte ein slik frå Databutikken før jul til ca. 3000. Kjempeskjerm! (Også anbefalt av hw..) Må forresten skryte av Databutikken.. bestilte på tirsdag og heile stasen i posten fire dagar etterpå! :D (Kjøpte maskin av Komplett samtidig. Levert over ei veke seinare..)

Lenke til kommentar

iiyama HM903DT 19" (Vision Master Pro 454)

databutikken.com 3695kr.

 

Den ble best i test hos Tomshardware.com

 

Bildyta 19"

Aktiv bildyta 18"

Bildrörstyp Diamondtron

Dot pitch/Spaltavstånd 0.25mm

Rekommenderad upplösning 1280x1024@121Hz :D Bra for øynene

Max upplösning 1800x1440@87Hz

Bandbredd 345MHz

Inbyggda högtalare Ja

USB-hub Ja

TCO TCO99

Dimensioner (BreddxDjupxHöjd) 450x447x450mm

Nettovikt 24kg

Garanti 3 years on-site service

Lenke til kommentar

http://www.databutikken.com/no/

 

Velg skjerm > crt > 17" > Samsung > Samsung 757P

 

Samsung 757P 17" 2189kr.

 

Bildyta 17"

Aktiv bildyta 16"

Bildrörstyp Skuggmask

Dot pitch/Spaltavstånd 0.26mm

Rekommenderad upplösning 10248x768@116Hz :D

Max upplösning 1920x1440@64Hz, 1280x1024@89Hz

Bandbredd 250MHz

Inbyggda högtalare Nei

USB-hub Nei

TCO TCO99

Dimensioner (BreddxDjupxHöjd) 398x412x412mm

Nettovikt 15.6kg

Garanti 3 years on-site service

Lenke til kommentar
iiyama HM903DT 19" (Vision Master Pro 454)

databutikken.com 3695kr.

 

Den ble best i test hos Tomshardware.com

 

Den testen du refererer til er gammel. Når iiyama fikk god kritikk (ble ikke kåra til beste skjerm) så kunne skjermen dra fordel av det da helt nye Diamondtron M2 bilderøret, mao hadde skjermen et bilderør som på det tidspunktet lå en generasjon forann konkurentene. Nå er Diamondtron M2 røret standard og iiyama har derfor ikke samme fordel lengre.

 

Sier ikke at skjermen er et dårlig kjøp, men man bør være litt forsktig når man påstår at en skjerm var "best i test".

Lenke til kommentar
iiyama HM903DT 19" (Vision Master Pro 454)

databutikken.com 3695kr.

 

Den ble best i test hos Tomshardware.com

 

Den testen du refererer til er gammel. Når iiyama fikk god kritikk (ble ikke kåra til beste skjerm) så kunne skjermen dra fordel av det da helt nye Diamondtron M2 bilderøret, mao hadde skjermen et bilderør som på det tidspunktet lå en generasjon forann konkurentene. Nå er Diamondtron M2 røret standard og iiyama har derfor ikke samme fordel lengre.

 

Sier ikke at skjermen er et dårlig kjøp, men man bør være litt forsktig når man påstår at en skjerm var "best i test".

 

Helt enig, les hva det står hos http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1346 så kan Dere få se hvor "dårlig" denne M2-CRT'en er, kansje det er noen andre her som bør lese litt nye tester før de uttaler seg? :wink:

 

Når det gjelder skjermene du sikter til så er det ingen som har ekte flatt bilderør.

Skal du ha en ekte flat skjerm i den prisklassen du nevner så ville jeg ha tat en titt på http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=F...T+%28Vanlige%29 .

Jeg har ikke denne skjermen men har testet den hos en kamerat og har bare posive erfaringer med denne.

Den er helt flat, lite skjermreflekser, meget god fargegengivelser og skarphet, meget god oppdateringsfrekvens og et av de mest stabile bildene jeg noen gang har sett.

Helt utrolig skjerm i forhold til prisen.

Lenke til kommentar

Denne skjermen er under 2000kr, langt udner også...men om den er bra vet ikke eg

 

Samtron 96P 19" TCO99

 

Vårt ArtID: SAMT19

Produsent: Samtron

Spesifikasjon

Bildyta 19"

Aktiv bildyta 18"

Bildrörstyp CRT

Dot pitch/Spaltavstånd 0.22mm

Rekommenderad upplösning 1280x1024@85Hz

Max upplösning 1600x1200@76Hz

Bandbredd 205MHz

Inbyggda högtalare Nei

USB-hub Nei

TCO TCO99

Dimensioner (BreddxDjupxHöjd) 440x455x454mm

Nettovikt 20kg

Garanti 3 years

Webpris 1609.00

Lenke til kommentar
Hei!

Dersom du kan bla opp litt til, kjøp ViewSonic P90f.  Kjøpte ein slik frå Databutikken før jul til ca. 3000.  Kjempeskjerm! (Også anbefalt av hw..) Må forresten skryte av Databutikken.. bestilte på tirsdag og heile stasen i posten fire dagar etterpå!   :D (Kjøpte maskin av Komplett samtidig.  Levert over ei veke seinare..)

 

Ja den skjermen fikk jeg for noen uker siden, og må si meg meget fornøyd, flat, høy oppløsning etc. Bare å handle med en gang.... du kan kjøpe den på http://www.databutikken.com/no/ , mener de også har den på IT Butikken http://www.itbutikken.no/

Lenke til kommentar

Jeg bestilte Viewsonic p90f, som dere, 23.des. Jeg fikk min 4. januar og den returnerte jeg igjen. Man kunne stillle på konvergensen, men hvis man stillte klar konvergens i midten, ble det veldig dårlig konvergens i øvre venstre hjørne. Med hvit skrift på svart bakgrunn, i 1200x1000 får man en tydlig rødskygge oppover til høyre fra bokstavene.

 

Er det sånn på deres skjerm?

 

Jeg har lest erfaringene med databutikken på webshopguiden, så jeg turte ikke å sende det tilbake som returvare, så jeg brukte angreretten min.

 

Men skjerm må jeg ha, på en annen butikk, og kanskje en annen skjerm, hvis dere også har konvergensproblemer. Jeg har tittet på det som står om skjermer her, men jeg syns sony-en blir for dyr. Men jeg så på pcworld og tomshardware's siste tester på CRT-19-tommere.

 

Toms Hardware:

1. IIayama Vision Master Pro 454 (4651,- på Absolutt Data)

2. Viewsonic P95F (2928,- på Vaagen Consulting og 3682 på Datakompaniet - ingen av dem på lager)

3. Eizo T975 (Ikke funnet)

 

Billig: Samsung Syncmaster 957DF (2746,- på PCUtstyr)

 

 

PCWorld.no

8,7 NEC Multisync FE 950+ (4836,- på Datakompaniet og 4995,- StartIT - ingen av dem på lager)

8,5 Philips Brilliance 109P (3667,- på ITButikken)

 

 

Ifølge TomsHardware skal NEC Multisync FP955 være bedre enn FE950+, men den koster 5775 på Telebutikken. Den skjermen var med på Tomshardwares test, og kom under Viewsonicen. Dvs. at Viewsonic P95F er best å kjøpe for meg som vil ha skjerm i 3-4000 kr-klassen. Jeg gikk inn på Vaagen Consulting, men den var nede, og Datakompaniet skjønte jeg ikke noe av. Vil dere anbefale datakompaniet?

 

Ellers synes jeg Philips-skjermen er et bra alternativ. Hva synes dere?

 

Men hvis jeg fikk en skadet skjerm, så ville jeg gått for P90F. På prisguiden får jeg priser fra 2850 - 3348,- på "LET" status, og 3585,- på Ikke på lager-status på Mamoz. P95F koster 400 mer med samme lagerstatus på samme butikk. Er det noen som vet forskjellen mellom P90F og P95F?

 

Finnes det noen andre test-steder dere vil anbefale meg å se?

Lenke til kommentar

Hyundai Monitor 19" TCO95 DynaFlat-X 30-110kHz 1600x1200 @ 85Hz Silver/Black

 

Styr unna! Tar du et søk på forumet vil du finne ut at dette er en skikkelig møkkaskjerm. Den har et bua bilderør med en flat glassflate forann som gjør bildet flatt. Funker dette i praksis? Nei! Du kan tydelig se at det er et bua bilderør (med elendig bilde) med en glassflate forann. Det blir grusomt å se på.

 

Og komme med en anbefaling i dette prissjiktet har jeg ikke lyst til, men om jeg må så ville det blitt Samtron 96P. En helt ok skjerm, men når du tenker på at for 1000kr ekstra får du en Viewsonic P90F så er det liten tvil om hva som er best kjøp.

Lenke til kommentar
Helt enig, les hva det står hos http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1346 så kan Dere få se hvor "dårlig" denne M2-CRT'en er, kansje det er noen andre her som bør lese litt nye tester før de uttaler seg? :wink:

 

Har jeg sagt at skjermen er dårlig? Eneste jeg påpekte var at iiyama skjermen ikke lengre har fordel av å ha et bilderør 1 generasjon forann de andre. Prisen ligger på ca samme nivå som f.eks NEC har på FE991SB, en annen skjerm som benytter seg av M2 bilderøret :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...