Gå til innhold

Hvilken lønn skal jeg ha? Narvesen


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 19 år, fyller 20 år om 2 uker. Har jobbet på Narvesen kiosk nå siden januar som ekstra hjelp, men jobber hele tiden nå i sommer.

Har akkurta fullført 3 årig vgs i juni.

Det jeg lurer på er:

Når jeg nå har fullført vgs og fyller 20år, skal jeg øke i lønn? Hva skal evnt timelønnen min være på?

 

Noen steder man kan lese om slikt?

Trenger virkelig hjelp!

 

Sjefen min er nesten aldri der så får ikke spurt henne, å nå er hun uansett på ferie å kommer ikke hjem før i september. Og jeg fyller 20 4 aug.

Håper jeg få rett lønn i forhold til alder og utdanning.

 

I såfall hvis jeg finne ut at jeg har fått gal lønn, hva kan jeg gjøre? Hvilke rettigheter har jeg da? Jeg er organisert i LO.

 

Håper virkelig på svar om noen har noen anelse! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For vanlig jobber så er lønnsforhandlinger engang i året.

 

Vanlig lønnsøkning er rundt 2 - 3% for å holde tritt med den jevne prisstigningen.

 

Du signerte vel en kontrakt da du begynte der. Der bør sånt stå om når lønnsforhandlinger er osv.

 

Når du har bursdag har svært lite å si. Utdannelse kan ha noe å si om det er rellevant til jobben...noe det heller ikke er.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
For vanlig jobber så er lønnsforhandlinger engang i året.

9107884[/snapback]

Men om man har "Lønn etter tariff" i kontrakten, går man opp dersom man havner i en ny lønnsgruppe. Står det en sum der, er det vel opp til bedriften. Det er det vel uansett, om de ikke er en del av tariffavtalen.
Lenke til kommentar

...og tarifflønn har du vel krav på når du er organisert arbeidstaker. Da får du også automatisk oppjustering av lønna etter forhandlingene, i allefall gjør jeg det.

 

Som uorganisert må du vel holde dine egne lønnsforhandlinger, dersom ikke bedriften har noen automatikk i dette.

Lenke til kommentar

Nei, du har fortsatt ikke "krav" på noe, med mindre arbeidsgiver har knyttet seg til tariffavtalen. En arbeidsgiver kan tilby en arbeidstaker 5kr timen, om arbeidstaker er organisert eller ikke. Men da spørs det om noen hadde jobbet der.

 

tinyb00m: Du kan jo alltids sende en mail til LO? De er behjelpelige med å finne ut hvilke rettigheter du har på din arbeidsplass.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...