Gå til innhold

Bryte bindingstiden - Pris?


Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mye koster å bryte bindingstiden hos de store selskapene. Og om man velger å bryte bindingstiden, får man da også operatørlåskode?

 

Hos Tele 2 så er det ihvertfall:

600 kr ved kjøp av subsidiert mobiltelefon med abonnementet Tele2 Scratch.

1 500 kr ved kjøp av subsidiert mobiltelefon med abonnementet Tele2 Mobil 45.

2 000 kr ved kjøp av subsidiert mobiltelefon med abonnementet Tele2 Mobil Pluss.

 

Men det står ingenting om man får med operatørlåskode..

Endret av Uylum2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på hvor mye koster å bryte bindingstiden hos de store selskapene. Og om man velger å bryte bindingstiden, får man da også operatørlåskode?

9105975[/snapback]

 

Dersom du har kjøpt mobiltelefon med avtaletid hos NetCom, koster det for å fjerne avtaletiden:

 

1500,- fra 12-9 mnd

1125,- fra 9-6 mnd

750,- fra 6-3 mnd

375,- de siste 3 månedene

 

(siste måneden kan man kjøpe tlf med ny avtaletid uten å betale bruddgebyr - dette er vanlig hos de andre operatørene)

 

Dersom man fjerner avtaletiden, får man også operatørlåskoden, hvis man har en telefon som er operatørlåst i tillegg til å være kjøpt med avtaletid.

Lenke til kommentar

bare ikke nøl når de (NETCOM) spør lurespørsmålet om "hvor gammel er du"...

syntes spørsmålet var rart formulert og lurte på hva han mente så jeg nølte litt ...

da fikk man respons...

_deg_ stoler jeg ikke på, du har værsågo å gå i butikken med legitimasjon...

og epost tar de ikke imot (finnes ikke referanser til epost noe sted på siden deres)

Html erstatningen deres for epost er nede.

Fax tar de heller ikke, men _kontrakten_ krever skriftlig oppsigelse.

men hadde jeg ikke nølt ... ja da hadde det vært greit på tlf...

Endret av kons
Lenke til kommentar
bare ikke nøl når de (NETCOM) spør lurespørsmålet om "hvor gammel er du"...

syntes spørsmålet var rart formulert og lurte på hva han mente så jeg nølte litt ...

da fikk man respons... 

_deg_ stoler jeg ikke på, du har værsågo å gå i butikken med legitimasjon...

og epost tar de ikke imot (finnes ikke referanser til epost noe sted på siden deres)

Html erstatningen deres for epost er nede.

Fax tar de heller ikke, men _kontrakten_ krever skriftlig oppsigelse.

men hadde jeg ikke nølt ... ja da hadde det vært greit på tlf...

9107110[/snapback]

 

Konsulenten skal være helt sikker på at han snakker med rett person, så dersom du virket usikker kan det være at konsulenten ikke ble overbevist om at du var den du sa du var. Da skal den du snakket med henvise deg til forhandler for å vise legitimasjon. Sikkert litt dumt når du tross alt er deg selv, men vedkommende gjorde i grunnen ingenting galt, det er jo gjerne snakk om en del penger her, og da må man være sikker.

 

Hva mener du med at html-erstatningen er nede? Får du ikke brukt kontaktskjemaet som ligger her: https://netcom.no/kundeservice/kontaktskjema.html ?

 

NetCom tar jo imot faks også - hvis du er usikker på hvor du skal sende faksen, er det bare å ringe Kundesenteret.

Endret av zegenie
Lenke til kommentar

Prøver å løse saken via kundekontaktsiden (er nå kommet opp igjen 2. gang).

Vil helst ikke si noe mer nå, kanskje det hjelper saken gjennom systemet, noen leser tydeligvis forumet. (kan heller skrive noe etterpå, forhåpentligvis noe positivt)

 

og beklager om tråden sporet litt av.

Tror ikke netcom sine priser ved oppsigelse er de samme som tele2 bruker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

slenger meg på her..

 

jeg har Ucan2 som går ut i november, kan jeg da bestille One Call 1 oktober uten å betale noe ekstra?

 

takker for svar

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Hvis du skal skifte operatør blir det bruddgebyr til siste dag etter min erfaring, de fleste bruker å være litt mer runde på bindingstiden hvis det er snakk om å endre abonnement innad hos dem, eller kjøpe ny telefon.

 

Utgangspunktet er uansett at du har bindingstid til UCAN2 abonnementet ditt frem til den går ut i november, alt annet er bonus. :)

 

Som zegenie skriver er det forståelig at kundekonsulenten valgte å ikke hjelpe deg når du ikke svarte klart å kontant på hvor gammel du (kons) er. Enkelt å greit spm for å finne ut om man snakker med feil person eller ikke.

Lenke til kommentar

Hos Telenor får du vel operatørlåskoden dersom du har kjøpt en låst telefon og samtidig bundet deg til Telenor i 12 måneder. Hos NetCom får du låsekoden hvis du bryter bindingstiden. Tele2 vet jeg ikke.

 

Tror vel ikke det er flere enn de 3 som låser telefoner heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...