Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ikke lyd i aktiv sub...


CZ28

Anbefalte innlegg

Har Deh-p77mp pioneer-spiller og aktiv subwoofer,Infinity basslink T. Jeg har koblet strøm, jording, og RCA-kontakter(fra spilleren) på den innebygde forsterkeren i Basslink T. Har sjekket med en strømmåler at det er strøm til forsterkeren. Problemet er at jeg får ingen lyd! Har knottet med spilleren og Bassen, men Basslink T virker helt død?? Sikringene er ok. Hva kan være galt? Noen som kjenner Pioneer deh-P77mp? Noen innstillinger jeg har glemt? I koblingsskjema til Basslink vises "REM"(Remote) som skal gå direkte til spilleren. Kan ikke se at min spiller har en slik inngang, og det er heller ikke påkrevd, ifølge brukermanualen til basslink...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten remote vil ikke forsterkeren i den aktive sub'n din vite når den skal skru seg på :) Remote gir strøm, som gjør at forsterkeren skrur seg på.

 

På pioneer sin iso-kontakt sitter det det vel en blå/hvit ledning som det står remote på om jeg ikke husker riv ruskende galt?

Sjekk manualen din til spillern, står der!

 

Husk en sikring på remotekablen, ca. 200mA

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

Det anbefales å bruke det, selv om det er mange som ikke bruker det.

 

Om man skal ha mange forsterkere bør man bruke et relè for styrestrømmen til forsterkerne..

 

Hvor mange komponenter man har koblet til har ingen ting å si for en sikring.. Jeg har bare en enhet koblet til på strømkabelen min til batteriet, men jeg har jo selvsagt sikring for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...