Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Passord for admin i win xp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en IBM Think Pad (gammel) som en veninne har fått for å surfe på nettet men får ikke lagt inn noe som helst da forrige eier har lagt passord på admin. Får dermed ikke tilgang til CD eller USB (flash) for å kunne bruke en av de tidligere nevnte filer (boot disk eller ikke legge inn programmer på C:\). Ett valg er å formatere hele HD'en men når jeg ikke har XP disk for å legge inn etterpå er jeg like langt.

Noe ide om hvordan få fjernet passord som er lagt inn ? Ingenting er hemmelig på maskinen og jeg har slettet en haug (gjerne noe for mye ?) for å frigjøre plass for å få maskinen til å gå litt raskere.

Help needed.

hengei :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Har du mulighet til å få boote med Cd i?

link

edit: Windows kategorie er vel et bedre sted?

Sempron ;)

9104066[/snapback]

Nei, det er ett av problemene. Får ikke igang cd'en.

Ikke får jeg laste active x og ellers ikke en dritt...

hengei

Endret av hengei
Skrevet

Du kommer ikke inn i bios og får forandret på boot priority, heller?

Tipset for to poster siden virker jo ikke når han ikke kan boote fra CD. Får du til det, har du mange muligheter.

Skrevet
HER er en guide for hvordan du kan hacke deg inn :thumbup:  Gjøres på eget ansvar! :p

9104322[/snapback]

Etter å ha letet langt inn i diverse kan jeg ikke finne ut hvordan jeg skal klare det. Som sagt er ett av problemene at jeg ikke kan lage en bootable cd eller flach. Får ikke tilgang.

Noen som kunne tenke seg å logge inn på maskinen og prøve ?

Skrevet
hva med å få noen du kjenner til å brenne cd'en?

9104475[/snapback]

Kan brenne på en av mine maskiner men det nytter ikke når den ikke kan boote på cd. CD'en er complete lost.

Skrevet

Har samme problem. Skal prøve den "Hacke" måten :)

Får se om det funker.. Men hvordan får jeg Bootet cd`en? En spesiel knapp jeg skal trykke på under oppstart?

Skrevet

Hei!

Hva om du åpner den og ser om du kan finne Bios batteriet som du da tar ut.

Bør vel være et slikt på en bærbar pc's hovedkort også skulle jeg tro.

Skrevet
Hei!

Hva om du åpner den og ser om du kan finne Bios batteriet som du da tar ut.

Bør vel være et slikt på en bærbar pc's hovedkort også skulle jeg tro.

9104580[/snapback]

Har tenkt på det men det er vel bare hvis du har passord på bios og ikke i windows?

Skrevet

Er det diskettstasjon på ThinkPad´n ?

Dersom det er det kan du bruke et program som heter Passware, det har en funksjon for å lage cd,usb eller diskett som henter ut passord for Windows-kontoer.

Vil tro at dersom det er diskettstasjon på den vil den muligens være førstevalg under oppstart...

Ellers kan du jo prøve denne linken http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss...HOME-LENOVO#rdt her kan du evt. laste ned brukermanualen slik at du kanskje finner ut hvordan du kommer deg inn i bios.

Skrevet

Pointen er jo at om du kommer deg inn i bios kan du endre oppstartsrekkefølge og få bootet fra en cd. Den cd´en kan da inneholde verktøy som kan hente ut eller endre windows-passordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...