Gå til innhold

problemer med hdmi på ps3


Anbefalte innlegg

når jeg skal koble hfmi kablen min til tv min fra ps3 og jeg går inn på instilinger og prøver og sette på den så blir skjermen svart og det skjer ingen ting til det har gåt 30 sek da kommer jeg tilbake til menyen og ikke noe mere hva er galt? bør jeg kjøpe meg en DIV overgang slik at jeg kan sende bilde igjen om den eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært greit om du kunne ha vært litt mer presis på hvilke innstillinger du har. Vet ikke hvilken TV du har men regner med at du har en TV som kun støtter 720p og da må du passe på at HDMI signalet ikke står 1080p/1080i. En DVI-overgang er helt unødvendig så lenge du har HDMI utgang på din TV. Forskjellen på DVI og HDMI er at DVI kun sender bildet digitalt, mens HDMI også kan overføre lyden sammen med bildet.

Endret av praystation
Lenke til kommentar
Hadde vært greit om du kunne ha vært litt mer presis på hvilke innstillinger du har. Vet ikke hvilken TV du har men regner med at du har en TV som kun støtter 720p og da må du passe på at HDMI signalet ikke står 1080p/1080i. En DVI-overgang er helt unødvendig så lenge du har HDMI utgang på din TV. Forskjellen på DVI og HDMI er at DVI kun sender bildet digitalt, mens HDMI også kan overføre lyden sammen med bildet.

9103175[/snapback]

 

 

det som er det at tv min som du sier støtter bar 720p, men det som er det at jeg ikke for forandret instilingen på tven siden jeg ikker får skrud hdmi. det vil da si at jeg ikke greier og kjøre ps3 min på hdmi kabeln...

Lenke til kommentar

Kanskje du ikke har valgt riktig AV-kanal på tv'n?

 

F.eks. jeg må vælge AV6 for å komme til min 2. HDMI-inngang, som PS3 er koblet til..

Som oftest er det knappen i midten på fjernkontrollen som viser liste over alle AV-valgene du har på TV'n, med manøvreringspiler rundt, slik som en DPad. :)

Lenke til kommentar

Siden du fremdeles ikke har skjønt at du må oppgi hvilken TV-modell du har (helt sikkert merket på TV'n), for å få videre hjelp, regner jeg med løsningen på problemet står i min forrige melding.

 

Er også lettere å hjelpe deg om du forklarer hva du prøver eller ikke prøver...

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

den tven jeg har er en daewoo dc, men det som skjer er det at jeg ikke får til og stille om tven slik at den tar hdmi`n, men vis jeg prøver og sette den på DVI kanalen så kommer jeg til slik at jeg kan forander på alle innstilnger så jeg vet ikke, men jeg tror at jeg kansje må kjøpe meg et adapter for og få frem singnalen med at jeg kjører dem igjenom DIV ingangen..?!?

Lenke til kommentar
Kanskje du ikke har valgt riktig AV-kanal på tv'n?

 

F.eks. jeg må vælge AV6 for å komme til min 2. HDMI-inngang, som PS3 er koblet til..

Som oftest er det knappen i midten på fjernkontrollen som viser liste over alle AV-valgene du har på TV'n, med manøvreringspiler rundt, slik som en DPad. :)

9112918[/snapback]

 

Og KongRudi Seiret igjen!

streaken din begynner bli lang nå Rudi O_o :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...