Gå til innhold

Tivoli i sen solnedgang


Anbefalte innlegg

Himmelen var helt fantastisk da jeg skjøt disse bildene. Uhyre lite som er gjort i lightroom, og ingenting, bortsett fra ramma, i PS. Husker ikke exif, men de sterke fargene kommer av vivid+. Vil gjerne ha litt pryl, og helst få vite hva jeg har gjort rett også. Merker at det lages nye tråder her på forumet i en slik hastighet at man knapt rekker å få et par-tre kommentarer før bildene er på neste tråd-side, og i glemmeboka. Setter derfor pris på om de kommentarene jeg får er direkte, ikke at de ikke har vært det tidligere, men :)

Poster igjen to bilder ettersom de ligner hverandre og jeg i begge har prøvd å fange den sene solnedgangen og tivoliets horror/ avdødhet/ enshommet.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

post-131541-1184798145_thumb.jpg

post-131541-1184798174_thumb.jpg

Endret av Cookiebird
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du fikk virkelig frem den flotte himmelen her; men jeg synes det går på bekostning av det jeg forbinder med tivoli - sterke farger og mye lys. Andre vil muligens savne følelsen av fart; særlig fra karusellen som står stille.

 

Tom

 

Edit: Kanskje ike så mye pryl; mer dask på lanken ;)

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jo, jeg har et hvor karusellen er i fart, men det er bare noe med det jeg ikke føler stemmer overens med himmelen, og den generelle stemningen, men når jeg er ved mine fulle fem (les: våken) i morgen kan jeg sikkert få slengt opp det også, så har dere noe å sammenligne med.

Ang. pryl så var vel det en heller mild dose :) For å si det slik, hadde jeg vært 100% fornøyd selv, følt at jeg hadde sktt blinksskuddet, så hadde jeg jo aldri ville lastet det opp her. Riktignok er jeg fornøyd selv, men jeg håper da på å forbedre meg :p takk uansett, for at du gadd å kommentere, setter alltid pris på det.

Lenke til kommentar

Enig med tomsi, du har fått frem den gode himmelen. jeg syns også valg av motiv og komposisjon er morsom og kreativ. Flott himmel motiver blir ofte litt tamt alene, men i denne settingen syns jeg det fungerer fint.

 

Jeg ville kanskje valgt å eksponert ett eller to hakk lysere for å få frem karusellene litt bedre, men på den annen side er trolig den mørke forgrunnen litt av nøkkelen til det litt skumle/mystiske preget som gjør store deler av bildet. Jeg likte karusellbildet best da jeg syns forgrunnen "samarbeider" bedre med skyene og himmelen. På slangebildet "krangler" slangene litt for mye med himmelen om oppmerksomheten syns jeg. Hadde vært gøy å sett disse motivene i en moderat hdr versjon uten "art-look". Kunne kanskje ha gitt mulighet for sterkere farger uten å miste dramatikken?

Lenke til kommentar

Dork, der sier du noe. Selv er jeg ingen fan av HDR, eller rettere sagt, etter at jeg søkte på NORWAY på deviantart, fant en fantastisk fotograf som hadde tatt de mest utrolige HDR-bilder av Norge, føler jeg aldri at noe lever opp til det, og jeg forpester Game-looken. Men jeg gir det et forsøk, som det heter så fint på norsk. Takk, uansett, for fin tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...