Trosterud Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 Fikk tak i en gammel bærbar på jobben, dog uten harddisk og nettadapter. Det er sikkert en grunn til at den skulle kasseres men jeg vet ikke hva. Mitt spørsmål er om det er normalt for denne typen maskin at den såvidt får opp Fujitsu-Siemens logoen på skjermen før den slår seg av, når det ikke er harddisk i den? Jeg har målt batterispenningen under oppstart, og den holder seg over merkespenningen. Det er to minnebrikker i den, og om jeg fjerner dem så slukker den før logoen kommer opp. Likeså om jeg kobler fra frontpanelet. Har også prøvd å ta ut en og en minnebrikke, og å bytte om på dem uten endring. Ville gjerne hatt noe info før jeg evt. anskaffer ny hardware.. Hvor kjøper man evt. best harddisk, og -holder til denne (som også manglet)?
Trosterud Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Skrevet 20. juli 2007 Ingen som har noe erfaring med disse maskinene, eller som tom. har en som de kan fjerne harddisken på og prøve..?
Goliath Skrevet 20. juli 2007 Skrevet 20. juli 2007 Si meg: Hvordan skulle maskinen ellers starte uten harddisk?
Trosterud Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Skrevet 20. juli 2007 (endret) Vanlige maskiner stopper jo opp og klager på at de ikke finner harddisken, de slår seg jo ikke bare av.. Så det er nettopp det som jeg lurer på, om bærbare bare slår seg av uten å si fra at det mangler noe, og uten å engang komme til en setup skjerm. Jeg forventer vel ikke at den skal starte Windows akkurat.. Og med setup mener jeg BIOS-. Endret 20. juli 2007 av Trosterud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå