Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Klient Kort maks 800kr


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tidligere fått kontakt med naboens access point, men det er snakk om en signal styrke som er ubrukelig, og av og til detter den ut. Men nå har jeg da også bare brukt billige klientkort, og lurer på om dette har mye å si?

 

Jeg vurderer å kjøpe klientkort og antenne, men jeg har ikke peiling på hva jeg bør velge. Jeg vil helst ikke bruke mer enn 800kr, men det gjør selvfølgelig ikke så mye om en overstiger denne prisen litt.

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøpe en wrt54gL og en litten panel antenne og sett i vinduet, så kabel kort til pc'en din.

wrt54gl må du flash med dd-wrt og så veleg client mode. så stille du opp singal styrken til 84mwatt og setter antenna til "left" og kobler på left bak på routern til antenne og du får den 100% greit inn.

routern koster ca 500kr , antenna kan du og mekke eller kjøpe selv.

Lenke til kommentar

Situasjonen er følgende: Naboen har en basestasjon (Wrt54gL). Naboen bor ca 40m borte. Når jeg sitter hjemme med en bærbar PC med et helt vanlig innebygd nettverkskort får jeg akkurat så vidt kontakt med base stasjonen til naboen. Men hvis jeg kjøper meg et PCI nettverkskort (trådløst) og en antenne CNet Outdoor Directional Antenna 14 dBi. Vil jeg da kunne få god kontakt med basestasjonen til naboen?

 

Helt generelt, trenger jeg noe mer enn dette:

1. PCI Nettverskort (Trådløst)

2. Antenne (Link lengre oppe)

 

Husk at naboen har basestasjonen!

Endret av ouCHastilaer
Lenke til kommentar
Du klarer deg nok sikkert med 9dBi antennen til CNet og.

9099652[/snapback]

 

 

Ja, men hva for styrke for jeg da?

Det er vel 54 Mbps maks, og hvor mye får jeg da?

 

Btw, har du noen anbefaling til nettverkskortet?

Optimalt om dette selges på samme butikk som antenna.

Endret av ouCHastilaer
Lenke til kommentar

Det du refererer til er hastigheten i nettverket mellom deg og routeren, signalstyrken blir målt i de grønne strekene, visst du bruker Windows sin trådløse klient.

 

På den avstanden skal du uten noe problem ha god hastighet, oppimot det oppnåelige.

 

Men visst du skal bruke laptop, så kan du ikke bruk PCI kort, men det vet du vel.

 

Jeg ville kjøpt denne jeg linker til nederst, det er et trådløst klientkort med fire nettverksutganger, slik at du kan ha fire pcer, stasjonær eller bærbare koblet samtidig opp, ikke er den dyr heller, med en mye bedre følsomhet enn andre kort.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=63009

Lenke til kommentar

Kjøp en wrt54gL og sett den opp med WDS med naboen sin,da fungerer den tråløst med naboen sin wrt54gL og tråløst med din lappis/andre maskiner med wlan kort.

Blir som en utvidelse av det tråløse nettverket.

 

Du setter bare din wrt54gL der du får best signal eventuelt med en retnings antenne hos deg eller begge.

 

Funker som snus dette.

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...