Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problem med D-Link DIR-655


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte meg D-Link DIR-655 trådløse ruteren, men når den er koblet til så er internett så ustabilt..Kobler ut etter 15-20 min ca..Har sjekke innstillinger på ruteren, men finner ingenting..Noen som veit hva som kan være gale?

9091521[/snapback]

 

Hei

Har den samme Ruteren og den er meget stabil og bra, men du må slå av

802.11n og bare bruke mixed802.11g og 802.11b også må du finne den rette kanalen som passer i dine omgivelser. jeg bruker kanal 6..

Håper dette hjelper.

Endret av xtrail2
Lenke til kommentar

Hvis både wired og wireless klienter mister nettet så er vel neppe problemet relatert til det trådløse nettverket. Denne routeren skal tåle kraftig belastning (jeg har den koblet på 100mbit WAN og har delt ut nærmere 900gb av World in Conflict-betaen via torrent siden den kom forrige onsdag. Jeg har rett og slett ikke vært i stand til å kvele denne routeren enda.

 

Kan virke som om det enten er noe i veien med routeren din, eller at det er dårlig kompatibilitet med modemet ditt (hvis du har ADSL). ISP er som regel lite behjelpelig med problemer som dette så jeg vil anbefale deg å ringe D-Link support. Jeg har snakket med de flere ganger tidligere og det pleier å være dyktige personer som svarer (Det kan riktignok hende det er litt vikarer og/eller lange svartider i disse ferietider).

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg D-Link DIR-655 trådløse ruteren, men når den er koblet til så er internett så ustabilt..Kobler ut etter 15-20 min ca..Har sjekke innstillinger på ruteren, men finner ingenting..Noen som veit hva som kan være gale?

9091521[/snapback]

 

Hei

Har den samme Ruteren og den er meget stabil og bra, men du må slå av

802.11n og bare bruke mixed802.11g og 802.11b også må du finne den rette kanalen som passer i dine omgivelser. jeg bruker kanal 6..

Håper dette hjelper.

9091918[/snapback]

 

 

Skal prøve det senere og se om det funker..Det finner jeg i innstilligene på ruteren eller?

 

@_Xorcist:

 

Forrige trådløse ruteren jeg hadde funket utmerket og hadde ingen problemer, og det er også en D-link så problemet er neppe modemet mitt siden med engang jeg bytta til nye trådløse ruteren begynte det å kødde..

 

 

Og en ting til, jeg kan ringe ut fra telefonen men folk kan ikkje ring inn til meg siden jeg bytta til den nye trådløse ruteren..Noen ideer hva det kan være?

Lenke til kommentar

Jeg mente ikke at det var noe i veien med modemet, men heller at det kunne være at modemet du har og DIR-655 ikke går så godt overens. Det er et skudd i blinde men.. Jeg vet f.eks. at DGL-4300 kranglet veldig med f.eks. Lyse Internett.

 

Når det gjelder IP-telefoni så har jeg ingen erfaring med dette, men siden det går an å ringe ut, men ikke ringe inn så virker det som om du kanskje trenger å forwarde en eller flere porter til den lokale IP-adressen til telefonen. Hvilken port er kanskje standard for IP-telefoner eller spesielt for din telefon, jeg vet dessverre ikke.

Lenke til kommentar

tok av 802.11n og bruke mixed802.11g og 802.11b nå og virker ut som det er stabilt..Men det med telefonen forstår jeg ikkje noe av..Den funker ikkje med denne nye ruteren..Er bredbåndstelefon fra telenor..Har prøvd å finne ut informasjon om hva som kan være gale, men finner ingenting..

 

En ting til, kan jeg bruke denne nye ruteren som aksesspunk?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg kjøpte meg D-Link DIR-655 trådløse ruteren, men når den er koblet til så er internett så ustabilt..Kobler ut etter 15-20 min ca..Har sjekke innstillinger på ruteren, men finner ingenting..Noen som veit hva som kan være gale?

9091521[/snapback]

 

Hei

Har den samme Ruteren og den er meget stabil og bra, men du må slå av

802.11n og bare bruke mixed802.11g og 802.11b også må du finne den rette kanalen som passer i dine omgivelser. jeg bruker kanal 6..

Håper dette hjelper.

9091918[/snapback]

 

 

Litt av poenget er at dette er en 802.11n router. Hvis man slår av 802.11n så er jo dette en helt "vanlig" router. Svakt av Dlink å sende ut et produkt som bare er halvferdig...

Endret av tolrol
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg D-Link DIR-655 trådløse ruteren, men når den er koblet til så er internett så ustabilt..Kobler ut etter 15-20 min ca..Har sjekke innstillinger på ruteren, men finner ingenting..Noen som veit hva som kan være gale?

9091521[/snapback]

 

Hei

Har den samme Ruteren og den er meget stabil og bra, men du må slå av

802.11n og bare bruke mixed802.11g og 802.11b også må du finne den rette kanalen som passer i dine omgivelser. jeg bruker kanal 6..

Håper dette hjelper.

9091918[/snapback]

 

 

Litt av poenget er at dette er en 802.11n router. Hvis man slår av 802.11n så er jo dette en helt "vanlig" router. Svakt av Dlink å sende ut et produkt som bare er halvferdig...

9456261[/snapback]

 

Har også samme problemet: Internett fungerer greit ett par minutt, så faller det ut. Jeg må deretter dra ut ledningen fra usb, så fungerer internett igjen.... :hmm:

Har D-link dir-655 og D-link DWA-142. Har lasta ned de siste driverene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...