Gå til innhold

Kjøpe ny 20" S-IPS skjerm


Mothorax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv en eldre S-ISP skjerm, og den leverer enda. Stakkars 17" skjermen på min i9400 har ingen som helst mulighet til å levere bilde som kan sammenlignes med Nec 2080, selv om det er 1920x1200 oppløsning på den bærbare. Mye av det skyldes desverre det horrible glossy greiene på den bærbare :/

Nec'en er kanskje ikke den raskeste skjermen (faktisk ganske langt unna) men bildemessig leverer den bedre enn mye som blir leverte i 2-3000 kr klassen selv i dag.

Lenke til kommentar

Beklager seint svar. Var litt opptatt i tiden da jeg fikk skjermen, så jeg glemte helt denne tråden :innocent: Hehe.

 

Jo jeg må si at jeg er helt vannvittig fornøyd med denne Sony'en! Den er mye bedre på farger enn min gamle 17" CRT! Dumt å tenke på at jeg i alle disse årene har behandlet bilder på den. Gav ikke bildene rettferdighet, men det gjør altså min nye LCD :!: Oppløsningen var også digg sammenlignet med 1280*1024 som var maksimum på den gamle. Innsynsvinkelen var også fantastisk. Kan sees fra alle vinkler uten at fargene blir noe forvrengt. Stor fordel når mange skal se skjermen samtidig.

 

Når det gjelder responstid må jeg si at jeg faktisk merka det bare ved å bevege musen i windows. Det var ikke mye, men det var noe der. Jeg har jo kun hatt CRT før så det er kanskje ikke så rart at jeg merker forskjell. Det gjør ingenting for meg at det er litt responstid, men så er ikke jeg inni så mye FPS spill heller. Dette er kanskje ikke en skjerm for CS spillere altså.

 

Merka at skjermen gav fra seg ganske mye varme, mer enn jeg hadde ventet. På nivå med CRT. Har alltid sett for meg at LCDer skulle være mye mer temperert. Kan det være fordi denne er S-IPS...?

Endret av Mothorax
Lenke til kommentar

De gir fra seg litt varme ja, men en må nesten tenke at størrelsen er langt mindre enn "de gamle beista". Kjører batteri / UPS, og fikk noen watt tilbake når begge CRT skjermene ble byttet ut med LCD for å si det sånn :)

 

Eizo T965 21" CRT = 160W

Sony 20" LCD = 55W

 

Alt i skjønneste orden :)

 

EDIT: La ved skjerm i tilfelle folk ønsker å sjekke dette ut selv. Endret en liten skrivefeil også mens jeg var igang.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...