Gå til innhold

Perverst...... CPU kjøleribbe og vifte på gf4 4200 :) :) :)


Mr. Purple

Anbefalte innlegg

HAlla.... for en god stund siden kjøpte jeg meg et asus geforce 4 ti 4200 kort i den gode tro at jeg kunne få overklokket dette til et 4400 kort med vanlig standard kjøling.. der tok jeg rimelig feil. med en standar gpu på 250 mhz og ram på 445 mhz klarte jeg å få gpu opp i 260mhz :oops: :oops: og ram opp i 480 :cry: .... det synes jeg ikke var så veldig imponerende. så denne helgen, mens jeg satt å forbannet meg over at ut 2003 lå på en gjennomsnittelig fps på 40. fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe. jeg rota litt i skuffen min der jeg har gamle psu som har godt til helvette gamle vifter og annen dritt som ikke er brukbart til noe. der fant jeg en cpukjøleribbe til min gamle amd 1000mhz. jeg rev av kjøleribba på gf4 kortet og så på de små hullene rundt gpu. de borret jeg opp slik at jeg fikk plass til litt kraftigere skruer. deretter borret jeg fire hull i kjøleribba, og satte kjleribba på plass. jeg fyrte opp pcn og fant ut at jeg fikk klokka den opp til 290.. alikevell jeg var ikke helt fornøyd. jeg så nede i skuffen min. der var det ingen vifter som fungerte. jeg bestilte en 6x6cm vifte på microplex og festet den på kjøleribba. nå er jeg oppe i 320 på gpu dønn stabilt :D:D:D:D:D JEG ER LITE STOLT nå føler jeg meg som en ordentlig overklokker............. rdmark scoren min som står i sign er ikke riktig :p:p gleder meg til jeg får tak i litt kobber skal jeg se om jeg får ramen over 500.......jeg synes at dette er ganske bra. ( ja jeg vet om dere luringer som har kjøpt et pov kort eller albatron som får dette med orginalkjøler men alikevell).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det var det jeg sa ..........dette er et dårlig kort som suger sikkelig... men alikevell jeg syntes at jeg fikk til å øke gpu en ganske bra med ny kjøling.......og jeg vet at 500mhz på rammen ikke er imponerende i d heletatt men hvis jeg kan kan klare å komme opp i 500 så skal jeg faen meg klare å komme opp i 500 selv om det ikke er en stor økning er d en økning

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg har akkurat kjøpt et POV Ti 4200XP, men med orginalvifte får jeg det ikke noe høyt... :(

 

på 286/634, blei all grafikke forvrengt, og kortet hang seg... Bruker Riva tuner og nyeste driverne..

Resten av sys'et står i signaturen...

 

Noen som vet hva som er galt? men det hadde ikke noe med varmen å gjøre, siden jeg starta pcen, klokka, og starta 3D mark 2001SE...

Grafikken blei ikke bra etter 5 sec, og etter 15 sec, låste det seg

Lenke til kommentar
Hmm.. Jeg har akkurat kjøpt et POV Ti 4200XP, men med orginalvifte får jeg det ikke noe høyt... :(

 

på 286/634, blei all grafikke forvrengt, og kortet hang seg... Bruker Riva tuner og nyeste driverne..

Resten av sys'et står i signaturen...

 

Noen som vet hva som er galt? men det hadde ikke noe med varmen å gjøre, siden jeg starta pcen, klokka, og starta 3D mark 2001SE...

Grafikken blei ikke bra etter 5 sec, og etter 15 sec, låste det seg

 

har du overklokket noe ellers?? å overklokke på fsb kan gå utover overklokkingsegenskapene til grafikkkortet

Lenke til kommentar

Weezel: På de fleste webshopper så står det at kortet kan klokkes til 315/620 eller noe liknende. Det står oxo på POV sin hjemmeside.

Jeg foreslår at du sender inn kortet ditt siden det ikke holder hva som er lovet. Regner med at du valgte nettopp det kortet pga. gode overklokkings muligheter.

 

Har et pov selv, og er IKKE fornøyd med overklokkings egenskapene til kortet. RAMen er 3,3ns akkurat som ditt og spec på det er:

1000/3,3*2=606 Mhz. Når brikkene ikke engang kan kjøres i henhold til spec, så begynner jeg å lure på kvalitetskontrollen til POV.

For min del kan POV brenne. :evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...