Gå til innhold

Opera Mini, dyrt å bruke?


Anbefalte innlegg

Heisann! :!: Jeg har skaffet meg Opera Mini på min telefon. Ble veldig overasket når jeg brukte det, for det tok ikke lange tiden å laste inn sider. Men koster det mye å bruke dette i forhold til wap? Hvor mye koster det å laste inn èn side, som f.eks www.vg.no ?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+142

Hva det koster kommer vel an på hvor stor siden er, hva på siden som Opera Mini kan komprimere og hva leverandøren din tar for hver b/kb/mb trafikk.

Lenke til kommentar
Sad og ventede hos tandlægevagten i Bergen for nogen måneder siden. Brugte opera mini ca to timer på en N80. Endte med at have brugt lidt over 30,-

9090040[/snapback]

 

kommer vel ann på levrandøren, opra mini er vel ikke noen verre enn andre browsere ? hos telenor er det max 10kr dagen, netcom max 20kr dagen. ihvertfall sist jeg sjekket. andre levrandører har jeg ikke peiling på.

Lenke til kommentar

Tror Opera kutter ned størrelsen kraftig på sidene før de sendes til mini ... Er vel vanlig med en 30 KB pr side ? Blir ikke så dyrt det .. Jeg har ikke merka mye bulk i regninga ihvertfall .. (Tror jeg)

 

PS: tror ikke Tele2 har noe cap ?

Endret av Fjodorgrim
Lenke til kommentar

Har brukt Opera Mini i flere år og hatt det installert på to av de forrige telefonene mine også. Kunne ikke tenke meg å benytte noe annet for å lese web på mobilen. Aldri fått store regninger heller. OM komprimerer glimrende sidene og laster dem fort uten at de er for store. Sparer da datatrafikken ganske mye. Et glimrende program som alle mobiltelefoner med mulighet for Java burde ha innstallert. :yes:

Lenke til kommentar
skru av bildevisning, så blir det enda billigere :)

9096113[/snapback]

Hvordan gjør man det?

 

Jeg har brukt Opera Mini i flere år og er meget fornøyd. Skal bruke det på min nye Nokia 6120 Classic. Da får jeg sidene nok opp enda bedre enn på min Siemens C72.

 

Men det finnes to versjoner av programmet ikke sant, en som går på de fleste mobiler og en til mer avanserte?

Lenke til kommentar
Vet ikke om noen leverandører som ikke har en max-cap på gprs eller internett. Altså vil det ikke koste mere enn den max-grensa uansett hvor mange timer du surfer den dagen.

9093928[/snapback]

 

Noextras.no har ingen maxgrænse.. ;)

9095683[/snapback]

 

Det er negativt å ikke ha maksgrense...

Endret av Lyot
Lenke til kommentar
skru av bildevisning, så blir det enda billigere :)

9096113[/snapback]

Hvordan gjør man det?

Personlig har jeg ikke hatt store regninger med OM, men jeg har også skrudd av bildene. Det gjør man slik:

 

Menu->Tools->Settings->Load images (av)

 

Men det finnes to versjoner av programmet ikke sant, en som går på de fleste mobiler og en til mer avanserte?

9103186[/snapback]

 

Jeg vet ingenting om versjonene. Dette er jo java som det kommet vel an på om de støtter e.g. filsystem browsing osv.

 

En ting som endel ikke vet kanskje er at grunnen til at det er så kjappt er fordi sidene først går igjennom en sentral server hos Opera Software som tygger de ned til noe brukelig. Derfor ville jeg tenkt to ganger før jeg logget meg inn på banken via dette ;)

 

 

//Torgeir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...